Dominique Oh, Philips: ,,Romanii nu cauta aspectul de barbierit curat, dar toti isi aranjeaza barba"

Dominique Oh, Philips: ,,Romanii nu cauta aspectul de barbierit curat, dar toti isi aranjeaza barba"

Anul trecut, Romania avea una dintre cele mai mari cresteri din Europa, cand vine vorba de cumpararea de produse de ingrijire personala. Ca sa aflam care-s cele mai noi trenduri locale si globale cand vine vorba de ingrijire personala, dar si cat de pasionati sunt romanii de barbile lor, am discutat cu Dominique Oh, Global Business Leader Personal Care Philips.

Ce trenduri ati observat in ultimii ani cand vine vorba de ingrijire personala?

Dominique Oh: Sunt mai multe trenduri globale, precum cel de sustenabilitate si valori eco friendly care nu se aplica atat millennialilor sau generatiilor mai in varsta, cat gen Z. Ei cauta produse sustenabile sau branduri care discuta transparent despre acest aspect.

Al doilea trend tine de personalizare. Sigur, cu totii ne radem in moduri similare, dar toti ne dorim o solutie personalizata doar pentru noi.

De asemenea, cand vine vorba de ingrijire personala, e important ca solutiile sa fie pentru acasa. Sigur, poti sa mergi la salon, dar mentenanta tot acasa se face. De aceea am venit cu solutii precum Philips IPL, Intense Pulse Light, pentru femei, cu care practic iti faci epilare acasa. In urma unui tratament de cateva saptamani, nu mai ai par pe picioare timp de un an. E o tehnologie care obisnuia sa fie disponibila la salon, pe care noi am adus-o acasa la consumator. Trendul acesta de ingrijire acasa a explodat mai ales dupa pandemia Covid-19.&

Mai este un trend, desi nu stiu cat se aplica in Romania, dar in Asia si SUA e pe val, cel al mobilitatii. Se cauta device-uri mobile, miniaturizate, cu care sa faci lucruri in miscare. De exemplu, in China oamenii isi cumpara aparate de ras miniaturizate pentru masina, care se si incarca acolo, pentru ca ei pierd si doua ore in drumul dintre job si acasa.

Ultimul trend ar fi digitalizarea, fie ca vorbim de comertul digital, ecommerce, sau social media. Ambele obliga o companie precum Philips sa nu inoveze doar in privinta produsului, ci si a felului in care comunica.

Haideti sa vorbim despre ce face Philips pe partea de sustenabilitate.

Suntem foarte avansati aici, pentru ca sustenabilitatea este parte din valorile Philips. De exemplu, in portofoliul nostrum de ingrijire personala, investim masiv in ambalaje fara plastic. Pana in 2050 vrem ca 70-80% din ambalajele portofoliului nostru sa fie fara plastic.&

De asemenea, sustinem si economia circulara, restauram si resigilam produsele, ca sa evitam risipa, care domina in e-commerce, unde oamenii cumpara un produs, apoi il trimit inapoi daca nu sunt multumiti.&

Un element foarte apropiat inimii mele este folosirea materialelor reciclate. Le folosim in proiectarea de produse. De exemplu, urmatorul aparat de ras high-end la care lucram va folosi materialele reciclate in proportie de 40-50%. E important, deoarece consumatorii se asteapta ca un brand precum Philips sa aiba o implicare social mare cand vine vorba de sustenabilitate.&

Cum se adapteaza Philips la digitalizare si la noile tehnologii?

Cand vine vorba de domeniul meu, ingrijirea personala, cred ca fiecare dintre noi are un instinct puternic, natural, de a se ingriji pe sine. Nu e vorba doar de fata sau par, ci de tot corpul. E vorba despre cum aratam. Si stiu ca acest lucru e important in Romania, dar si in Coreea de Sud sau Italia. De aceea avem nevoie de tehnologia care sa vina cu solutii potrivite.

De exemplu, cand vine vorba de aparatul de ras Philips OneBlade, avem o versiune&

conectata digital. Acolo am adus senzori de miscare, de presiune, giroscop in aparat, cu care putem colecta date. Astfel nu ai problema sa stii cand trebuie sa schimbi lama, pentru ca iti va recomanda device-ul in aplicatie. Poate tu il folosesti cinci minute zilnic, iar altul il foloseste 20 de minute odata la doua zile si asa aparatul te va ghida si ajuta sa-l folosesti mai bine asa cum iti doresti.

Al doilea element tine de AI. Cu toate aceste date colectate – asta se aplica la OneBlade sau la IPL – putem construi algoritmi. De exemplu, la IPL inteligenta artificiala numara cate flash-uri folosesti pe picior si te ajuta sa calculezi suprafata pe care o tratezi, iti spune daca ai ratat o zona din picior. Noi investim mult in AI, dar pasul urmator va fi de comenzi si ghidaj vocal. Practic, cand vei folosi OneBlade iti va spune daca ai uitat sa te razi undeva.

Nu in ultimul rand, comertul digital si platformele social media schimba felul in care privim lucrurile, aceasta mutare catre personalizarea digitala schimba totul. De aceea ne straduim sa oferim cea mai buna experienta consumatorului.

Spuneti-mi cum influenteaza personalizarea domeniul ingrijirii personale.

