TERMEN – Cand trebuie finalizat Studiul de Fezabilitate la lotul Baia Mare – Dej din Drumul expres B...

AUTOSTRADA NORDULUI - STADIU. Voluntar eronat numita de catre politicieni Autostrada Nordului (o denumire pur electorala, nefiind vorba de nicio autostrada, ci de un drum de mare viteza / drum expres), care porneste de la Oar/Vama Petea si tranziteaza nordul tarii pe ruta Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistrita – Suceava, proiect faramitat in mai multe tronsoane, este in diferite stadii de implementare, toate fiind la nivel de hartii.

&

Unele tronsoane sunt in licitatie (tronsonul Oar-Satu Mare), altele livrate autoritatilor judetene sa se descurce pana la faza executiei (tronsonul Satu Mare-Baia Mare), iar altele, derulate de Ministerul Transporturilor prin CNAIR, sunt in proces de concepere a studiilor de fezabilitate (Baia Mare-Dej, Dej-Bistrita, Bistrita-Suceava – ultimul, prelungit deja de doua ori si inca nefinalizat).

&

Studiul de fezabilitate pe tronsonul Baia Mare – Bistrita se astepta sa fie finalizat in septembrie 2024, conform ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu. Contractul de executie al SF-ului pe acest tronson a fost semnat de CNAIR, in ianuarie 2023, cu asocierea de firme Quadrante Viaponte Proiectare si Consultanta SRL & Metroul SA & Capital Vision SRL, la suma de 15,16 milioane de lei (exact: 15.168.533,22 lei, suma care include TVA) – aceeasi asociere a semnat si executia SF-ului pe tronsonul Bistrita-Suceava.

&

Asocierea fost declarata castigatoare a licitatiei inca in 25 octombrie 2022, insa semnarea contractului a fost intarziata 3 luni, desi nu a fost inregistrata nicio contestatie. SF-ul are ca termen de finalizare 14 luni de la semnarea ordinului de incepere, ceea ce inseamna ca acesta a fost emis doar in aprilie 2023, la 3 luni dupa semnarea contractului de executie.

&

Explicatia faptica a acestor intarzieri consta in faptul ca statul NU are bani pentru executia drumurilor si intinde de finalizarea documentatiilor/proiectarii cat poate, explicatia oficiala e irelevanta. Politicianist se recita ca drumurile intra in finantare, dar pentru ca nu sunt bugetate (nu este asigurata sursa de finantare), CNAIR este fortata de guvernanti sa traga de timp. Ceea ce se si intampla.

&

Elaborarea studiului de fezabilitate pentru Lotul 1 (Baia Mare - Bistrita, cum era pe atunci) din Drumul de Mare Viteza Baia Mare – Suceava a fost cuprins in bugetul Ministerului Transporturilor si in anul 2022 printre proiectele de infrastructura mare care vor intra etapizat in executie in perioada 2022-2025, insa desemnarea castigatorului (despre identitatile caruia aveti detalii intr-un articol 2mnews AICI) a fost amanata succesiv timp de 9 luni, perioada in care a fost inclusiv schimbata componenta Comisiei de Evaluare (care nu se punea de acord in privinta rezultatului final al licitatiei). Aceasta a fost cea de-a doua licitatie pentru SF-ul pe acest tronson de drum expres, prima licitatie, care a dat drept castigator asocierea de firme formata din Search Corporation & Egis International SAS & Egis Romania S.A. & SC Formin SA si care a fost contestata, fiind anulata de instantele de judecata.

&

Catalin VISCHI

Articolul TERMEN – Cand trebuie finalizat Studiul de Fezabilitate la lotul Baia Mare – Dej din Drumul expres Baia Mare – Suceava, proiectare care costa peste 15 milioane de lei apare prima data in 2mnews.

Comments