Seful CFR SA si managerul Alstom Romania, cercetati de DNA. Reactia CFR SA

Seful CFR SA si managerul Alstom Romania, cercetati de DNA. Reactia CFR SA

Seful CFR SA si managerul Alstom Romania, cercetati de DNA. Reactia CFR SA

UPDATE 13.25 Reprezentanţii CFR SA au transmis, la solicitarea „Adevărul”, că nu au primit nicio adresă oficială din partea organelor abilitate privind demararea unei investigaţii.

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA nu a primit nicio adresă oficială din partea organelor abilitate, privind demararea unei investigaţii care să vizeze aspectele semnalate în publicaţia online respectivă. Menţionăm faptul că, orice document solicitat companiei noastre, de către autorităţile abilitate ale statului, va fi transmis instituţiei respective în cel mai scurt timp”, arată CFR SA.


Procurorii verifică modul în care au fost atribuite contractele acordate de CFR SA gigantului ALSTOM, precum şi relaţiile personale de afaceri dintre Gabriel Stanciu, managerul Alstom şi Ion Gavrila, directorul CFR SA, spun surse judiciare pentru economica.net.

Procurorii vor să verifice o pistă conform căreia Gabriel Stanciu a utilizat sume plătite drept comisioane pentru a obţine aceste contracte în România, contracte finanţate din fonduri UE.

Potrivit sursei citate, totul a pornit după un accident de maşină petrecut la Strehaia, între Severin şi Craiova, pe 13 octombrie 2018. Evenimentul a avut loc în weekend, sâmbătă seară, iar şeful CFR SA fost preluat cu elicopterul şi dus la Spitalul Bagdasar Arseni din Bucureşti. După acest accident, procurorii au descoperit că Ion Gavrila conducea o maşină Dacia Duster cu numărul B-92-CPP, utilizatorul final al maşinii fiind ALSTOM TRANSPORT. Pornind de la acest detaliu, procurorul de caz a avansat cu ancheta şi, în ultima perioadă a primit şi informaţii financiare grave din Franţa.

Alstom derulează cele mai bănoase – şi în egală măsură, cele mai întârziate –contracte din România cu CFR SA. Acestea vizează reabilitarea căii ferate pentru segmentele Coşlariu-Micăsasa (electrificare, furnizare de energie electrică, telecom), Simeria-Vinţu de Jos (electrificare, telecom, sistem de informare a călătorilor) şi segmentul km 614-Curtici (electrificare, semnalizare). Însumate, proiectele depăşesc 900 de milioane de euro.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

Comments