Strainii au copiat "schema romaneasca" pentru numerele de inmatriculare. Cum au fost asaltate drumur...

Publicatia italiana Corriere scrie ca utilizarea placutelor de inmatriculare poloneze pentru scutere si masini este un fenomen care devine din ce in ce mai raspandit in Italia.

Cu toate acestea, fenomenul a avut loc pentru prima data in Romania, atunci cand preturile politelor RCA au crescut atat de mult incat i-a determinat pe multi romani sa devina creativi si sa isi inmatriculeze masinile in Bulgaria, acolo unde plateau asigurari derizorii comparativ cu tara noastra.

La un moment dat, Romania a introdus inclusiv o taxa de prima inmatriculare care era de ordinul a cateva mii de euro, aspect ce a dus la o crestere masiva a inmatricularilor in Bulgaria. Chiar si ministrul Mediului, Rovana Plumb, cea care putea sa elimine aceasta taxa printr-o simpla semnatura, avea masina inmatriculata in Bulgaria.

Schimbari semnificative in legislatia permiselor de munca si sedere in UE. Directiva europeana a fost adoptata Ei bine, acum Italia se plange de o invazie a placutelor de inmatriculare poloneze. Explicatia este foarte simpla: costul asigurarilor din Polonia este cel mai mic din Uniunea Europeana, iar "schema" este trasa la indigo cu ce se intampla in Romania atunci cand exista celebra taxa de prima inmatriculare. Fenomenul este acum prezent in special in Napoli (din cele 53 de mii de placute de inmatriculare straine din Italia, 35 de mii sunt doar in Napoli). Aspectul este legat de costurile asigurarilor care plaseaza Napoli pe locul doi, dupa Prato, in clasamentul oraselor in care platesti cel mai mult pentru asigurarea auto. De fapt, daca pentru RCA-ul unui moped din Napoli, suma anuala cu asigurare si impozit poate depasi 1.500 de euro pe an, cu utilizarea unei placute de inmatriculare straine costul poate fi redus semnificativ, scrie StiriDiaspora.Cum functioneaza schema? Operatiunea este, evident, un truc pentru a ocoli costul asigurarii din Italia si pentru a plati mai putin. Dar cum se face? Exista firme care au aparut special pentru aceasta schema. Intalnire de groaza pentru un grup de turisti: Patru ursi le-au stricat vacanta. Oamenii au cerut ajutorul jandarmilor ca sa scape de fiare Trebuie sa mergeti cu scuterul sau autoturismul la o agentie de inmatriculare, deschideti o cerere de radiere pentru exportul vehiculului in Polonia, asteptati noua inmatriculare a vehiculului in tara din Europa de Est si incheiati un contract de inchiriere pentru autoturism cu firma respectiva. Firma devine insa noul proprietar al autoturismului sau scuterului si totul este gata: platesti in jur de 600-800 de euro pentru primul an, cheltuiala care apoi devine 300-350 de euro pentru anii urmatori. Este important de subliniat ca practica este permisa de reglementarile italiene, asa cum a explicat pentru publicatia Corriere Giuseppe Guarino, Secretarul National de Cercetare al Unasca (Uniunea Nationala a Scolilor de Soferi si Studiilor de Consultanta Auto)ConsecintelePractica aduce cu ea o multitudine de consecinte periculoase. In cazul unui accident, compania de asigurari poloneza va plati rareori daunele. Mai departe, persoana care doreste placuta de inmatriculare poloneza si isi radiaza vehiculul nu va mai fi proprietarul vehiculului si, prin urmare, nu il va mai putea vinde sau mai pe scurt nu va mai dispune de el dupa bunul plac.In plus, daca noua companie care detine scuterul sau masina ar da faliment, toate vehiculele ar fi luate de executori de la utilizatori si fostii proprietari, care de fapt sunt cei care le utilizeaza in prezent. Pe scurt, prin aceasta practica iti instrainezi vehiculul unei companii care poate face absolut orice pentru ca in acte proprietari devin patronii respectivei companii. VIDEO. Testul simplu prin care iti dai seama daca branza e plina de amidon. Ai nevoie doar de un produs ieftin care se gaseste in farmacie

Comments