Milioane de australieni, ramasi fara telefonie sau internet, dupa ce serviciile celui de-al doilea f...


Milioane de australieni au ramas miercuri fara telefon sau conexiune la internet, dupa ce al doilea mare furnizor de telecomunicatii al tarii a suferit o intrerupere inexplicabila la nivel national, potrivit CNN.


Intreruperea a paralizat sistemele de plata si operatiunile online si a dus la haos la orele de varf ale diminetii, deoarece retelele de trenuri si serviciile de transport in comun au fost indisponibile pentru scurt timp in unele orase.


Directorul general al Optus, Kelly Bayer Rosmarin, a exclus un atac cibernetic, dar intr-un interviu acordat postului de radio ABC nu a oferit un motiv pentru intreruperea trecuta deja de sase ore, si nici nu a spus cat timp va dura pana cand serviciile vor fi restabilite.


,,Este foarte putin probabil (ca problema sa fi pornit in cadrul software-ului din retelele Optus), sistemele noastre sunt de fapt foarte stabile... Este o intamplare foarte, foarte rara", a spus ea.


,,Lucram din greu pentru a o pune in functiune cat mai curand posibil".


Optus este unitatea australiana a companiei de telecomunicatii Singapore Telecommunications si are peste 10 milioane de clienti, aproximativ 40% din populatia Australiei.


Spitalele si serviciile de urgenta din intreaga tara au fost, de asemenea, afectate de intrerupere, iar numarul de urgente 000 a fost indisponibil in reteaua Optus.


Comments