Povestea unui business cu placinte de milioane

Povestea unui business cu placinte de milioane

Povestea unui business cu placinte de milioane

Autor: |

În antreprenoriat, reţeta succesului constă într-o nişă bine aleasă. Dovadă stă şi Cuptorul Moldovencei, un business cu afaceri de 1,2 milioane de lei pe an.

Nicoletei Hriţcu îi plac provocările şi proiectele noi. Nu reface niciodată un lucru iar produsele sale de patiserie, spune ea, sunt cele mai bune din regiune. Cum a ajuns să dezvolte un business? „Cu ambiţie şi tenacitate“, caracteristici nelipsite la un antreprenor. Povestea a început în 2012, când a fondat o afacere inspirată din fascinanta lume a deserturilor, demonstrând că, pentru a avea succes, trebuie doar să îţi alegi domeniul despre care crezi că ţi se potriveşte.

A pornit cu o finanţate guvernamentală pentru antreprenori debutanţi şi a ales să deschidă această afacere, „Cuptorul Moldovencei“, în domeniul plăcintelor şi prăjiturilor de casă. A studiat atent piaţa înainte şi spune că această nişă nu era deloc dezvoltată. A început cu 10.000 de euro, la care a adăugat 11.000 de euro, bani primiţi pe un teren pe care l-a vândut, pentru a reuşi să implementeze planul de afaceri. Primul laborator cu magazin de desfacere a fost inaugurat imediat după Valentin’s Day-ul din 2013. În 2015, pe cele două firme prin care deţine brandul Cuptorul Moldovencei, Retro Food SRL, respectiv Cuptorul Moldovencei SRL –D, Nicoleta Hriţcu a ajuns la afaceri de 1,2 milioane de lei şi profituri nete de până la 180.000 de lei. Până la finele lui 2016, antreprenoarea speră să fi atins afaceri de circa 600 de mii de euro, iar până în 2018 să raporteze o cifră de afaceri de un milion de euro.

Profil de antreprenor

Se declară un om al acţiunii şi iubeşte ceea ce face. Îi place să construiască, să planifice, şi să-şi asume riscuri calculate, să facă angajări, să plătească salarii şi impozite. Are 34 de ani, este căsătorită şi are 2 copii. A absolvit în 2005 Facultatea de Teatru din Iaşi, iar în 2008 s-a ales cu o diplomă de absolvire a Facultăţii de Economie şi Administrare a Afacerilor, specializarea Marketing. A avut mai multe joburi, în perioada 2006-2010, însă nu şi-a găsit locul. Mărturiseşte acum că statutul de angajat nu i s-a potrivit niciodată, întrucât nu a avut libertatea de a face lucrurile aşa cum simţea.

Crede ea, piaţa în industria alimentară pe segmentul de cofetării-patiserii este extrem de dinamică. „Potenţialul este mare, dar provocările antreprenorilor sunt legate mai mult de îndeplinirea reglementărilor legale decât de creşterea standardelor. Din experienţa de 3 ani pot concluziona că mediul legislativ nu este adaptat la realitatea pieţei, iar la noi în România, ne dorim să fim mai credincioşi decât Papa“, punctează antreprenoarea.Totodată, recunoaşte că a găsit întotdeauna sprijin în reprezentanţii instituţiilor de stat.

Planuri şi investiţii

Acum, Nicoleta Hriţcu implementează un proiect de 100.000 de euro, care presupune investiţii în echipamente şi utilaje pentru un laborator nou, specializat pe patiserie. Prin urmare, până la finalul lui 2017, ieşeanca se va mândri cu două laboratoare şi patru magazine proprii de desfacere. Iar planurile nu se opresc aici. Pe termen mediu, vrea să pună temeliile unei fabrici de biscuiţi, pe care speră să o aibă construită până în 2020. La Cuptorul Moldovencei, zilnic calcă pragul peste 500 de persoane, iar preţul mediu cheltuit este de 23 de lei. Printre preferinţele lor se numără plăcintele cu vişine, sărăţele cu brânză de burduf şi prăjiturile de casă.

Comments