Magazinele online Temu si Shein, cu sediul in China, verificate de ANPC. Avertismentul autoritatilor

Magazinele online Temu si Shein, cu sediul in China, verificate de ANPC. Avertismentul autoritatilor

Magazinele online Temu si Shein, cu sediul in China, verificate de ANPC. Avertismentul autoritatilor


Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a anuntat, marti, ca verifica site-urile de cumparaturi Temu si Shein, iar comisarii institutiei ii sfatuiesc pe consumatori sa se informeze cu atentie inainte de achizitia unui produs, relateaza News.ro.


ANPC precizeaza, intr-un comunicat de presa, ca verifica site-urile de cumparaturi si aplicatii care functioneaza ca o piata online, Temu si Shein. Cele doua platforme sunt din China, iar Temu se promoveaza puternic in Romania, potrivit unei analize Libertatea.


"Actiunea se concentreaza asupra posibilelor practici comerciale incorecte ale comerciantilor, in relatia cu consumatorii, susceptibile sa deformeze, in mod esential, comportamentul economic al acestora, respectiv potentiale incalcari ale legislatiei orizontale privind siguranta produselor si protectia consumatorilor (reduceri neautentice) si practici agresive - interfete manipulatoare (dark patterns), vanzare sub presiune (pressure - selling), recompensarea implicarii unei persoane cu un produs sau serviciu cu un premiu (gamification), dar si alte aspecte (de exemplu, legate de siguranta produselor)", au transmis comisarii ANPC.


In acest context, ANPC sfatuieste consumatorii care cumpara online de pe aceste site-uri, sa se informeze cu atentie, inaintea achizitionarii unui produs, asupra caracteristicilor acestuia, preturilor afisate, costurilor de livrare, informatiilor despre comerciant sau modalitatilor de plata disponibile.


De asemenea, consumatorii sunt sfatuiti sa citeasca sectiunea "Termeni si conditii" a site-ului de pe care doresc sa cumpere produse.


"Inainte de incheierea achizitionarii, consumatorii trebuie sa verifice daca pe site-ul comerciantului exista informatii corecte si complete privind:


datele sale de identificare (denumirea, adresa postala si electronica, numarul de telefon, numarul de inregistrare in registrul societatilor comerciale si cel de inregistrare fiscala etc.);


caracteristicile esentiale ale produsului;
pretul cu toate taxele incluse;
cheltuielile de livrare, daca este cazul;
modalitatile de plata si de livrare;
perioada de valabilitate a ofertei sau a pretului;
existenta si modul de exercitare a dreptului de denuntare unilaterala a contractului", a precizat sursa citata.

Cum pot sesiza consumatorii ANPC


ANPC recomanda ca, in cazul in care consumatorii intampina o problema atunci cand fac cumparaturi online, sa incerce o rezolvare directa cu operatorul economic, pe cale amiabila.


"Daca acest lucru nu functioneaza, va puteti adresa Directiei de Solutionare Altenativa a Litigiilor din cadrul ANPC https://anpc.ro/ce-este-sal/, in cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul Romaniei.


In cazul in care operatorul economic isi are sediul social intr-un alt stat european, va puteti adresa Centrului European al Consumatorilor din Romania https://eccromania.ro, care va ajuta gratuit cand aveti probleme de protectia consumatorului cu un produs sau un serviciu achizitionat dintr-un alt stat european, va informeaza gratuit asupra drepturilor pe care le aveti in timpul unor calatorii in alt stat european si va ofera sprijin gratuit daca aveti o plangere impotriva unei companii europene, in vederea solutionarii problemei", a mai transmis ANPC.


Comisarii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor mai mentioneaza ca in cazul in care solutionarea nu este posibila pe nicio alta cale, poate fi formulata o reclamatie accesand https://sesizari.anpc.ro, in cazul operatorilor economici cu sediu social pe teritoriul Romaniei.


Comments