Noi companii isi fac intrarea pe piata asigurarilor

Noi companii isi fac intrarea pe piata asigurarilor

Autor: |

După câţiva ani cu insolvenţe şi falimente răsunătoare, în 2017 patru firme noi de asigurare sunt foarte aproape să intre pe piaţa RCA din România. Mişu Negriţoiu, şeful ASF, spera ca aceste mişcări să conducă, cel mai probabil, la o menţinere a tarifelor şi după ce expiră perioada în care preţurile maxime au fost stabilite prin lege.

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) pare să fi găsit răspunsul pentru cea mai importantă întrebare care planează asupra viitorului pieţei RCA din România: ce se va întâmpla cu tarifele RCA după expirarea perioadei în care statul stabileşte preţurile maxime? 

Preşedintele ASF, Mişu Ne­griţoiu, a confirmat o infor­maţie furnizată de mai multe luni de Capital şi spune că firma bulgărească DallBogg este aproape să primească avizul pentru a vinde RCA direct pe piaţa din România. Mai mult, aminteşte Negriţoiu, aproape de un debut pe RCA sunt şi companiile Ergo (firmă de renume, deţinută de Munich Re, care a achiziţionat anul trecut societatea de asigurări generale Credit Europe), Grawe (care şi-a luat licenţa de RCA tot în 2016) şi Euro Insurance (firmă de tip „captivă“ care va vinde RCA doar pentru flota LeasePlan, adică în jur de 10.000-12.000 de maşini). 

Efecte benefice şoferilor

Intrarea unor noi jucători era singura posibilitate ca tarifele RCA să nu revină la nivelul de dinainte de 19 decembrie 2016, când asigurătorii vindeau asigurarea obligatorie la preţuri mult mai mari decât în prezent. Potrivit preşedintelui ASF, instituţia pe care o conduce corespondează cu bulgarii de la DallBogg de aproximativ un an, iar firma de la sud de Dunăre ar putea începe să vândă direct pe piaţa locală imediat după data de 19 mai, când expiră plafonarea.
Bulgarii şi irlandezii au semnat deja acorduri cu firme specializate din România. Ergo are un potenţial imens, Grawe va vinde mai ales pentru clienţii din portofoliu.

Societatea DallBogg, deţinută de mai mulţi cetăţeni bulgari cu reşedinţa în Elveţia, este într-o perioadă de expansiune, după ce a intrat relativ recent pe pieţele RCA din Bulgaria şi Grecia. Firma are un model de business care se bazează pe parteneriate cu intermediari şi specialişti în regularizarea daunelor din ţările unde activează. Vestea bună pentru şoferii din România este că acest tip de strategie presupune costuri de administrare cu mult mai mici decât cele suportate de companiile cu reţele şi angajaţi proprii, ceea ce permite DallBogg să practice şi tarife sub media pieţei. În România, bulgarii urmează să semneze un parteneriat cu nou înfiinţatul Patronat Român al Brokerilor de Asigurare, care reuneşte brokeri ce intermediază 30% din primele de RCA subscrise în România, inclusiv pe liderul pieţei, Safety Broker. Membrii PRBAR ar urma să aibă exclusivitate la vânzarea poliţelor emise de DallBogg, potrivit presei de business. Bulgarii au reuşit să demonstreze ASF că îşi respectă angajamentele de plată în ţările unde activează în mod direct. Totuşi, DallBogg are unele probleme în ceea ce priveşte administrarea dosarelor de daună în cazul accidentelor transfrontaliere. Inclusiv în baza poliţelor de asigurare vândute şoferilor români care şi-au înmatriculat maşinile în Bulgaria există unele dificultăţi. 

Pentru a rezolva această problemă, însă, DallBogg va încheia un parteneriat şi cu Păvălaşcu Risk Consultants (PRC), un cunoscut loss adjuster care reprezintă în România gigantul mondial Crawford. Și irlandezii de la Euro Insurance vor lucra tot cu PRC, însă afacerile lor se vor limita la asigurarea flotei LeasePlan, unul dintre marii jucători de pe piaţa leasingului operaţional. 

Grawe, pe de altă parte, a arătat încă de la început că îşi va concentra vânzările de RCA pe clienţii pe care îi are deja în portofoliu, ţintind vânzări de aproximativ 50.000 de poliţe în următorii trei ani. Aşteptări mari vin de la Ergo, un nume mare în Europa, companie afiliată grupului Munich Re. Nemţii au fost interesaţi până la un punct inclusiv de preluarea Astra Asigurări, înainte de faliment şi, mai apoi, de preluarea portofoliului de RCA al firmei. În prezent, după preluarea Credit Europe Asigurări şi obţinerea licenţei, Ergo a anunţat că va debuta anul acesta pe RCA şi că intenţionează să crească gradual până la o valoare a vânzărilor care să o plaseze între primii 3-5 jucători de pe piaţă. 

4 companii îşi pregătesc ofertele cu poliţe RCA pentru şoferii din România

Comments