Si profesorii scot "perle" la Evaluarea Nationala - I-au gresit nota unei eleve cu o diferenta de 3,...

Elevul a studiat la liceul Johannes Honterus din Brasov. Acesta obtinuse, initial, la limba germana, nota 4,6. Insa, mare surpriza dupa contestatie, cand nota a fost marita pana la 8,1, mai exact cu 3,5 puncte. Alte note au fost marite cu unul sau doua puncte, scrie realitateadebrasov.net.

Parintii elevului care a primit 8,1 dupa contestatie au facut o sesizare la Ministerul Educatiei si au cerut recorectarea tuturor lucrarilor. Mai jos, adresa trimisa ministerului:

,,Stimata doamna Ministru Monica Anisie,

Urmare a afisarii rezultatelor la limba materna germana din data de 27.06.2020 pentru judetul Brasov, subsemnata Panturu Antonela Elena, mama unui elev aflat in clasa a VIII-a, in cadrul unei unitati de invatamant din municipiul Brasov, va supun atentiei situatia revoltatoare a rezultatelor dupa contestatii aferente lucrarilor la limba germana, care releva diferente extrem de mari fata de notele acordate de prima comisie de corectare si care creeaza indoieli justificate cu privire la modul in care au fost evaluate TOATE LUCRARILE ELEVILOR. Astfel, asa cum se poate vedea din tabelul anexat, exista diferente de pana la 3,5 puncte intre notele obtinute inainte si dupa recorectarea lucrarilor , situatia fiind urmatoarea:

-din totalul de 28 lucrari contestate, dupa recorectare 25 au obtinut punctaje superioare (un procent de 89, 28 %).-din cele 25 de lucrari care au obtinut punctaje superioare, 14 au obtinut punctaj suplimentar de peste 1 punct (56 %).-au fost 6 elevi care au obtinut peste 2 puncte diferenta fata de prima nota acordata.- a existat o situatie in care elevul a primit dupa recorectare 3,5 puncte in plus fata de prima nota obtinuta.

In contextul in care aceasta situatie ridica semne de intrebare cu privire la modul de evaluare al acestor lucrari, va rugam sa dispuneti recorectarea tuturor lucrarilor de limba materna (germana) din judetul Brasov intrucat este foarte clar ca lucrarile au fost subevaluate in prima etapa de corectare, iar consecintele care deriva din aceste erori afecteaza grav pozitia in ierarhia de admitere la liceu si drepturile elevilor de a beneficia de o evaluare corecta, echidistanta si obiectiva a testelor sustinute. O astfel de situatie nu ar fi putut fi anticipata, diferentele mari de notare aratand faptul ca nu exista certitudinea aplicarii baremelor de corectare, evaluarea profesorilor corectori fiind subiectiva si superficiala.

Cu stima,Panturu Antonela"

Profesorii din Brasov sustin ca diferente mari de notare au fost si la limba romana.

,,Diferente mari de punctaje au fost si la limba romana. Consideram ca este revoltator modul in care au fost corectate de primii profesori, atat timp cat au existat bareme clare. Acest fapt denota o lipsa de credibilitate si incredere in modul in care au fost corectate toate testele elevilor si ridica mari semne de intrebare cu privire la modul in care au fost evaluate, tinand cont de consecintele pe care aceste rezultate le au asupra admiterii la liceu", este mesajul transmis de o profesoara.

Comments