Scandalul Blue Air. Cum a girat GRINDEANU garantia cu un teren si cu padurea de pe acesta imprumutul...

,,A fost pandemia si companiile afectate de pandemie au fost cele de aviatie. Tarom si Blue Air au beneficiat de ajutor de stat. Romania n-a fost singura tara care a beneficiat. Asta datorita faptului ca numarul de pasageri a scazut. Granitele au fost inchise si s-a decis ca cele 2 companii sa beneficieze de ajutor de stat. Blue Air a beneficiat de ajutor impartit in doua bucati. Una pentru pandemie, in valoare de 28,29 mil euro si unul de salvare, de 33 de milioane de euro care sa acopere deficit de lichiditate. Partea care reprezinta ajutor de salvare trebuia rambursat in 6 luni. Daca nu, trebuia sa prezinte planul de restructurare. Nu s-a rambursat, s-a prezentat planul, s-a aprobat de Comisia Europeana. Dar trebuia pus in practica. S-a angajat cu garantia de stat acordata, a fost o ipoteca imobiliara asupra unui teren intravilan.... o ipoteca mobiliara pe padurea de pe acelasi teren, una asupra aeronavelor care erau ale Blue Air. Tot ce e leasing e al leasingului, ce e privat se pot pune garantii...... o ipoteca Edline invest in capitalul Blue Air, o ipoteca asupra actiunilor detinute si una asupra Edline. Despre aceste garantii vorbim. Garantia trebuie sa acopere 100% valoarea ajut de stat. Cat reprezinta actiunile din Blue Air? 75% din actiunile Blue Air, 75% din Edline INvest si 100% din actiuni Blue Air Tehnic vor reveni statului in 2 saptamani. Cand s-au dat banii trebuia plan de restructurare. Acesta a fost aprobat de Comisia Europeana. Pana acum, Blue Air nu a reusit sa puna in aplicare planul de restructurare. Nu a reusit sa indeplineasca conditiile. Comisia Europeana va da ajutor de stat si va trebui sa recuperam o parte. Statul va trebui sa recupereze banii. S-a pus garantie, un teren, padurea si actiuni. ANAF va trebui sa recupereze banii din garantii. Probabil ca nu cred ca se vor recupera 100%. Din cele 62 de milioane de euro, cred ca statul va recupera cel mult 25-30%. Restul va fi declarat ajutor de stat ce va trebui recuperat. Nu inseamna ca statul nu va prelua actiunile. Statul devine actionar majoritar la Blue Air. Va exista hotarare AGA, se va merge la ONRC. Cand devenim proprietari va trebui sa facem un audit financiar. Suntem oblig sa prezentam ce vom gasi. Vorbim de o societate care asigura un serviciu de transport. Stiti ce s-a intamplat, romanii au fost lasati prin aeroporturi, a existat un intreg scandal", a declarat Daniel Geanta, presedinte la Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS).

Analistul politic Dorin Iacob spune ca, inca o data, autoritatile din Romania s-au dovedit a fi competente, pentru ca a trebuit sa vina o institutie din Uniunea Europeana ca sa spuna ca tara noastra are de luat bani pentru companiile de transport aerian.

,,S-a spus ca s-a decis sa se dea ajutoare la companiile aviatice. Toate companiile europene au fost afectate. De ce in Romania cineva e gura casca si spune cineva ca trebuie sa dam banii. Cineva urmareste sa intre pe gratis in posesia companiei. Niste organisme mai specializate decat cele ale statului roman ar trebui sa intervina", a declarat Dorin Iacob in emisiunea CULISELE STATULUI PARALEL.

Anca Alexandrescu, realizatoarea emisiunii CULISELE STATULUI PARALEL, spune ca este incredibil cum s-a adus garantie un teren si o padure de pe acesta pentru un imprumut de 62 de milioane de euro.

,,Grindeanu nu a avut ochi sa vada gaura Blue Air. Cum e posibil sa pui garantie cu un teren, dar mai ales sa pui gaj padurea de pe acel teren, la un imprumut de 62 milioane de euro. Omul de la AACS sune ca vom recupera 25% din 62 milioane de euro. Asta desi cei care au aprobat au facut analiza la acest dosar", a declarat Anca Alexandrescu.

Comments