Ultima tendinta in industria auto: dotari optionale pe baza de abonament

Ultima tendinta in industria auto: dotari optionale pe baza de abonament

Ultima tendinta in industria auto: dotari optionale pe baza de abonament

Audi a anuntat ca lucreaza la un plan de abonamente pentru anumite optiuni ale masinilor sale. Vor fi optiuni avansate, cerute de clienti.

n urma cu ceva timp, BMW a incercat sa perceapa un abonament lunar pentru functia de incalzire a scaunelor, dar a anulat initiativa din cauza reactiilor negative ale publicului.

Cu toate acestea, Audi vede in continuare oportunitate in acest segment si vrea sa isi asume rolul de promotor. Totul incepand cu anul viitor, cand va lansa o arhitectura noua, capabila sa suporte cat mai multe dotari deblocate la cerere.

,,Noile generatii de modele vor aduce mai multe functii deblocate la cerere. An de an veti vedea mai multe functii pe masinile noastre", a declarat Oliver Hoffmann, directorul departamentului tehnologic. Acesta nu a dat detalii despre ce functii vor fi disponibile prin abonament, nici care va fi pretul acestora.

Oficialul sustine ca este o adaptare la cerintele clietilor, si nu o gaselnita pentru a face mai multi bani. ,,Este un pas urias. Cred ca este cerere din partea clientilor pentru a oferi noi functii in interiorul masinii.

Bineinteles ca este si un instrument de profit pentru noi. Insa nu ne gandim la aceasta dezvoltare din ratiuni financiare".

Abonament pentru...faruri cu LED

Potrivit Audi, abonamentele vor debloca functii pentru clienti, astfel incat acestia sa nu se plictiseasca de masinile lor pe toata durata utilizarii. In plus, ele nu necesita o vizita la service. ,,Aceasta va fi normalitatea in viitor", a declarat Hoffman.

In prezent, proprietarii Audi pot opta pentru cateva abonamente, insa optiunile sunt reduse. Spre exemplu, poti activa o functie a farurilor Matrix LED care permite ajustarea luminilor in functie de zonele urbane pe care le traversezi. Poti alege un abonament lunar, anual sau pe viata. Acesta din urma costa aproximativ 2.300 de euro.

18 dolari pe luna pentru scaune incalzite

BMW este gigantul auto care a inceput sa ofere abonamente pentru dotari high-end in Coreea de Sud. Vestea nu este noua, pentru ca producatorul german a anuntat inca din 2020 faptul ca sistemul de operare de pe vehiculele sale va permite microtranzactii pentru functii precum faza lunga automata sau adaptive cruise control.

Abonamentele deja disponibile in Coreea de Sud, dar si alte tari (Germania, Noua Zeelanda, Africa de Sud, Marea Britanie), le permit detinatorilor de automobile BMW sa activeze optiuni pe care nu le-au achizitionat in prima faza. Un exemplu sunt scaunele incalzite pentru care se plateste un abonament de 18 dolari pe luna, sau 180 de dolari pentru 1 an, respectiv 300 de dolari pentru 3 ani.

Accesul nelimitat la scaune incalzite costa 415 dolari. Trebuie spus ca in cazul acestor modele "compatibile" cu abonamentele mai sus mentionate, BMW a inclus tot hardware-ul necesar functiilor aferente. A mai pus si un lacat software pentru deblocarea caruia utilizatorii vor trebui sa plateasca, fie lunar fie optand pentru abonamente lunare.

Nu e singurul exemplu, pentru ca BMW are si abonamente pentru volan incalzit (12 dolari pe luna), pentru optiunea de a inregistra video de pe camerele masinii (235 dolari - taxa platita o singura data) si pana la o taxa de 117 dolari pentru cei care vor sa auda la interior in boxe sunetul motorului.

BMW spune ca toate elementele hardware necesare acestor functii au fost instalate in automobile in timpul productiei, fara costuri extra. Costurile extra vin ulterior si pare ca BMW a devenit mai lacom si gasit o cale de a exploata pe termen lung cumparatorii automobilelor sale.

Comments