Romanii au prins gustul mancarii livrate acasa. Care sunt cele mai cerute preparate

Romanii au prins gustul mancarii livrate acasa. Care sunt cele mai cerute preparate

Romanii au prins gustul mancarii livrate acasa. Care sunt cele mai cerute preparate

Industria de servicii alimentare din Romania a crescut in 2023 doar ca urmare a majorarii preturilor, in conditiile in care romanii nici nu au iesit mai des la restaurant, nici nu au comandat mai multa mancare pentru acasa.

Livrarile de mancare pentru acasa au devenit tot mai frecvente, ceea ce a facut ca acest segment al industriei de servicii alimentare sa fie foarte aproape de a atinge in 2023 cota de piata a consumului in restaurante.

Felurile preferate de mancare ale romanilor sunt supa de pui, carnea cu garnitura si papanasii.

Au crescut doar preturile

Industria de servicii alimentare din Romania a crescut cu 16% in 2023, atingand o valoare totala de 6,31 de miliarde de euro, potrivit studiului Hospitality Culture Research, realizat in parteneriat cu Tazz.

Aceasta evolutie ascendenta este insa datorata cu precadere inflatiei, potrivit studiului citat.

"In 2023 am putut observa o usoara crestere a industriei serviciilor alimentare. Romanii nu au inceput sa iasa insa mai des la restaurant si nu comanda de mai multe ori mancare de la raioanele gastro ale supermarketurilor sau de la fast-food, astfel incat cresterea pietei se datoreaza, in primul rand, inflatiei.

Atunci cand vine vorba de alegerea unui nou restaurant, principalul mediu de informare este reprezentat de prieteni si de recomandarile acestora.

Remarcam, asadar, importanta majora a experientei pe care romanii o au in locatiile HoReCa, nu doar in ceea ce priveste fidelizarea acestora, dar si din privinta atragerii de noi clienti", a declarat Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Comenzile acasa, preferate

Comanda medie in HoReCa atinge o valoare de 56,8 lei, arata studiul realizat de Hospitality Culture Research.

Iar frecventa de achizitie in HoReCa se pastreaza, la fel ca in anul precedent, la 3,3 ocazii pe luna, principalele comenzi fiind reprezentate de supa de pui la felul 1 (31%), carne cu garnitura la felul principal (41%) si papanasi la desert (42%).

In ceea ce priveste serviciile de livrare, 8 din 10 respondenti au declarat ca le folosesc pentru a-si comanda mancare gatita, cu o frecventa medie de utilizare de 4,4 ori pe luna.

De altfel, piata de Food Delivery are o cota de piata de 25%, a doua cea mai mare dupa consumul in restaurante (26%).

"Piata de Food Delivery este deja una solida si vine in completarea consumului din restaurante si din alte surse de achizitie pentru mancarea gatita. Vedem tot mai des ca romanii descopera restaurante si preparate noi prin intermediul aplicatiilor de livrare, pe care apoi le testeaza si offline, iar procesul este valabil si in sens invers.

Mai mult, observam ca atat piata de restaurante, cat si cea de Food Delivery au crescut in provincie, semn ca puterea economica a romanilor si apetitul pentru gastronomie au crescut in ultimii ani", a declarat Alin Serban, CEO Tazz.

Comments