Poate inteligenta artificiala (AI) sa prezica un faliment comercial?

Poate inteligenta artificiala (AI) sa prezica un faliment comercial?

Poate inteligenta artificiala (AI) sa prezica un faliment comercial?


In urma cu 55 de ani, mai precis in 1968, Edward I. Altman introducea un instrument de analiza capabil sa prezica riscurile de a intrat in faliment pentru o companie, intr-un anumit interval de timp. Metodologia introdusa, denumita generic Scorul Altman Z, a fost conceputa initial pentru masurarea sanatatii financiare a firmelor de productie cu capital public, prin analiza unor indicatori de bilant si venituri.


Ulterior, Scorul Altman Z a fost modificat pentru a fi adaptat si companiilor din sectorul privat, prin realizarea unui raport financiar complex, compus din 5 indicatori relevanti: valoarea activelor/datoriilor curente, veniturile retinute, venituri inainte de dobanzi si impozite, valoarea contabila a capitalului si volumul vanzarilor.


Iata cele mai importante beneficii pe care le aduce AI si ML in managementul riscului comercial pentru firmele din Romania


In ziua de azi insa, aceasta metodologie de prezicere a probabilitatii insolvabilitatii unei firme pare usor invechita, deoarece in contextul luarii unei decizii asumate si avizate, trebuie luati in calcul si alti indicatori relevanti, precum: datoriile la stat, achizitiile publice derulate, informatii despre administrator si actionari, dosarele aflate pe rolul instantelor de judecata etc.


In tot acest tablou, actorii de pe piata de analiza a datelor financiare pentru companii sunt intr-o permanenta lupta de imbunatatire si eficientizare a acestui sistem invechit, iar numitorul comun il reprezinta inovatiile tehnologice din domeniu, respectiv a inteligentei artificiale (AI).


Concret, una dintre cele mai actuale si inovative tehnologii de analiza automata a datelor si informatiilor relevante in prezicerea unui faliment, in acest moment, in Romania, este Platforma Termene_AI_360. Noul software cu inteligenta artificiala generate prin intermediul acestei platforme, combinate cu tehnologiile de tip ,,machine learning" (ML) imbunatatesc considerabil sectorul de analiza a datelor relevante pentru cei care doresc sa cunoasca gradul in care o firma este predispusa sa esueze din punct de vedere financiar.


Principalele beneficii


O filtrare mai eficienta si automatizata a colaboratorilor/furnizorilor/partenerilor companiei, in vederea scaderii riscurilor asumate derularii unui contract comercial;
O metoda moderna si inovativa de culegere si analiza a datelor si a informatiilor pentru companii, precum si a modului in care acestea pot fi interpretate si folosite in beneficiul firmei;
O mai buna cunoastere a tendintelor si informatiilor necesare in luarea deciziilor pe care administratorii/actionarii firmelor le realizeaza in vederea cresterii productivitatii si calitatii produselor si serviciilor realizate, pentru mai multi oameni;
Scaderea cuantumului creantelor si debitelor neperformante ale firmelor si a ponderii lor in economie, respectiv a numarului facturilor emise si neincasate;
Cresterea competitivitatii sectorului privat, prin furnizarea de informatii relevante despre firme si sanatatea lor financiara.

Datele colectate din economie aduc beneficii companiilor doar daca sunt interpretate in mod eficient, prin algoritmi bine stabiliti, capabili sa invete in mod continuu, in functie de datele introduse. Astfel, analiza si stiinta datelor vine sa revolutioneze acest domeniu, iar AI este o varianta demna de luat in seama in perspectiva unei evolutii sustenabile, de lunga durata, a oricarui business.


Sursa foto: Pixabay.com


Comments