EXCLUSIV – Cine vrea contractul de 125 de milioane de lei pentru extinderea terminalului de pasageri...

TERMINAL DE PASAGERI – MARAMURES. Contractul de 125 de milioane de lei (suma care include TVA) pentru extinderea si modernizarea terminalului de pasageri al Aeroportului International Maramures a suscitat interesul economic scontat, 18 firme inscriindu-se pe lista ofertantilor, doar trei dintre acestea depunand oferte ferme, care urmeaza sa fie evaluate de comisie si din care va fi ales/nominalizat castigatorul/executantul.

&

Aceasta scriere va ofera detalii despre cei trei constructori care au depus oferte complete pentru constractul a carui finantare va fi semnata astazi, miercuri, 23 noiembrie 2022, la Ministerul Transporturilor.

&

  1. Concelex Bucuresti

&

Concelex SRL Bucuresti, specializata pe lucrari de constructii a cladirilor, administrata de Beniamin Catalin Visan si controlata de Daniel Piturlea (60 de ani, originar din Drobeta Turnu Severin – jud. Mehedinti) prin firma Lucrum Bonum SA, a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 311,74 milioane de lei si un profit net de 12,56 milioane de lei realizat cu 566 de angajati.

&

Pe langa contractele din Romania (a fost implicata in edificarea stadioanelor Steaua, Rapid si Municipal Turnu Magurele, in proiecte mari de dezvoltare imobiliara etc.), firma are in portofoliu si mai multe lucrari pe plan extern, majoritatea cu specific rezidential, doua dintre acestea fiind semnificative: Catedrala Ortodoxa din Muenchen (Germania) si o mare biserica ortodoxa din Viena (Austria) – edificata dupa modelul bisericii Manastirii Voronet.

&

  1. SSAB AG Bacau

&

SSAB AG SA Bacau, specializata pe lucrari de constructii a cladirilor, controlata de Mihai Iulian Slic (40%, 68 de ani, originar din Dorohoi – jud. Botosani, fost primar al Bacaului), Corneliu Saftiuc (40%, 75 de ani, originar din Targu Ocna – jud. Bacau) si Gabriel Nistor (20%, originar din Pascani – jud. Iasi, este directorul general al firmei), a raportat anul trecut o cifra de afaceri de 154 milioane de lei si un profit net de 4,27 milioane de lei realizat cu 227 de angajati.

&

Firma bacauana are in protofoliu centre logistice (are in executie, printre altele, centrul logistic Dedeman din Bacau, in suprafata construita de 24.000 mp, precum si centrul comercial IKEA din Timis), depozite, hale de productie, parcul industrial Artemis din Sanandrei, o fabrica de nutreturi din jud. Vaslui, centre comerciale, showroom-uri, cladiri de birouri, centre rezidentiale s.a.m.d.

&

  1. Strabag Bucuresti

&

Strabag SRL Bucuresti este subsidiara din Romania a holdingului austriac Strabag SE (una dintre cele mai mari companii multinationale de constructii din Europa), fiind controlat de economistul miliardar austriac Hans Peter Haselsteiner (78 de ani, detine 28,3% din actiuni prin Haselsteiner Group) prin firma Bau Holding Beteiligungs Gmbh. Dupa izbucnirea razboiului din Ucraina, cel putin la nivel scriptic/oficial, Strabag a anuntat rezilierea contractelor (care datau din 2007) cu alte 3 mari grupuri de actionari (directi sau indirecti) ai holdingului: industriasul miliardar rus Oleg Vladimirovici Deripaska (54 de ani, care detinea 27,8% prin holdingul cipriot Rasperia Trading Limited), compania de asigurari Uniqa Group (care detinea 15,3% ) si grupul Raiffeisen NOe-Wien Group (14,2%) – circa 14,4% dintre actiuni se tranzactioneaza liber pe burse.

&

In 2021, Strabag a raportat in Romania (unde detine sau a absorbit firmele de constructii ARL Cluj, BHG, Mineral, Bitunova, Drumco, SAT, Zublin si TPA) o cifrade afaceri de 956,50 milioane de lei si un profit net de 51,10 milioane de lei realizat cu 1.145 de angajati. Subsidiara din Romania, care are inregistrate 38 de sedii secundare (cel din Maramures este inregistrat in Tautii Magheraus – prin ARL Cluj), este administrata de Giorgiana Grama.

&

Despre contract

&

Contractul, estimat de beneficiar (RA Aeroportul International Maramures) la circa 125 de milioane de lei (exact: 124.894.962,42 lei, suma care include TVA), prevede proiectarea (cu elaborarea documentatiilor tehnico-economice) si executia propriu-zisa (inclusiv cu asigurarea asistentei tehnice din partea proiectantului). Suma include si furnizarea si montarea dotarilor incluse in proiect (echipamente de control securitate, signalistica, panotaje etc., precum si a echipamentelor si utilajelor tehnologice). Noul terminal va avea o suprafata totala desfasurata de 12.209 metri patrati si o capacitate de 450 pasageri pe ora.

&

Contractul trebuie finalizat in 2 ani si va fi atribuit pe criteriul Cel mai bun raport calitate-pret, unde pretul are o pondere procentuala in decizia finala de 49%, planul de implementare a contractului – 15%, perioada de garantie – 10%, restul procentelor (26%) revenind experientei profesionale a 6 experti-cheie in realizarea proiectului. Finantarea este asigurata din surse proprii, fonduri de la bugetul de stat si fonduri nerambursabile UE (prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020).

&

Catalin VISCHI

Articolul EXCLUSIV – Cine vrea contractul de 125 de milioane de lei pentru extinderea terminalului de pasageri de la Aeroportul Maramures: identitatile celor 3 ofertanti apare prima data in 2mnews.

Comments