Studiul de Prefezabilitate al extinderii magistralei M2 pana in comuna Bercenu, finalizat! Noul tras...

Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti dezvolta infrastructura de metrou dincolo de Soseaua de Centura a Capitalei, catre comuna Berceni. Noul traseu al magistralei M2, care pleaca de la statia Tudor Arghezi, va avea o lungime de trei kilometri ce va putea fi parcurs intr-un interval de 10 minute, in conditiile in care in acest moment aceasta distanta este parcursa, la orele de varf, in 30-40 de minute. Traseul va avea trei statii ce vor fi prevazute cu doua linii destinate traficului de calatori. Mai mult, noua infrastructura va putea asigura transportul pentru aproximativ 10.000 de oameni pe zi.

Acestea sunt cateva dintre concluziile Studiului de Prefezabilitate, pe care Primaria Sectorului 4 l-a contractat, in vederea realizarii lucrarilor efective de extindere a magistralei care face legatura intre nordul si sudul orasului.

Studiul a fost realizat pe baza unei analize multicriteriale, care a vizat nu mai putin de 24 de caracteristici tehnice, sociale, economice, de mediu, de performanta energetica si financiara si a vizat, intr-o prima faza, identificarea celui mai eficient si oportun corridor, respectiv sistem de transport, pentru a interconecta Capitala cu localitatile invecinate din zona de sud.

In acest sens, anticipand tendintele de dezvoltare a zonei de sud pentru urmatorii 20 de ani, au fost analizate trei potentiale optiuni de traseu: cu metroul (subteran si suprateran), cu tramvaiul si cu autobuzul (suprateran).

Ulterior, evaluand criterii precum lungimea traseului, durata de deplasare, fluidizarea si siguranta traficului, impactul zgomotelor si al emisiilor poluante asupra rezidentilor, raportul beneficiu-cost, dar si potentialul de dezvoltare, varianta de transport cu metroul s-a dovedit a fi optiunea strategica recomandata, obtinand, de altfel, cel mai mare punctaj dintre variantele analizate.

Mai exact, studiul releva faptul ca traseul dintre statii poate fi parcurs in cel mai scurt timp cu metroul, fata de tramvai si autobuz. Totodata, infrastructura de metrou poate asigura cea mai mare capacitate de transport, respectiv aproximativ 10.000 de calatori pe zi fata de 5.200 calatori pe zi si 2.800 calatori pe zi in cazul utilizarii tramvaiului sau a autobuzului.

Astfel, odata edificata ca fiind cea mai eficienta solutie de transport pentru interconectarea comunei Berceni cu centrul Capitalei, optiunea dezvoltarii si, implicit, a folosirii metroului va fi aprofundata, in perioada urmatoare, in cadrul Studiului de Fezabilitate, care va oferi informatii concrete referitoare la amplasamentele de statii, precum si la solutiile tehnice recomandate pentru constructia efectiva a noilor statii de metrou ale magistralei M2.

Mentionam faptul ca, inca de anul trecut, a fost semnat un protocol de colaborare intre Sectorul 4 al Municipiului Bucuresti, Consiliul Judetean Ilfov, Ministerul Transporturilor si Metrorex S.A. in vederea prelungirii magistralei M2 pana in comuna Berceni, dincolo de Soseaua de Centura a Capitalei, in continuarea statiei de metrou Tudor Arghezi, pe care Primaria Sectorului 4 o construieste pe Soseaua Berceni si ale carei lucrari se apropie de final.

Comments