Martor-SURPRIZA in dosarul campaniei electorale din 2009 al Elenei Udrea. Ce spune fostul ministru

Martor-SURPRIZA in dosarul campaniei electorale din 2009 al Elenei Udrea. Ce spune fostul ministru

Martor-SURPRIZA in dosarul campaniei electorale din 2009 al Elenei Udrea. Ce spune fostul ministru

"Este o declartie simpla care lamureste o acuzatie a procurorilor total nefoindata. In mod cert, declaratia martorului de aastazi e folositoare in proces. Mai am martori de adus, probe de adus, unele chiar spectaculoase", a afirmat fostul ministru, precizand ca si-ar dori sa se termine cat mai repede acest proces, motivand ca se afla "de 6 ani in situatia asta".

"Dar imi doresc sa administram toate probele pentru ca asa e in Romania: tu trebuie sa iti dovedesti nevinovatia, nu procurorii iti dovedesc nevinovatia. (...) Judecatorii nu au de unde sa stie cum se intampla o camapanie elctorala, cum se finanteaza, cum ajung membrii de partid sa lucreze intr-o campanie electorala. (...) Domul Visan (Gelu Visan -n.r.) a reusit sa explice cum se intamplau lucrurile si atunci si aastazi", a mai spus Elena Udrea, explicand ca astazi statul plateste de la guvern campania electa, in timp ce in 2009 banii veneau de la privat.

"Nu stiu daca e mai bine sau mai rau (cum se intampla acum versus cum se intampla in 2009 legat de finantarea campaniilor electorale -n.r). (...) Nu pot face o estimare (legata de momentul in care se va solutiona procesul -n.r.), depinde ce se mai intampla. Sper ca vom reusi sa adminsitram toate probele si dupa aceea probabil ca nu va dura mult si vom avea si o noua solutie la fond", a declarat fostul ministru, reamintind publicului ca dosarul sau vizeaza plata panouri publicitare din campanie electorala pentru alegerile prezidentiale din 2009.

Legea 334/2006, care reglementeaza finantarea partidelor politice si a campaniilor electorale, face o distinctie intre subventia acordata de la bugetul de stat partidelor politice pentru campania electorala si subventia acordata anual. Astfel, partidelor le sunt decontate costurile cu campania electorala numai daca depasesc pragul de 3% la alegeri, scrie zf.ro.

,,Contributiile candidatilor pentru campania electorala proprie sau a formatiunii politice care i-a propus pot proveni numai din donatii primite de candidati de la persoane fizice, din venituri proprii ale acestora sau din imprumuturi contractate de acestia de la persoane fizice sau institutii de credit", se arata in actul normativ.

Potrivit sursei citate, exista si limite maxime pentru contributiile candidatilor pentru campania electorala: de exemplu, pentru un candidat la o primarie de comuna contributia maxima este de 5 salarii de baza brute minime pe tara pentru, iar pentru un candidat la primaria Bucurestiului limita maxima este de 200 de salarii minime brute.

Suplimentar fata de contributiile electorale prevazute, partidul politic sau alianta politica poate contribui la campania electorala proprie cu pana la 50 de salarii de baza minime brute pe tara pentru fiecare lista de candidati la consiliul judetean si Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Contributiile candidatilor pentru campania electorala pot avea numai urmatoarele destinatii: productia si difuzarea de materiale electorale pe radio sau TV (maxim 40% din totalul cheltuielilor), cheltuieli de difuzare a materialelor electorale in mediul online (maxim 30%) din totalul cheltuielilor, cercetari sociologice (maxim 30% din totalul cheltuielilor cu campania), afise electorale, brosuri, pliante si alte materiale tiparite.

Comments