GlobalWebIndex: Peste jumatate dintre romani folosesc trei sau mai multe terminale pentru a se conec...

Mai mult de jumătate dintre consumatorii digitali români (52%) folosesc trei sau mai multe dispozitive pentru a se conecta la Internet, iar aproape o treime dintre utilizatori (30%) a cumpărat un produs sau un serviciu cu ajutorul mobilului, arată rezultatele studiului GlobalWebIndex, cea mai amplă cercetare a consumatorilor digitali realizată la nivel global.

Conform datelor citate, 27% dintre români folosesc funcţia de căutare vocală, în timp ce numărul posesorilor de Smart TV este egal cu acela al deţinătorilor de tablete.

În plus, circa o treime dintre românii chestionaţi în cadrul studiului (28%) a declarat că au folosit telefonul mobil pentru a scana un cod QR, şi 30% au susţinut că au achiziţionat un produs sau un serviciu cu ajutorul telefonului mobilului.

Pe de altă parte, studiul GlobalWebIndex indică faptul că livrarea gratuită reprezintă cel mai important factor care determina efectuarea unei cumpărături online pentru români.

Pe acest palier, rezultatele cercetării arată că 69% dintre românii conectaţi la Internet au cumpărat cel puţin un produs online, în timp ce 46% folosesc aplicaţii pentru a face achiziţii în mediul virtual. Dintre cei care au cumpărat de pe Internet, 53% au folosit un laptop sau un PC, 38% au folosit telefonul mobil, iar 6% tableta.

Cele mai cumpărate produse online pentru casă sunt din categoria Mobilă (18% din total), urmate de frigidere (6%), aspiratoare (5%) şi maşinile de călcat (4%).

Studiul GlobalWebIndex dezvăluie, totodată, că industria de gaming este foarte atractivă pentru consumatorii conectaţi din România, astfel că 50% dintre aceştia sunt interesaţi de gaming, 54% folosesc aplicaţii dedicate, iar 17% deţin o consolă de jocuri. În acest context, topul jocurilor favorite este dominat, în ordine, de FIFA, Need for Speed şi Mario.

În acelaşi timp, o cincime dintre românii conectaţi la Internet afirmă că au vizionat o competiţie de e-sport online.

Cea de-a 10-a ediţie a studiului GlobalWebIndex a intervievat peste 110.000 de persoane din mai mult de 40 de ţări, fiind pentru prima dată când include date şi despre consumatorii digitali din România, datorită eforturilor consolidate ale agenţiilor Starcom şi Zenith Media, de a aduce acest studiu global şi pe plan naţional. AGERPRES/(AS - autor: Daniel Badea, editor: Mariana Nica, editor online: Ady Ivaşcu)

Conținutul website-ului www.agerpres.ro este destinat exclusiv informării publice. Toate informaţiile publicate pe acest site de către AGERPRES sunt protejate de către dispoziţiile legale incidente. Sunt interzise copierea, reproducerea, recompilarea, modificarea, precum şi orice modalitate de exploatare a conţinutului acestui website. Detalii în secţiunea Condiții de utilizare. Dacă sunteţi interesaţi de preluarea ştirilor AGERPRES, vă rugăm să contactați Departamentul Marketing – [email protected].

Utilizarea secţiunii Comentarii reprezintă acordul dumneavoastră de a respecta termenii şi condiţiile AGERPRES în ceea ce priveşte publicarea comentariilor pe www.agerpres.ro.

Comments