Amenda de 10.000 de lei pentru nefunctionalitatea sistemul de climatizare de pe Aeroportul Otopeni....

"In urma aparitiei in spatiul public a unor informatii care semnalau defectiuni la sistemul de ventilatie din Aeroportul International Henri Coanda si a temperaturilor caniculare din aceste zile, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) a desfasurat un control operativ la acest obiectiv gestionat de Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti.

Verificarile au confirmat existenta unei temperaturi ambientale peste limita normala, respectiv intre 24-31 grade Celsius in zonele terminalelor Plecari si Sosiri, precum si in saloanele din zona internationala Schengen si non-Schengen", au transmis, sambata, reprezentantii ANPC.

Ei au precizat ca a fost data o amenda de 10.000 de lei si comisarii ANPC au cerut remedierea deficientei in 48 de ore. "Totodata, in ceea ce priveste intarzierile sau anularile de zboruri, cu care pasagerii aerieni s-au confruntat, in ultimele zile, companiile aeriene au informat institutia noastra, ca aceste probleme sunt generate de o situatie la nivelul spatiului aerian european, grav afectat din cauza problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare cauzate de fenomene meteorologice multiple si simultane care au avut loc in intreaga Europa.

Intr-o singura zi, de exemplu, spatiul aerian european a inregistrat aproximativ 450.000 de minute de intarziere, dintre care 360.000 din cauza conditiilor meteorologice, cu intarzieri semnificative de peste 3 ore, ceea ce a dus la anularea si reprogramarea zborurilor", a mai precizat sursa citata.

ANPC recomanda pasagerilor, in aceste conditii, sa se informeze permanent cu privire la conditiile meteorologice din tara de destinatie, ca si din cea de plecare si sa tina legatura cu companiile aeriene.

"Conform atributiilor, ANPC monitorizeaza atent atat operatorii economici de transport aerian, cat si companiile aeroportuare, astfel incat drepturile consumatorilor sa fie respectate.

Atunci cand considerati ca acestea v-au fost incalcate, incercati o solutionare amiabila cu operatorul economic, iar cand acest lucru nu este posibil, apelati la ANPC in situatia operatorilor de transport aerian cu sediul in Romania sau la Centrul European al Consumatorilor din Romania, pentru operatorii de transport aerian care au sediul social pe teritoriul Uniunii Europene conform competentelor", a declarat presedintele interimar ANPC, Sebastian Hotca.

Comments