Imagini din trenul Coradia Stream de la Alstom, primul tren nou pe care Romania l-a cumparat in ulti...


Romanii vor putea sa vada cum arata primul tren nou de pasageri cumparat in ultimii 20 de ani, in acest week-end, cand garnitura Coradia Stream de la Alstom va fi expusa in Gara de Nord, potrivit clubferoviar.ro.


Trenul electric va fi prezentat in mod static celor interesati, iar romanii vor putea sa vada si interiorul mijlocului de transport.


,,Trenul electric de pasageri Coradia Stream va fi prezentat in mod static in Gara de Nord, pe 21-22 septembrie, iar publicul va putea vizita si interiorul trenului", potrivit unui comunicat de presa al Alstom Transport.


Cum arata trenul electric Coradia Stream


Fiecare tren electric este format din sase vagoane, are o capacitate de 351 de locuri si este dotat cu podea 100% joasa, asigurand acces usor tuturor pasagerilor.


Coradia Stream are doua usi de acces pe fiecare parte a vagoanelor din mijloc si o usa pe fiecare parte a vagoanelor din capete.


Trenul include patru toalete ecologice, dintre care una este special adaptata pentru pasagerii cu mobilitate redusa.



Foto: clubferoviar.ro








Pentru informarea pasagerilor, exista un sistem audio si un sistem de afisare dinamica. De asemenea, trenul are un sistem digital de contorizare a calatorilor care functioneaza cu senzori.


Acesta este primul tren Alstom de calatori livrat in Romania din flota de 37 de unitati electrice comandate de Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) si primul tren electric nou livrat in tara in peste trei decenii.


Alstom: Primul tren va fi pus in circulatie in 2024, in cel mai fericit caz


Joi, compania a prezentat trenuri Coradia la depoul sau de mentenanta din Grivita si primele doua posturi de lucru date in folosinta, valoarea finala a investitiei urmand sa depaseasca 54 de milioane de euro.


Celor doua linii existente li se vor adauga alte 10 puncte de lucru, ceea ce inseamna ca vor putea fi reparate si intretinute concomitent 12 trenuri, a spus Gabriel Staciu, director general Alstom Transport Romania.


In ce priveste termenele de livrare, Stanciu a precizat ca, inclusiv in Germania, autorizatia de punere pe piata se obtine intr-un termen de pana la doi ani. Apoi ceea ce dureaza este testarea produsului in conformitate cu specificul infrastructurii romanesti, anume tensiunile de alimentare, sistemul de semnalizare si trafic.


Alstom a propus pentru urgentare, parcurgerea testelor pe trei trenuri identice (fiecare tren, alte teste) insa aceasta propunere nu a fost acceptata. Apoi, compania s-a adresat si celor din Cehia, pentru ca inelul de testare de la Faurei nu detine toate elementele necesare.


Astfel, daca totul va decurge conform planului de acum, primul tren ar putea intra in circulatie chiar in viitorul mers al trenurilor, a mai precizat Gabriel Stanciu, urmand ca restul garniturilor sa fie livrate pana la sfarsitul anului viitor.


Cele 37 de trenuri electrice vor conecta principalele centre urbane din tara la o viteza maxima de 160 km/h.


Trenurile vor folosi sistemele vechi de siguranta feroviara


Trenul interregional Coradia Stream cu sase vagoane a fost supus unui program complex de teste - statice si dinamice - in conformitate cu reglementarile europene STI (Specificatii Tehnice de Interoperabilitate) si cu Normele tehnice nationale notificate (NNTR), obligatorii inainte ca trenul sa fie introdus in programul de circulatie cu pasageri.


Trenul a finalizat deja toate testele obligatorii la Centrul de Testare Feroviara Faurei, iar certificarile necesare pentru autorizarea de punere pe piata urmeaza sa fie emise.


,,Aceste noi trenuri electrice vor marca un capitol important in istoria cailor ferate romane, prin imbunatatirea semnificativa a standardelor de confort pentru pasageri, precum si celor de viteza, siguranta si design modern. Ne bucuram ca publicul va avea ocazia sa vada trenul si sa viziteze interiorul acestuia, in timpul Saptamanii Europene a Mobilitatii", a declarat Gabriel Stanciu, Managing Director Alstom Romania, Bulgaria si Moldova.


Alstom a dezvoltat trenul Coradia Stream special pentru piata europeana. Aceste unitati sunt echipate cu sistemul de control al traficului ERTMS de nivel 2 si adera la standardele europene (EN) si Specificatii tehnice de interoperabilitate (STI).


Acestea sunt concepute pentru a functiona fara probleme in toate sistemele europene majore de alimentare cu energie electrica.




Comments