Revolta pe internet din cauza unei reclame Sephora care jigneste victimele Experimentului Pitesti

Revolta pe internet din cauza unei reclame Sephora care jigneste victimele Experimentului Pitesti

Revolta pe internet din cauza unei reclame Sephora care jigneste victimele Experimentului Pitesti

In contextul deschiderii unui nou magazin in mall-ul din Pitesti, programata pentru data de 25 aprilie, Sephora Romania a adoptat o strategie de promovare controversata, folosind o reclama pe pagina sa de social media care a fost perceputa de public ca fiind asociata cu Experimentul Pitesti, un episod intunecat din istoria Romaniei.

Concret, in dupa-amiaza zilei de 23 aprilie, pe contul de Facebook Sephora a aparut o postare in care este o fotografie cu dungi alb si negru si pe care sta scris: ,,Pitesti, am auzit ca iti plac dungile". Practic, prin aceasta postare-reclama se face o asociere jignitoare cu fosta inchisoare Pitesti, locul unde s-a desfasurat teribilul Experiment Pitesti, considerat a fi cel mai mare si cel mai intensiv program de spalare a creierului prin tortura din blocul comunist.

Nicusor Dan, atac dur la adresa lui Piedone: Este un interlop! Intre cine se va da lupta finala pentru Capitala

Reactia Sephora

La doar cateva ore dupa postarea reclamei controversate si dupa zeci de reactii adverse, reprezentantii Sephora Romania au ales sa o stearga de pe contul de Facebook.

,,Adevarul" a solicitat puncte de vedere privind reclama jignitoare la Sephora Romania, lui Jean-Charles Trehan - director relatii externe LVMH (grupul francez ce detine Sephora), precum si Ralucai Turcan, ministrul Culturii, insa pana la ora redactarii acestui material nu a primit niciun raspuns. In momentul in care va primi aceste raspunsuri, le va publica fara intarziere.

Ca urmare a numeroaselor reactii negative, Sephora Romania a postat miercuri 24 aprilie pe Instagram urmatorul mesaj: "Ultima noastra postare legata de deschiderea noului magazin Sephora din Pitesti a fost interpretata intr-un mod gresit. Din identitatea brandului Sephora fac parte dungile orizontale alb negru. Nu exista nicio legatura intre dungile Sephora si alte evenimente care s-au intamplat in Pitesti. Brandul Sephora nu are culoare politica si nu isi gaseste inspiratie in evenimente istorice tragice din Romania sau din alta tara. Ne cerem scuze comunitatii pentru aceasta eroare de comunicare".

Elevii mai multor scoli din Ploiesti, blocati intr-o gara din Prahova! Locomotiva trenului cu care ar fi trebuit sa ajunga la Brasov s-a defectat

,,O ofensa adusa victimelor Fenomenului Pitesti"

O reactie dura a avut insa Maria Axinte, presedinta Fundatiei Memorialul Inchisoarea Pitesti, care considera ca postarea este ,,o ofensa adusa victimelor Fenomenului Pitesti".

,,Sephora Romania deschide in curand un magazin in noul mall din Pitesti si se adreseaza pitestenilor astfel: "Pitesti, am auzit ca iti plac dungile". Aceasta campanie este, evident, centrata pe subiectul binecunoscut al inchisorii de la Pitesti. Doar ca pitestenii stiu mai bine si au taxat acest derapaj, iar comentariile pe pagina companiei de Instagram nu au intarziat sa apara. Desi ne bucuram sa vedem ca, atat inchisoarea cat si Fenomenul Pitesti au devenit subiecte discutate la nivelul publicului larg, incercarea de a face din acest subiect o "glumita" intr-o campanie de marketing, este o ofensa adusa victimelor Fenomenului Pitesti, activitatii fundatiei noastre si eforturilor care se fac pentru ca publicul sa cunoasca cu adevarat realitatile dictaturii comuniste in Romania", spune Maria Axinte.

In perioada 1949-1951, la inchisoarea Pitesti s-a desfasurat Experimentul Pitesti, considerat a fi cel mai mare si cel mai intensiv program de spalare a creierului prin tortura din blocul comunist. Iar dintre numerosii detinuti care au trecut prin Experimentul Pitesti, astazi mai sunt in viata mai putin de zece.

Pasca fara aluat. Secretul unui adevarat deliciu de Paste, dezvaluit de chef Sorin Bontea

Comments