Nu stiu daca romanii sunt fani ai barbieritului tip ,,proaspat ras", dar aparatele noastre rotative sunt si ele conectate. La inceput, cand folosesti un aparat de ras, nu stii ce presiune sa aplici pentru rezultatul optim, asa ca are un inel care se coloreaza verde, albastru sau rosu in functie de presiunea folosita. Foloseste si AI pentru a te ajuta sa-ti personalizezi experienta.

Lumia, aparatul de epilat laser, te ajuta sa studiezi pielea, sa analizezi procedura de epilare. Pentru barbati, avem aparate care te ajuta sa vizualizezi barba pe care ti-o doresti cu ajutorul realitatii augmentate. Poate esti tanar si vrei sa-ti schimbi stilul barbii sau ai facut o greseala si vrei s-o repari. Prin aplicatia de la OneBlade iti alegi stilul dorit, faci o poza cu fata ta, apoi aplicatia te ghideaza cum sa te razi, sa-ti faci linia barbii sau sa-ti faci mentenanta potrivita pentru stilul facut de frizer. Mai ales ca nu poti merge acolo saptamanal.

Cum se adapteaza Philips la abordarea holistica care tot castiga teren in zona de bunastare si sanatate?

Noi suntem o companie de sanatate si ingrijire personala care deserveste barbati si femei din jurul lumii. Desi ne adresam in primul rand aspectului exterior, frumusetii exterioare, intelegem ce impact poate avea asupra frumusetii interioare. Stiu ca, daca nu m-am ras cum trebuie dimineata, nu ma simt bine. Uneori, sa arati mai bine te face sa te simti mai bine. Eu cred ca adresand acest punct, intelegem legatura dintre ingrijirea personala si starea interioara de bine, prin cresterea increderii de sine.

Ce altceva mai face Philips ca sa aduca ingrijirea personala acasa la consumator?

O sa introducem varianta multrigroom la OneBlade. Cand mergi la barber shop, primesti un tratament intreg, nu doar un ras, multe proceduri legate de par, barba, piele. De acum vei putea face la fel acasa, cu multigroomer, care e un device care vine cu multe capete detasabile, iar cu ajutorul aplicatiilor si a tehnologiilor noi te ajuta cum sa faci aceleasi proceduri ca barbierul tau. Pe categoria de beauty avem solutii precum Philips Auto Curler si Philips Hair Straightener, care te ajuta sa-ti mentii tot timpul parul ca dupa o vizita la salon. Urmeaza sa lansam device-uri noi in regiune care vor avea un efect indelungat. Desi ne concentram de obicei pe solutii pentru par si fata, urmeaza sa lansam si un OneBlade axat pe zonele intime. Noi vrem sa fim siguri ca fiecare consumator are acasa uneltele care se potrivesc nevoilor sale sub o forma miniaturizata si la un pret accesibil.

Care sunt trendurile specifice pe care le-ati observat in Romania cand vine vorba de ingrijire personala?

Regiunea Europei Centrale si de Est este o regiune importanta pentru noi si am venit acum in vizita, in Romania, pentru a invata mai multe. La o populatie de 20 de milioane aveti una dintre cele mai mari proportii de gen Z din Europa si e in crestere, iar publicul nostru principal sunt cei din gen Z si gen Y, pentru ca ei sunt deosebit de pasionati de ingrijire personala. In Romania se simte o mare influenta globala, amplificata de social media.

Dar exista si preferinte locale. Una este ca aspectul de barbierit curat pare ca nu e cautat aici. Ma uitam la barbati pe strada si observam ca toti au barba, ceea ce e o diferenta majora fata de alte tari. A doua chestie tine de aspect, toata lumea e foarte pasionata si atenta la aparente, aspectul e important pentru ei. Imi aminteste de Europa de Sud sau Coreea si Japonia, asa ca simt ca avem un rol important aici.

Ingrijirea personala la barbati s-a generalizat in Romania odata cu generatia milleniala. Cum s-a vazut aceasta schimbare din perspectiva voastra?

Noi la Philips suntem pionieri si inventatori in zona de grooming, am inventat aparatul de ras rotativ acum 85 de ani. In ultimii 10-15 ani am tot vazut cum a explodat trendul de ingrijire personala la barbati si am dezvoltat aparatele potrivite, fie ca e vorba de body groomer, beard trimmer sau hair clipper. Probabil avem cel mai comprehensiv portofoliu pe zona de ingrijire masculina. Si investim mereu in noi solutii care sa mute ingrijirea de la fata la corp.

Philips are si multe initiative locale, in Romania, de promovare a sanatatii, precum campania Share the Care. Ne puteti povesti un pic despre ele?

Campania Share the Care, lansata recent, aici, in Romania, este foarte importanta. E despre nevoia de a le da mai mult timp mamelor, in care sa poata avea grija de ele insele.&

Dar vedem ca Share the Care nu e doar despre mame si copii, ci e despre modul in care romanii iau foarte in serios grija fata de familia lor. De exemplu, am observat cresterea vanzarilor in timpul sarbatorilor de iarna, semn ca oamenilor le pasa de barbatii, baietii, tatii, bunicii din vietile lor. Apropo, Romania are cea mai mare cota de piata din vanzarile aparatului Multigroom, care e un aparat versatil. Stim de la consumatorii care ne spun ca iau aceste device-uri de sarbatori pentru ca ei vor sa-si sprijine intreaga familie. Asta inseamna ca le pasa, ca vor sa incurajeze obiceiuri sanatoase, dar si ca e un device durabil.

Articol sustinut de Philips

Comments