Noi probleme pe podul de la Braila: Dupa ce a fost inchisa prima banda de circulatie, s-a stricat si...


Problemele continua la aproape un an de la inaugurarea podului suspendat peste Dunare de la Braila. Constructorul a inchis prima banda de circulatie pentru ca asfaltul era in valuri din cauza caldurii si a camioanelor de mare tonaj, dar acum s-a stricat si banda 2, a relatat Digi24.


,,Suntem in Romania. Tonajul, greutatea, calitatea asfaltului lasa de dorit. Pretentii sunt, dar calitate foarte slaba", a spus un sofer. ,,Greutatea masinilor mari... Ele trebuie cantarite aici si dincolo asteptate cu sanctiune. In rest, altceva n-ai ce sa-i faci, pentru ca daca nu pui restrictii de tonaj cat este prevazut in greutatea podului, asa o sa se intample tot timpul", a spus altul.


Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anuntat ca nu face receptia Podului de la Braila pana nu se termina reparatiile.


,,Este o noua sesiune de reparatii punctuale. Aceasta nu este solutia definitiva, pe care antreprenorul italian inca nu ne-a prezentat-o. Acel pod este facut si pentru trafic greu. Tocmai de aceea are prevazut din constructie proiectul are doua benzi dedicate traficului greu. Ca atare, acest pretext al traficului greu care strica asfaltul pe pod este unul fals", a spus Alin Serbanescu, purtator de cuvant la CNAIR.


Podul de la Braila: 500 de milioane de euro pentru un sir de probleme care dureaza din iulie 2023


Podul suspendat peste Dunare de la Braila, al treilea ca marime din Europa si una dintre cele mai complexe lucrari de infrastructura din Romania, a fost inaugurat pe 6 iulie 2023, in prezenta mai multor oficiali, inclusiv a presedintelui Klaus Iohannis si a ministrului Sorin Grindeanu, dupa 5 ani de lucrari. Costurile finale s-au ridicat la aproximativ 500 de milioane de euro.


Contractul a fost semnat in ianuarie 2018, iar termenul initial de finalizare a fost 2021. Ulterior, au fost avansate mai multe termene, care insa nu au fost respectate.


La putin timp dupa inaugurare, au aparut primele nereguli. Mai intai, in august 2023, pe podul care leaga judetele Braila si Tulcea au fost constatate denivelari despre care CNAIR a spus ca au fost cauzate de nerespectarea restrictiilor de tonaj in zilele caniculare.


Dupa cateva zile, soferii nu au mai putut traversa podul, care era inchis intrucat constructorul nu a considerat ziua de Sfanta Maria drept sarbatoare legala.


Apoi, la finalul lunii august 2023, o filmare aparuta in spatiul public arata cum suruburile podului se desprindeau usor, iar CNAIR a dat vina pe neglijenta constructorilor si, dupa verificari, a transmis ca 0,4% dintre cele 100.000 de suruburi erau slabite.


Ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat in noiembrie 2023 ca podul va fi receptionat de CNAIR doar cand constructorul va remedia, pe cheltuiala lui, toate abaterile constatate. Acest lucru nu s-a intamplat insa nici pana acum, iar podul nu a fost receptionat de CNAIR din cauza problemelor care afecteaza direct si indirect constructia.


In martie 2024, au fost observate noi portiuni de asfalt lasate si aceste denivelari aveau peste 10 centimetri, iar in aprilie 2024 s-a facut a treia asfaltare din cauza denivelarilor.


Comments