Frank Wagner, Lidl Romania: Nu suntem in masura sa stabilim prioritatile pietei

Frank Wagner, Lidl Romania: Nu suntem in masura sa stabilim prioritatile pietei

Frank Wagner, Lidl Romania: Nu suntem in masura sa stabilim prioritatile pietei

Autor: |

Revista Capital a vorbit cu peste 30 de reprezentanţi ai mediului de afaceri despre noul Guvern, despre măsurile economice adoptate sau anunţate şi despre modul în care o să performeze afacerile în care sunt implicaţi. Citiţi răspunsurile lor într-o serie de interviuri individuale pe capital.ro.

Ce spune Frank Wagner, preşedintele Consiliului de Conducere Lidl România, despre schimbările anunţate?

Capital: Care credeţi că va fi impactul creşterii salariului minim şi cum vă afectează lucrul acesta businessul pe care îl conduceţi?

Frank Wagner: Nu suntem în măsură să facem previziuni asupra impactului creşterii salariului minim asupra întregii economii, dar, în ceea ce ne priveşte, putem spune că Lidl oferă deja cele mai mari salarii din retail. Niciun angajat din compania noastră nu câştigă mai puţin de 2200 de lei brut, sumă care include bonurile de masă. Mai mult, Lidl are o politică de salarizare în trepte, astfel că, în primii trei ani de activitate în companie, salariul creşte în fiecare an. Ne apreciem foarte mult angajaţii, investim constant în evoluţia lor continuă, iar salariile competitive au fost pentru noi mereu o prioritate. De exemplu, salariul unui vânzător sau al unui comisionar din depozit poate ajunge în cel de-al treilea an de activitate la 2999 de lei brut, sumă cu tichete de masă incluse. Totodată, avem şi o politică de beneficii care include, printre altele, asigurare medicală de sănătate, tichete cadou cu diferite ocazii etc.

Capital: Enumeraţi cinci priorităţi pe care le consideraţi necesare sectorului în care activaţi şi care ar trebui implementate în decursul acestui an.

Frank Wagner: Nu suntem în măsură să stabilim priorităţile pieţei, însă noi am fixat o serie de priorităţi pentru compania noastră. Și în anul 2017 ne propunem să menţinem ritmul constant de expansiune şi să creştem reţeaua cu cel puţin 10 magazine noi pe an. Odată cu extinderea acesteia, creăm noi locuri de muncă, iar, în 2017, estimăm că vom oferi aproximativ 500 de noi locuri de muncă la nivelul întregii ţări. Încă de la intrarea pe piaţa din România, ne-am propus să contribuim la susţinerea economiei locale, astfel că am reuşit ca, până în acest moment, să colaborăm cu peste 100 de producători români. Unul dintre cele mai importante proiecte prin care susţinem în acest demers este parteneriatul cu USAMVB, în cadrul căruia oferim sesiuni de consultanţă producătorilor locali de fructe şi legume, transfer de cunoştinţe de business şi soluţii pentru diferite probleme de sezon pe care aceştia ni le semnalează.

Capital: Cum estimaţi că va evolua businessul pe care îl conduceţi  în acest an?

Frank Wagner: În 2016, an în care am aniversat cinci ani de activitate în România, am atins pragul de 200 de magazine, iar în anul financiar 2015 am depăşit un miliard de euro cifră de afaceri. Anul financiar pentru noi se încheie în februarie, însă rezultatele înregistrate în 2016 ne încurajează să credem că vom menţine acest trend pozitiv în preferinţele consumatorilor din România şi în 2017. 2016 a fost anul în care ne-am dezvoltat o nouă linie de business, prin lansarea Lidl Tour, magazinul nostru online cu vacanţe.  Lidl Tour se distinge prin cel mai bun raport calitate-preţ al pachetelor de vacanţă, un beneficiu pe care Lidl l-a oferit mereu clienţilor săi. După primele şase luni de la lansare, putem spune că evoluţia acestui proiect este una ascendentă, depăşind aşteptările noastre iniţiale, şi preconizăm că şi în 2017 vânzările vor înregistra un trend crescător.

Comments