Tuneluri prin Carpati: Etapa importanta pentru AKTOR in cel mai mare proiect feroviar din Romania

Tuneluri prin Carpati: Etapa importanta pentru AKTOR in cel mai mare proiect feroviar din Romania

Tuneluri prin Carpati: Etapa importanta pentru AKTOR in cel mai mare proiect feroviar din Romania

Iata o privire mai atenta asupra progresului prin imagini senzationale si cifrele din spatele succesului proiectului.

Inceputul unei calatorii

Inceputul calatoriei TBM Eleni

TBM Eleni a inceput sa foreze in martie 2024 si a depasit 530 de metri la jumatatea lunii septembrie, croindu-si cale prin terenul muntos.

TBM Varvara in actiune

Varvara a pornit in mai 2024 si a forat deja peste 350 de metri pana la jumatatea lunii septembrie, dand un nou avant acestei initiative cu doua tuneluri gemene. Acum, ambele TBM-uri sunt adanc in munte, ,,lasand" in urma tuneluri impecabile.

Impreuna, aceste masini sculpteaza muntii pentru a construi o pereche de tuneluri cu o lungime de 6,9 kilometri fiecare, scurtand considerabil traseul feroviar dintre Racos si Apata. Aceste doua tuneluri fac parte din viitoarea linie de cale ferata Brasov-Simeria, inclusa in Coridorul Rin-Dunare, sectiunea Brasov - Sighisoara, subsectiunea 2: Apata-Cata. Proiectul este cofinantat de Uniunea Europeana, iar contractul a fost semnat de Compania Nationala de Cai Ferate (CFR SA) cu consortiul format din AKTOR SA - Alstom Transport SA - Arcada Company.

Excelenta in inginerie - Puterea TBM-urilor

Vedere de aproape a frontului de taiere TBM

Cele patru TBM-uri proiectate la comanda pentru acest proiect sunt printre cele mai avansate din categoria lor. Aceste utilaje EPB (Earth Pressure Balance), cunoscute pentru siguranta si precizia lor, taie prin roca solida intr-un ritm mediu de pana la 10-15 metri pe zi, odata ce sunt complet operationale.

Instalarea inelelor de beton

15.714 inele de beton prefabricate (aproximativ 110.000 de segmente) vor fi utilizate pentru a acoperi tunelurile cu un volum de beton de 280.000 de metri cubi. Fiecare inel formeaza coloana vertebrala a acestor tuneluri cu diametrul interior de 8,6 metri, asigurand stabilitatea pe masura ce TBM-urile inainteaza. Diametrul exterior al tunelurilor este de 9,4 m.

Precizie si progres - forare si nu numai

Alexandra si Konstantina, gata de forare

Alte doua TBM-uri, Alexandra si Konstantina, sunt pregatite sa inceapa forarea pe perechea nordica de tuneluri de langa Homorod. Aceste utilaje, care in prezent sunt supuse testelor finale, vor adauga inca 5,1 kilometri de tunel fiecare, sporind si mai mult capacitatea liniei de cale ferata.

Inima operatiunii - centrul de comanda si centrul tehnologic

TBM-urile reprezinta in sine o tehnologie inovatoare de forare a tunelurilor. In plus, AKTOR utilizeaza si alte tehnologii de ultima ora, inclusiv sistemul TBM HK CONNECTED pentru controlul de la distanta al tuturor functiilor operationale ale TBM-ului, sistemele VMT pentru navigarea precisa a TBM-ului si monitorizarea automata si in timp real a convergentelor si a tensiunii din tuneluri in timpul constructiei acestora. Acestea asigura o forare eficienta si precisa, chiar si in terenuri dificile.

AKTOR Construction este membra a Grupului Intrakat, lider in sectorul constructiilor, infrastructurii, concesiunilor/parteneriatelor public-private (PPP), surselor regenerabile de energie (RES), stocarii energiei, dezvoltarii imobiliare, proiectelor de mediu si tehnologiilor digitale din Grecia, cu o prezenta semnificativa in Europa de Sud-Est, listata la Bursa din Atena din 2001.

***

Urmariti AKTOR S.A. Romania pe LinkedIn | YouTube

Comments