Lovitura pentru Romania: Renault muta linia de fabricatie a modelului Logan MCV de la Mioveni la Tan...

Acesta a mai precizat că vor fi efectuate investiţii de 20 de milioane de euro, grupul francez sperând să depăşească anul viitor o producţie de 30.000 de unităţi în Tanger. 

Deocamdată, în Maroc sunt construite modelele Sandero, Dokker şi Lodgy. 

Potrivit conducerii Renault, 276.000 de maşini vor ieşi pe porţile fabricii de la Tanger până la finalul anului, cu 47.000 mai multe decât în 2015.  

Aproximativ 95% dintre maşinile produce în Maroc sunt destinate exportului. 

Anterior, oficialii grupului Renault au criticat de mai multe ori în ultimii ani lentoarea cu care statul român realizează lucrări de infrastructură. Dacia, cel mai mare exportator al României, are nevoie de autostrada Sibiu-Piteşti pentru a putea exporta mai rapid în Vest autoturismele produse la Mioveni.

Producţia românească de autovehicule, realizată de Dacia şi Ford, a scăzut în primele opt luni din acest an cu 6,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2015, până la 240.005 de unităţi, pe fondul reducerii cererii la export, dar şi a problemelor de pe piaţa internă, potrivit Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

Aceleaşi date APIA arată că, în primele opt luni din acest an, România a exportat 215.903 de autovehicule, în scădere cu 9,2% faţă de perioada echivalentă din 2015. Cel mai exportat model a fost Dacia Duster (118.527 unităţi), în creştere cu 14,5% faţă de 2015, urmat de Dacia Sandero (31.485 unităţi, în scădere cu 16%), Ford B-MAX (28.002 unităţi, cu 15,4% mai puţin faţă de 2015), Logan MCV (23.747 unităţi, în scădere cu 1,6%) şi Dacia Logan (14.142 unităţi, în scădere cu 64,2%).

Comments