Un Boeing 737-200 al companiei canadiene Nolinor este cel mai vechi avion de pasageri din lume. De c...


Un aparat Boeing 737-200 al companiei canadiene Nolinor, care zboara pe aeroporturi din intreaga lume din 1974, este considerat cel mai vechi avion de pasageri din lume, relateaza Blick si site-ul de aviatie AeroTelegraph.


Acest Boeing 737-200 este in serviciu din 1974. A facut primul zbor cand presedintele american Richard Nixon demisiona din cauza scandalului Watergate si Germania castiga Cupa Mondiala de fotbal. Desi acest model este programat sa functioneze intre 25 si 30 de ani, aparatul este in flota Nolinor si dupa 50 de ani.


Avionul a apartinut companiei olandeze Transavia Airlines, apoi a zburat pentru Air Florida si Australian Airlines. Astazi este inca in uz regulat pentru Canadian Nolinor Aviation. Compania aeriana canadiana se bazeaza pe vechiul model Boeing.


A cumparat un avion care a facut primul zbor in 1956


Nolinor Efectueaza zboruri in Canada, dar si in SUA. S-a extins recent flota, dupa ce a achizitionat, in februarie, un 737-200 care a realizat primul zbor in 1956.


In timpul crizei de Covid, Nolinor a avut mari probleme, dar acum compania aeriana este din nou in plina expansiune.


Nolinor detine 4 Boeing-uri 737-200. Au o varsta medie de 43 de ani. Are si un Boeing 737-300.


Cand vine vorba de consumul de combustibil, aeronava Boeing 737-200 nu poate tine pasul cu aeronavele moderne.


Boeing, probleme mari cu 737 MAX


Boeing a fost criticat pentru defecte potential fatale in seria sa de avioane 737 MAX. O aeronava a fost aproape de dezastru cand& panoul unei usi s-a desprins pe o cursa Alaska Airlines, operata cu 737 MAX 9, la putin timp dupa decolare, in ianuarie, provocand depresurizarea cabinei.


In urma acestui incident, care s-a soldat cu cativa raniti usor in randul celor 171 de pasageri si sase membri ai echipajului care se aflau la bord, avionul s-a intors din drum si a aterizat la Portland, in loc sa aterizeze, asa cum era programat, la Ontario.


Dupa acest incident, Boeing a fost dat in judecata de actionari. Acestia acuza compania ca a incercat in mod deliberat sa ascunda ,,controlul de calitate slab" de pe linia de asamblare, ceea ce a dus la inflatia pretului actiunilor.


Un auditor al calitatii, Josh Dean, ale carui acuzatii urmau sa faca parte si din proces, a murit la inceputul lunii, dupa ce a contractat o infectie bacteriana grava.


Dean este al doilea denuntator Boeing care a murit anul acesta, dupa ce John Barnett, 62 de ani, a fost gasit mort, cu o rana aparent ,,autoprovocata" prin impuscare, in martie.


La finalul anului trecut, producatorul de avioane Boeing a recomandat companiilor aeriene sa inspecteze noile avioane 737 Max pentru un posibil surub slabit in sistemul de control al directiei.


Problemele de inginerie si calitate ale Boeing au reprezentat provocari majore& pentru companie, dupa ce doua avioane 737 Max s-au prabusit, in Etiopia si in Indonezia, in 2018 si 2019, iar tragediile aviatice s-au soldat cu 346 de morti. Atunci, avioanele 737 Max au fost blocate la sol timp de 20 de luni in intreaga lume.&


Foto cu caracter ilustrativ: Facebook Nolinor Aviation


Comments