Emil Boc anunta ca a mai gasit o sursa de finantare pentru Metroul din Cluj: obligatiuni verzi / Cio...


Primarul din Cluj-Napoca, Emil Boc, a declarat marti ca a fost semnat un act aditional pentru finantarea metroului din Cluj, care introduce obligatiuni verzi pe langa fondurile din PNRR. Acestea vor acoperi cheltuielile prezente si viitoare pe toata durata proiectului, sustine edilul.


,,Am semnat ieri alaturi de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, un act aditional la contractul de finantare a metroului, pentru finantarea acestui obiectiv si din obligatiuni verzi, pe langa finantarea din PNRR. Aceasta noua sursa de finantare din obligatiuni verzi acopera atat cheltuielile prezente, cat si cheltuielile viitoare, pe intreaga perioada de implementare a proiectului, asa cum este specificat in contractul de finantare", a spus Emil Boc.


In cazul proiectului metroului din Cluj, obligatiunile verzi ar putea finanta aspecte precum reducerea emisiilor de carbon prin transport public sustenabil.


Boc a adaugat ca in acest fel s-a adaugat o sursa suplimentara de finantare pentru metrou.


,,Finantarea din PNRR este mentinuta. Scrie in contract. Astazi, finantarea din PNRR exista. Pe langa aceasta sursa de finantare, avem si pentru prezent - cand ma refer la prezent, am in vedere actualul contract incheiat, care are valabilitate pana in 29 decembrie 2026, acopera obligatiunile verzi, PNRR-ul si asa cum scrie in acest act aditional si in contractul initial, finantarea proiectului este asigurata din aceste surse si din altele care sunt mentionate in contractul initial - Programul Operational de Transporturi, fondutile bugetare, alte surse financiare, pana la indeplinirea intregului proiect", a spus el.


Presa locala& a scris pe 29 august, citandu-l pe deputatul clujean Sabin Sarmas, ca metroul de la Cluj ar putea pierde finantarea europeana din cauza intarzierilor cauzate de vicii de procedura in procesul licitatiei pentru atribuirea lucrarilor.


Emil Boc a sustinut insa pe 1 septembrie ca proiectul are finantarea asigurata. ,,Discutia despre finantare este de natura tehnica, metroul are contract de finantare din fonduri europene", a transmis Boc pentru Libertatea. Totodata, primarul PNL de Cluj a spus atunci ca la finalul acestei toamne vor veni ,,cartitele" care vor sapa tunelurile pentru metrou si astfel vor incepe lucrarile propriu-zise, dupa doi ani de intarzieri.


Ciolacu, sceptic privind finantarea metroului din Cluj-Napoca


In weekend, premierul Marcel Ciolacu a fost intrebat de jurnalisti care sunt sursele de finantare pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca.


,,Am un motiv personal de ingrijorare in ceea ce priveste finantarea metroului de la Cluj-Napoca. Am vorbit si cu domnul primar, stie si dansul speta foarte bine, dar dumneavoastra stiti la fel de bine ca si mine ca finantarea era partiala, erau doar 300 de milioane de euro, necesarul pentru aceasta investitie fiind de 2,2 miliarde. Deci oricum trebuia cautata o sursa de finantare pentru a finaliza intregul proiect. Haideti sa vedem raspunsul Comisiei", a raspuns Ciolacu.


Lucrarile la Magistrala I de metrou din Cluj ar fi trebuit sa inceapa in 2022, dupa ce& asocierea Gulermak - Alstom - Arcada a castigat& contractul. Proiectul prevede ca metroul va avea o lungime de 21 km si 19 statii subterane, potrivit& Primariei Cluj. Durata lucrarilor a fost estimata la 96 de luni din momentul inceperii, adica 8 ani. Acesta este cel mai mare proiect de infrastructura din istoria Clujului.


Comments