DEMISIE la Santierul Naval 2 Mai Mangalia, dupa proteste - Proceduri pentru un nou presedinte al CA

DEMISIE la Santierul Naval 2 Mai Mangalia, dupa proteste - Proceduri pentru un nou presedinte al CA

DEMISIE la Santierul Naval 2 Mai Mangalia, dupa proteste - Proceduri pentru un nou presedinte al CA

Santierul Naval 2 Mai Mangalia a anuntat joi la Bursa ca Dan Constantin Dobrea si-a dat demisia din functia de membru si presedinte al Consiliului de Administratie al societatii, incepand cu data de 9 ianuarie. Dan Constantin Dobrea este si director general la Societatea Nationala a Sarii SALROM, functie pe care o detine din februarie 2022.

Societatea a inceput procedurile pentru numirea unui nou membru si presedinte CA.

PROTESTE LA SANTIERUL NAVAL - ACUZATII GRAVE

Santierul naval Mangalia este de la inceputul anului in centrul unui scandal din cauza acuzatiilor angajatilor impotriva conducerii olandeze.

Sindicalistii de la Santierul Naval Mangalia acuza conducerea olandeza ca nu au fost majorate salariile, nu a fost crescut numarul angajatilor la 3.000 asa cum a promis, alaturi de falimentarea societatii printr-o ,,politica de personal distructiva", prin care sunt indemnati sa demisioneze si sunt recrutati pentru o alta societate la care statul roman nu detine actiuni.

Sindicatul Liber Navalistul, sindicat reprezentativ la nivelul SC Damen Shipyards Mangalia SA, avand in vedere ultimele evenimente din santierul naval din Mangalia (DSMa) la care statul roman prin Ministerul Economiei detine (inca) o participatie majoritara, de aproape 94 la suta, a trimis o scrisoare deschisa ministrului Economiei, Florin Marian Spataru.

Angajatii protesteaza de la inceputul anunlui dupa refuzul conducerii de a acorda o crestere salariala corelata cu rata inflatiei. In acest sens, conducerea DAMEN sustine ca va avea o discutie cu protestatarii in data de 13 ianuarie, potrivit ctnews.ro.

Este cel putin ingrijorator faptul ca "partenerul olandez" intelege sa destructureze societatea pentru care s-a angajat sa realizeze profit operational pana in anul 2024 prin acest gen de politici, au transmis sindicalistii navali.

Sindicatului Liber Navalistul a transmis o scrisoare ministrului Economiei - Florin Spataru si a acuzat ca se afla in prag de faliment din cauza ,,managementului olandez defectuos", a solicitat majorarea salariilor cu rata inflatiei, in criza economica ce a inceput in criza pandemica.

NUMARUL ANGAJATILOR, IN SCADERE

Potrivit sindicalistilor, conducerea Santierului Naval a anuntat o crestere a salariilor cu mai putiin decat solicitarea acestora, nefiind mentionata nici o crestere a numarului de angajati.

In prezent, se va face cresterea salariului de baza brut cu 100 lei, sub nivelul solicitat de sindicat, si implementarea unei indemnizatii brute de 225 de lei pentru perioada decembrie-martie pentru a acoperi in lunile de iarna costurile mari cu energia.

Desi la momentul preluarii olandezii declarau ca vor ajunge la 3.000 de salariati, in realitate numarul s-a redus la 1500 de angajati, relateaza Mediafax.ro. In primul an de pandemie, numarul de angajati se ridica la 2.107 de persoane, pentru ca in urmatorul an sa scada la 1.907 , in 2021, potrivit datelor de pe Ministerul de Finante.

Tot in luna decembrie 2022, Conducerea a a anuntat intentia de a restructura angajatii, dar propunerea nu a primit aviz pozitiv de la MInisterul Economiei, actionar majoritar al santierului.

PIERDERI IN ULTIMII 5 ANI

Santierul din Mangalia, preluat la jumatatea lui 2018 de olandezii de la Damen Shipyards, a fost pe pierderi in ultimii ani, si in 2019 si 2020. Oficialii insa nu au facut publice cifrele de anul trecut.

Santierul Naval 2 Mai Mangalia, societate in care statul roman este actionar majoritar cu o participatie de 93,8878% din capitalul social si care, la randul ei, detine 51% din capitalul companiei Damen Shipyards Mangalia (fosta Daewoo - Mangalia Heavy Industries), a raportat, in anul 2021, venituri totale de 3.764.335 de lei, in scadere cu 34,78% fata de anul precedent, si un profit de numai 14.325 de lei, mai mic cu 5,76%, potrivit cugetliber.ro. Damen Shipyards Group au preluat pachetul majoritar de la coreenii de la Daewoo si au cesionat 2% statului roman, astfel incat Ministerul Economiei, prin santierul Naval 2 Mai Mangalia SA, a ajuns sa controleze 51%.

Potrivit datelor publice, santierul a finalizat in 2020 cu afaceri de 88,5 mil. lei, fata de afaceri de 131 milioane de lei anul anterior. Iar pierderile raportate insumau 108,6 mil. lei, fata de pierderi de 151 milioane de lei in 2019, potrivit datelor de pe Ministerul FInantelor.

Comments