Executivul Citu. Programul de guvernare. Constanta trebuie sa devina cel mai important port din regi...

Documentul prevede astfel sustinerea unui portofoliu consistent de proiecte de investitii in Portul Constanta prin care sa se asigure cresterea accesabilitatii, a capacitatii de transport maritim de marfuri si implicit a cresterii volumului schimburilor comerciale.In acest sens, se face referire la dezvoltarea de terminale specializate in portul Constanta Sud - Molurile III si IV Sud, fiind necesara suma de 12,3 milioane de lei pentru reactualizarea studiului de fezabilitate si pregatirea documentatiei pentru accesarea de fonduri europene nerambursabile, ce va fi asigurata din surse proprii ale Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime SA Constanta.De asemenea, 60 de milioane de lei (12,69 milioane de euro) sunt necesari pentru extinderea la 4 benzi a drumului dintre Poarta 10 bis-Poarta 10, iar pentru modernizarea infrastructurii de distributie a energiei electrice in Portul Constanta - zona Port Nou Constanta este nevoie de 29,5 milioane de euro, fara TVA (valoarea estimata a lucrarilor, conform Master Plan Port Constanta).Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea cresterii adancimilor senalelor si bazinelor si a sigurantei navigatiei in Portul Constanta presupune o investitie de 227,834 milioane de lei (50,40 milioane de euro).In plus, este prevazuta imbunatatirea sigurantei traficului naval prin finalizarea procesului de achizitionare de nave tehnice multifunctionale si echipamente specifice.Guvernul Citu isi mai propune la capitolul transport naval, pe termen scurt si mediu, imbunatatirea conditiilor de navigatie pe sectorul comun romano-bulgar al Dunarii in cadrul proiectului Fast Danube (valoare: 25,379 milioane de lei/5,22 milioane de euro), asigurarea finantarii pentru continuarea lucrarilor de protectie si consolidare a malurilor inalte in zona Canalului navigabil Dunare-Marea Neagra; modernizarea si extinderea capacitatii de operare in porturile Medgidia (valoare 102,316 milioane de lei/21,53 milioane de euro) si Luminita (valoare 98,196 milioane de lei /20,6 milioane de euro).Promovarea unor proiecte pentru dezvoltarea si modernizarea porturilor, in vederea atragerii fluxurilor de marfa: "Extinderea infrastructurii portului Calafat (km 795) si sistematizarea dispozitivului feroviar al portului - etapa I", "Port Braila - Lucrari de infrastructura portuara a sectorului portuar din Incinta Bazin Docuri" (valoare 127,136 milioane de lei/26,24 milioane de euro) si analizarea oportunitatii reactualizarii studiului de fezabilitate pentru obiectivul de investitii "Amenajarea raurilor Arges si Dambovita pentru navigatie si alte folosinte" sunt alte obiective ale noului Guvern.Totodata, se prevede elaborarea unei strategii de dezvoltare a transporturilor navale care isi propune sa realizeze o planificare corecta si concreta a investitiilor necesar a fi sustinute in porturile romanesti, o redimensionare a politicilor tarifare si vamale, crearea unor aliante strategice cu statele aflate pe coridorul Marea Caspica si Marea Neagra etc.

Comments