Subiectele la Matematica la BAC 2024. Ce le-a picat absolventilor de la profilul real

A doua proba scrisa a examenului de Bacalaureat 2024 a avut loc astazi, 2 iulie, si a fost cea de la matematica pentru absolventii de la profilul real. Subiectele primite de candidati au aparut in spatiul public, pe Stirileprotv.ro.

Baremul de corectare la Matematica pentru Bacalaureat 2024, publicat

UPDATE 15.26: Baremul de corectare pentru proba scrisa la matematica de la Bacalaureat 2024 a fost publicat astazi, 2 iulie, de Ministerul Educatiei. Anterior, au fost publicate subiectele de la matematica pentru Bac 2024, care pot fi consultate si pe Libertatea.

Mai multe detalii: Baremul de corectare la matematica pentru Bacalaureat 2024, publicat pe EDU.ro

UPDATE ora 14.21: Profesoara de matematica Alexandra Andriciuc a explicat ca subiectele primite astazi de absolventii specializarii matematica-informatica sunt unele care asigura verificarea unor cunostinte de baza si ca se pastreaza, la fel ca in ultimii ani, un grad de dificultate mediu.

,,Gradul de dificultate e coroborat cu profilul la care fiecare dintre categoriile de elevi au studiat in acesti ultimi patru ani. Cat priveste subiectul de matematica-informatica, se observa clar ca e vorba despre verificarea unor cunostinte de baza, nu e nimic iesit din sablon, (...) e, intr-adevar, cand vine vorba de Bacalaureat, un soi de verificare a acelor concepte care se vor a fi foarte clar stiute", a declarat Alexandra Andriciuc.

Intrebata cat de complicat era de obtinut nota 5, profesoara de matematica a raspuns: ,,Nu cred ca era complicat, dar poate asta vine si pe fondul lejeritatii unei persoane care deja a trecut de acest examen. Totusi, avand in vedere felul in care sunt structurate subiectele, consider ca nota 5 este destul de usor obtinut".

De asemenea, intrebata daca absolventii de liceu puteau obtine o nota mare doar avand cunostintele de la clasa si fara sa fi facut meditatii, profesoara Alexandra Andriciuc a precizat: ,,Sunt de parere ca motivatia intrinseca a oricarui elev nu poate sa fie crescuta, chiar daca intervine un astfel de stimul din exterior, cum ar fi meditatorul. (...) Eu consider ca aceste subiecte, in forma lor din ultimii ani, sunt rezolvabile fara absolut nicio problema, fara ajutor extern, de catre niste elevi care intr-adevar, si-au dat interesul si au studiat".

UPDATE ora 13.21: Profesoara Alexandra Andriciuc, de la Liceul International Ioanid, rezolva in direct pentru Libertatea, marti, 2 iulie, subiectele la proba de matematica de la Bacalaureat 2024, de la profilul real.

Mai multe detalii aici: VIDEO | Rezolvarea subiectelor la BAC Matematica 2024. O profesoara de mate iti arata ce trebuia sa scrii

UPDATE ora 12.38: Subiectele primite de absolventii de la specializarea matematica-informatica.

UPDATE ora 12.30: Subiectele de la proba de matematica pentru absolventii de la specializarea stiintele naturii.

Foto: Stirileprotv.ro

UPDATE ora 12.15: Proba la matematica de la examenul de Bacaluareat 2024 s-a inchiat la ora 12.00. De la ora 13.00, profesoara Alexandra Andriciuc, de la Liceul International Ioanid, va rezolva in direct pentru Libertatea, subiectele primite de absolventii de liceu.

Mai multe detalii:& Rezolvarea subiectelor la BAC Matematica 2024. O profesoara de mate iti arata, la ora 13:00, cum trebuia sa le rezolvi

UPDATE ora 10.20: In spatiul public au aparut subiectele primite la matematica de absolventii de liceu de la filiera tehnologica. Varianta, neconfirmata oficial, a fost publicata de Stirileprotv.ro.

Foto: Stirileprotv.ro

UPDATE ora 9.00: Candidatii incep proba la matematica de la Bac 2024 si au la dispozitie trei ore pentru rezolvarea subiectelor.

UPDATE ora 8.30: S-a incheiat intervalul de o ora in care candidatii au putut intra in salile de examen.

***

Proba la matematica de la Bac 2024 este sustinuta de absolventii de la profilul real din filiera teoretica, profilurile din filiera tehnologica, profilul militar sau profilul pedagogic - specializarea invatatori -educatoare, din filiera vocationala.

Subiectele difera in functie de profil si specializare.

Subiecte care au picat anul trecut la matematica la Bac

Subiectele matematica Bacalaureat 2023, la profilul matematica-informatica:

Subiectele la matematica la Bac 2023 la stiintele naturii:

Subiectele la matematica la BAC 2023 la profilul tehnologic:

Inca doua probe scrise la Bac 2024

Joi, 4 iulie, este programata cu proba la alegere a profilului si specializarii. Absolventii pot sustine examenele la fizica, chimie, biologie sau informatica - pentru profilul real din filiera teoretica, pentru profilul tehnic si profilul resurse naturale si protectia mediului din filiera tehnologica si pentru profilul militar din filiera vocationala.

Cei care au absolvit profilul umanist din filiera teoretica, profilul servicii din filiera tehnologica si celelalte profiluri si specializarile din filiera vocationala pot alege dintre probele la geografie, filosofie, logica si argumentare, economie, psihologie sau sociologie.

Vineri, 5 iulie, va avea loc proba de la limba si literatura materna, ultima din sesiunea iunie-iulie de la Bac 2024.

Primele rezultate se vor afisa pe 8 iulie, apoi, intre 9 si 11 iulie se vor rezolva contestatiile.

Rezultatele finale vor fi publicate pe 12 iulie.

Calendar Bac 2024 sesiunea din august

Cei care nu au promovat Bacalaureatul in aceasta sesiune, mai au o sansa la sesiunea din luna august, care este prograata dupa urmatorul calendar.

15 - 22 iulie 2024: Inscrierea candidatilor la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidatilor care au promovat examenele de corigente