Rugaciunea care face minuni in Postul Pastelui, dezvaluita de un parinte de la Muntele Athos

Rugaciunea care face minuni in Postul Pastelui, dezvaluita de un parinte de la Muntele Athos

Rugaciunea care face minuni in Postul Pastelui, dezvaluita de un parinte de la Muntele Athos

Invitat in podcastul ,,Altceva cu Adrian Artene", parintele a vorbit despre post si despre rugaciunea care ii poate ajuta pe credinciosi sa se concentreze pe relatia lor cu divinitatea si sa transmita exact ce au pe suflet in momentul rostirii sale.

Intai de toate, Parintele Teologos a explicat ce inseamna postul si ce ar trebui sa faca oamenii pentru a nu se abate de la regulile acestei perioade:

,,Postul este o abtinere de la placerile cele mai apropiate de noi, care sunt placerile trupesti si Biserica vorbeste in primul rand despre mancare. Dar postul nu se limiteaza doar la mancare, ci se refera la toate placerile. (...)

Cum trebuie sa postim. Intai de toate, principiul de baza este ,,retrage-ti mintea din simturi!" (...) Daca omul nu-si retrage mintea din simturi si devine rob al simturilor, omul cade in animalic si devine o fiara. Si patimile trupesti sunt grave, pentru ca nu se mai poate opri. Toate simturile lui se indreapta catre patimile astea. Mai ales daca vorbim de patimi trupesti grave. (...) Asta provine din lipsa postului in simturi."

Cea mai populara salata de primavara iti distruge, de fapt, sanatatea. Avertismentul unui nutritionist

Ce rugaciune trebuie sa rostim in Postul Pastelui

Toata lumea stie ca perioadele de post sunt facute pentru a ne apropia mai mult de Cel de Sus si pentru a ne curata mintea, sufletul si trupul. Acest lucru este posibil prin renuntarea la mancarea ,,de dulce", la vicii si obiceiuri proaste, dar si cu ajutorul rugaciunii.

In Postul Mare si nu numai, abtinerea de la placerile trupesti trebuie sa fie completata de rugaciune si de o stare neclintita de smerenie.

,,Cea mai puternica forma de rugaciune este rugaciunea ciclica, rugaciunea dintr-un gand. ,,Doamne Iisuse Hristoase miluieste-ma". Atat. Si mai ales daca in aceasta forma de rugaciune se foloseste si metanierul, care foloseste, dupa cum spuneam, pipaitul, mintea se aduna foarte bine. Contabilizarea, numararea care se face pe metanier este esentiala si asta nu pentru ca Dumnezeu este contabil, adica imi dai atata, iti dau atata, ci pentru ca asigura constanta, asigura program omului. Omul dupa caderea lui Adam, ruperea din acea minte gigantica, omul este victima influentelor, este foarte labil si din cauza asta are nevoie de program, are nevoie de numar pentru el, nu pentru Dumnezeu.

Daca omul in fiecare zi face 300 de ,,Doamne, Iisuse", de ce zic 300, 300 inseamna cam zece minute, care este ridicol de putin, dar sa fie. Atunci acest lucru il impinge foarte bine inainte. Asigura constanta, stabilizeaza mintea, se aduna, iese din simturi, se extrage de acolo si usor nu se insala. Usor nu se insala, nu mai este dus de patimi, de acesti magneti, ca boul de belciug.", a mai spus Parintele Teologos in podcastul mai sus mentionat.

Acesta a mai explicat si care este legatura dintre mintea umana si credinta, dar si cum ne ajuta ea sa realizam conexiunea cu divinitatea intr-un mod autentic. Se pare ca totul pleaca din interiorul nostru si depinde de felul in care ne canalizam gandurile spre forta nevazuta in care credem.

Cum a reusit Minodora sa slabeasca 30 de kilograme si care este secretul ei pentru a se mentine in forma

,,Sufletul uman are mai multe parti. Are patru parti rationale si doua parti irationale. Dintre partile rationale, cea mai importanta este mintea, care este altceva decat logica. Logica o folosim din pacate foarte des, mult mai des decat ar trebui. Si logica actioneaza in pasi. Am hainele murdare si ma duc cu ele la masina de spalat si pun sapun, pun balsam, apas pe bum si le scot. Logica este facuta pentru materie.

Mintea insa nu actioneaza in pasi. Mintea este ochiul sufletului, este atentia ultima. Cea mai fina atentie, acolo este unde este concentrat omul, focusul uman. Eu cu logica pot sa ma duc sa-mi pun rufele la spalat, dar cu mintea ma rog, ma gandesc la Dumnezeu, ma gandesc la sensul vietii.

Acest ochi al sufletului, daca este indreptat ca o antena parabolica catre Dumnezeu, atunci el se umple de razele dumnezeirii. Si daca este mentinut pe directia aceasta, atunci rugaciunea incepe sa se spuna singura in minte, omul o aude inauntrul lui.", spune el.

Iata care sunt, potrivit Parintelui Teologos, celelalte doua parti ale sufletului, in afara de minte si logica:

,,Celelalte doua parti ale sufletului sunt cugetul si cugetarea. Cugetul este atelierul de ganduri. Cineva poate sa aiba un cuget intens, adica in continuare sa produca ganduri si atunci, daca nu este atent, poate ajunge la anxietati. Omul trebuie sa isi gestioneze acest cuget, sa fie in echilibru. Cugetul va fi doar in clipa in care este nevoie, nu in clipa in care nu este voie. Nu o sa ma gandesc eu la situatii ipotetice si ies din rugaciune si imbratisarea iubitoare cu celelalte persoane, intai de toate cu persoanele dumnezeirii.

Ce este, de fapt, "boala lui Calache" si de unde vine expresia folosita aproape zilnic de romani

Cugetarea este starea cugetului, starea atelierului de ganduri. Daca atelierul de ganduri are un caracter mai degraba dinamic, cugetarea reprezinta staticul. (...) E o treaba foarte fina si de aceea, omul trebuie sa fie foarte atent la starea sa, astfel incat starea sa sa fie smerita, de acceptare a adevarului asa cum e, nu asa cum ar dori el sa fie. Ca altfel traieste in tensiune. Mandria aduce intotdeauna tensiune.", a concluzionat acesta in interviul acordat jurnalistului Adrian Artene.

Reteta de la manastire pentru laptele auriu, remediul antic impotriva racelii, insomniei si problemelor pielii

Comments