Executivul Citu. Programul de guvernare. O mie de noi kilometri de autostrazi si drumuri expres si 3...

Astfel, in afara de proiectele deja demarate, noul program de guvernare vine si cu propuneri de proiecte noi de investitii prin programul de constructie autostrazi si drumuri expres, in baza unor "documentatii mature si bine fundamentate, care vor stabili traseul optim si valoarea de investitie": Autostrada A8, Targu Mures - Targu Neamt - Iasi - Ungheni (aproximativ 311 km) - 36 miliarde de lei, conform Master Planului General de Transport al Romaniei (MPGT); Autostrada A7, Ploiesti - Buzau - Focsani - Bacau - Pascani - Suceava - Siret (421 km) - 8,2 miliarde de lei, fara TVA, conform analizei multicriteriale; Autostrada A13, Brasov - Bacau (160 km) - 8,8 miliarde de lei, fara TVA, conform MGPT; Autostrada A13, Sibiu - Brasov, in continuarea sectiunii Brasov - Bacau (125 km) - 7,1 miliarde de lei, fara TVA, conform MGPT; drum expres Craiova - Pitesti (loturile 3 si 4) - 1,3 miliarde de lei, fara TVA, valoare de atribuire a contractelor; drumurile expres din zona Dobrogei, a caror rentabilitate economica impune cu prioritate realizarea lor - proiecte in valoare de 11 miliarde de lei, fara TVA (drumuri expres Buzau - Braila, Focsani - Braila, Braila - Tulcea, Constanta - Tulcea, Tisita - Albita), din care se vor finaliza drumurile expres Buzau - Braila si Focsani - Braila, in valoare de 3,2 miliarde de lei, fara TVA;drum expres Calafat - Lugoj si reabilitarea/reparatia capitala a 157 de poduri, considerate prin expertize tehnice drept necesitati urgente de interventie; drum expres Sfantu Gheorghe - Ditrau, respectiv Sovata - Miercurea Ciuc.Accesibilitatea polilor locali de dezvoltare economica prin implementarea unui program de constructie a unui numar de aproximativ 370 de km de variante de ocolire in perioada 2021-2024, in valoare de 5,5 miliarde de lei, fara TVA, este alt obiectiv cuprins in document. Aici sunt prevazute, de exemplu, continuarea proiectelor de constructie variante ocolitoare (VO, centuri ocolitoare): Drumul National Centura Municipiului Bucuresti, cu interventiile la cele patru pasaje - Domnesti, Berceni, Oltenita si Mogosoaia, VO Barlad, VO Timisoara Sud, VO Zalau, VO Satu Mare, VO Targu Jiu, VO Galati, VO Tecuci, VO Mihailesti, VO Targu Mures; demararea unor proiecte noi - Centura Metropolitana Cluj-Napoca, VO Sighisoara, VO Vaslui, VO Giurgiu, VO Sf. Gheorghe, VO Pitesti Vest, VO Timisoara Vest, VO Ramnicu Valcea; implementarea in baza unor parteneriate cu autoritatile administratiei publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Medias, VO Salonta, VO Arad Est, precum si alte proiecte, a caror fundamentare economico-sociala le sustine); proiectarea si ulterior implementarea unui ansamblu de noduri rutiere care vor asigura conectivitatea la reteaua de autostrazi.Nu in ultimul rand, programul de guvernare prevede continuarea proiectelor in executie si finalizarea acestora, respectiv: A3, Autostrada Transilvania (circa 155 de km) - 4,2 miliarde de lei, fara TVA - pregatirea implementarii tronsonului Targu Mures - Brasov; A1, Autostrada Sibiu - Pitesti: accelerarea implementarii Autostrazii Sibiu - Pitesti, pe toate cele 5 sectiuni ale proiectului, fiind asigurata finantarea nerambursabila prin emiterea deciziei de finantare de catre Comisia Europeana - total investitie 13,7 miliarde de lei, fara TVA - din care 2,3 miliarde de lei, fara TVA, pentru sectiunile 1 si 5, pregatirea proiectului - legatura DN7C Curtea de Arges - A1 (Sectiunea 5 Sibiu - Pitesti) - Ramnicu Valcea; A0, Autostrada de Centura a Municipiului Bucuresti (circa 100 km) - aproximativ 5 miliarde de lei, fara TVA; A10, Autostrada Sebes - Turda - lotul 2 - 550 de milioane de lei, fara TVA (total loturile 1 si 2 - 1,9 miliarde de lei, fara TVA); DX12, Drum expres Craiova - Pitesti (121 km) - 3,2 miliarde de lei, fara TVA; Drum expres Braila - Galati (12 km) - 530 de milioane de lei, fara TVA; podul suspendat peste Dunare de la Braila - 1,9 miliarde de lei, fara TVA.Totodata, prin document se asuma cresterea mobilitatii in zona Valea Prahovei prin finalizarea proiectarii si licitarea executiei lucrarilor pentru constructia Autostrazii Ploiesti - Brasov (6,5 miliarde de lei, fara TVA, conform studiului de fezabilitate din 2010); cresterea capacitatii administrative a CNAIR, pentru buna implementare a Autostrazii Ploiesti - Brasov, prin dezvoltarea unui parteneriat cu Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara (ADI) si realizarea unor investitii, in scopul fluidizarii traficului pe DN1 (ca de exemplu, pasaje subterane sau supraterane, benzi suplimentare, bretele de acces).

Comments