Sprijin educational pentru copiii din mediile defavorizate – 4 moduri prin care comunitatea poate ac...


Saracia nu inseamna ca o persoana nu este capabila de succes. Copiii care provin din medii defavorizate sau cei care se afla acolo din cauza circumstantelor vietii inca viseaza, au sperante si vor sa realizeze lucruri marete.


Ei pot indeplini asteptari si standarde inalte, atunci cand au acces la instrumentele potrivite.


Asadar, cum putem oferi un viitor plin de speranta copiilor care traiesc in saracie? Raspunsul este simplu: conditii favorabile de invatare si un mediu de sprijin in care cei mici invata sa iasa din circumstantele negative ale vietii si sa se dezvolte. Acestea sunt necesare pentru a-i ajuta sa reuseasca.


Iata 4 obiective pe care comunitatea si le poate asuma, pentru a veni in sprijinul nevoilor educationale ale copiilor din medii defavorizate.


Sprijinirea initiativelor ce incurajeaza accesul la educatie - 3,5% din impozitul pe venit

Dincolo de cele necesare traiului, respectiv haine, mancare, conditii decente de viata, copiii din medii defavorizate au nevoie de sprijin in parcursul lor educational, pentru a pune bazele unui viitor mai sigur.


Prea des, consecintele saraciei afecteaza ceea ce pot face copiii din punct de vedere academic. Cu toate acestea, exista inca speranta. Speranta consta in ceea ce poate face comunitatea pentru a-i dota pe copii cu cele necesare pentru a recupera decalajul, a avansa si a reusi in viata.


Ca membru al comunitatii, orice contribuabil poate sustine indeplinirea acestui obiectiv, redirectionand 3,5% din impozitul pe profit catre organizatiile ce sprijina accesul la educatie al copiilor din medii vulnerabile.


Conectarea si validarea in scoala

Parcursul scolar se bazeaza, printre altele, pe relatii si pe validare. Construirea de relatii sociale este adesea un principiu trecut cu vederea, atunci cand se elaboreaza strategii de intrajutorare a copiilor care traiesc in saracie.


Cu toate acestea, stabilirea de relatii este un pas esential al procesului educational. Copiii se conecteaza si construiesc relatii cu persoane, inainte de a se conecta cu institutia in sine. Relatiile durabile si semnificative cu cel putin un adult implicat din scoala pot reprezenta piatra de temelie a parcursului sau academic.


Mana in mana cu sentimentul de conectare este validarea. Dupa ce a fost stabilita o relatie, atentia se muta la a crede. Profesorii dedicati cred in sansa copiilor din medii defavorizate de a avea succes, recunosc provocarile pe care acestia le intampina si ii sprijina pentru a reusi.


Adaptarea modelului de instruire pentru a capta interesul pe parcursul procesului de predare si invatare

Copiii care traiesc in medii defavorizate se pot confrunta cu dificultati in ceea ce priveste limbajul, cititul, scrisul si abilitatile matematice. Insa programa nu tine adesea cont de aceste nevoi.


De aceea, incorporarea strategiilor si a practicilor adaptate, care sprijina progresul si performanta, este importanta pentru a stimula procesul de invatare. Daca vor fi instruiti in functie de punctele lor forte, copiii din medii defavorizate vor avea performante si vor stapani mai usor continutul predat.&


Apoi, daca sunt ingrijiti si se crede in ei, copiii vor fi pregatiti sa aiba succes la scoala, in viata si in cariera si vor invata sa faca fata provocarilor si sa aiba o perspectiva mai clara asupra a ceea ce pot realiza.


Promovarea importantei modelelor de viata&

O mare parte a invatarii in copilarie se face prin observare si imitatie. Persoanele pe care le admira copiii contribuie la conturarea modului in care acestia se comporta in relatiile lor si in luarea deciziilor.


De multe ori, copiii din medii defavorizate cresc in comunitati in care nu exista medici, avocati, antreprenori, profesori, contabili sau persoane cu profesii care necesita abilitati si cunostinte mai avansate. Astfel, de multe ori, copiii nu au posibilitatea de a gasi un model in persoanele din jur.


In acest context, scoala reprezinta singurul reper al copiilor. Ceea ce se intampla in scoala determina, cel mai frecvent, succesul sau esecul acestor viitori adulti.&


Profesorii sunt, in mod traditional, vazuti ca modele primare. Angajamentul lor stabileste un standard pentru copii, insuflandu-le in mod subtil valorile si abilitatile de viata legate de gestionarea timpului si de responsabilitate.


Invatandu-i pe elevi sa fie respectuosi cu toata lumea, fara exceptie, se promoveaza o cultura a incluziunii si a aprecierii tuturor contributiilor, indiferent de rol.&


Totodata, profesorii care sunt pasionati de materiile pe care le predau pot starni un sentiment similar in randul elevilor, ceea ce duce la o mai mare implicare si performanta.


Asadar, copiii care traiesc in saracie se confrunta cu provocari si circumstante care ingreuneaza intelegerea si invatarea, insa, cu instrumentele potrivite din partea comunitatii si a scolii, acestia pot valorifica oportunitatile, pentru a reusi in viata.


Sursa foto: freepik.com


Comments