Gara CFR din Baia Mare va fi mutata

Gara CFR din Baia Mare va fi mutata

Gara CFR din Baia Mare va fi mutata

Gara CFR din Baia Mare este o clădire aflată în avansată stare de degradare. Pe lângă faptul că nu-şi mai are utilitatea de altă data, încăperile au devenit „cuib” pentru păsări, dormitoare pentru boschetari şi un imens focar de infecţie.

Primarul Cătălin Cherecheş şi-a manifestat de nenumărate ori nemulţumirea, iar acum pare a intra într-un amplu proces de schimbare, care să aducă beneficii băimărenilor. Prin schimbările propuse, comunitatea ar câştiga aproximativ 50 de hectare de teren, iar acest lucru se poate face prin mutarea Gării CFR din actuala locaţie. Primarul Cătălin Cherecheş, la ultima şedinţă a Consiliu Local, a solicitat consilierilor locali şi a primit acordul de principiu pentru a demara discuţiile cu Ministerul Transporturilor. „Vă cer acordul să încep demersurile pe lângă Ministerul Transporturilor pentru a desfiinţa Gara Municipiului Baia Mare din poziţia în care este astăzi şi a o muta în zona de intrare a muncipiului dinspre Cluj. Astfel va fi desfiinţat traseul căii ferate de la graniţa cu Comuna Recea până la Gara Baia Mare eliberându-se astfel o suprafaţă relevantă de teren pe care Municipiul Baia Mare o poate prelua de la Statul Român şi se deschide o zonă de dezvoltare economică foarte amplă. Astăzi municipiul Baia Mare nu are nevoie de o gară de dimeniunile gării de azi, nici măcar de dimensiunile unor gări construite în anii 50. Lucrurile trebuie să funcţioneze mult mai eficient, trebuie să funcţioneze din perspectiva, în primul rând a transportului pe calea ferată înspre Timişoara, înspre Cluj, înspre Bucureşti cu frecvenţele pe care le avem şi lucrul acesta se poate întâmpla organizându-se în zona intersecţiei Bulevardului Bucureşti cu Strada Europa spre Bulevardul Independenţei. Am studiat cu urbaniştii acest lucru şi eu cred că trebuie să avem şi un punct de vedere al Ministerului Transporturilor astfel încât lucrurile, cel puţin într-o perspectivă a următorilor ani să fie aşezată din punct de vedere legal în reglementările, în aprobările şi strategiile pe care le are Ministerul Transporturilor”, a spus primarul Cătălin Cherecheş.

50 hectare de teren date în folosul comunităţii

Schimbarea propusă este în strânsă legătură şi cu alte proiecte de dezvoltare în curs de implementare în muncipiu. Vizată direct, Zona Gării s-ar putea dezvolta şi la fel zona Craica. „Acest lucru legat şi de cele două şosele de centură, cele două inele pe care le va avea Muncipiul Baia Mare (pe traseul Străzii Europa, în exteriorul Comunei Recea şi Aeroportului). Acest lucru generând din nou o zonă, respectiv o suprafaţă de dezvoltare economică între cele două inele de transport. Aşadar eu cred că acest lucru trebuie făcut şi consider că aproximativ 50 de hectare de teren din calculele noastre vor fi degrevate de interdicţii şi introduse în circuitul economic putându-se dezvolta într-un mod mai intens Municipiul Baia Mare. Să nu uităm nici zona Craica unde o bucată importantă de teren este deţinută de CFR Infrastructură, respectiv Statului Român şi o linie de transport CFR care nu a mai fost folosită din anul 1998”, a precizat primarul Cătălin Cherecheş.

Vasile Gherman

Comments