Ce pedeapsa a primit elevul din Bucuresti care si-a injunghiat profesoara de japoneza in timpul orei

Ce pedeapsa a primit elevul din Bucuresti care si-a injunghiat profesoara de japoneza in timpul orei

Tribunalul Bucuresti a decis joi, 11 iulie, condamnarea elevului de la Colegiul ,,Ion Creanga", care in urma cu un an a atacat cu un cutit o profesoara in sala de clasa, la 7 ani de detentie intr-un centru de minori. Hotararea instantei nu este definitiva.

Adolescentul, in prezent in varsta de 17 ani, a fost gasit vinovat pentru trei infractiuni: tentativa la omor calificat, tulburarea ordinii si linistii publice si port fara drept de obiecte periculoase.

Pentru ca este minor, elevul nu va fi incarcerat intr-o inchisoare obisnuita, ci intr-un centru de detentie destinat condamnatilor care nu au implinit varsta de 18 ani. Pe langa condamnarea de 7 ani, judecatorii l-au obligat sa achite 50.000 de euro daune morale profesoarei de japoneza, precum si a cheltuielilor de judecata.

Sentinta pronuntata de Tribunalul Bucuresti nu este definitiva. Odata cu pronuntarea ei, instanta a decis mentinerea masurii arestului la domiciliu fata de tanar, masura urmand a fi verificata periodic, la 60 de zile.

Elevul se afla in arest la domiciliu din luna iunie anul trecut. El a fost arestat preventiv doar doua luni dupa atacul asupra profesoarei. Atat perioada arestului preventiv, cat si cea a arestului la domiciliu va fi scazuta din condamnare.

Cazul, fara precedent in invatamantul romanesc, s-a inregistrat la Colegiul ,,Ion Creanga" din Capitala pe 5 aprilie anul trecut, la clasa a X-a G. Profesoara impartea foile cu teste pentru elevi, iar in momentul in care a ajuns la banca lui Y.E., acesta s-a ridicat si din spate a lovit-o cu un cutit in gat, provocandu-i o plaga injunghiata in regiunea cervicala anterioara.

Atacul premeditat al unui elev silitor

Potrivit procurorilor, adolescentul a premeditat fapta, interesandu-se inainte de atac ce pedeapsa ar primi daca ar injunghia o persoana. Dupa ce a fost injunghiata, profesoara si-a mentinut calmul, le-a cerut elevilor sa stea linistiti in banca. Ulterior, au fost alertate autoritatile. Profesoara a fost transportata la spital, iar atacatorul a fost retinut de politisti.

Intrebat de anchetatori care a fost motivul pentru care a atacat-o pe profesoara, elevul le-a raspuns: ,,asa am simtit ca trebuie sa fac".

Datele din dosar arata ca inainte de inceperea orei de japoneza, elevii clasei a X-a G au discutat pe grupul de WhatsApp, daca nu ar fi mai bine sa chiuleasca pentru a scapa de testul la japoneza.

,,Ar merita sa o omor?", a scris Y.E. pe grup, spre stupefactia colegilor. ,,Bai, cum adica, ma?", i-a replicat un coleg. Y.E. nu a mai raspuns, iar cand profesoara s-a apropiat de banca lui si-a pus planul in aplicare.

Adolescentul era perceput de profesori drept un elev ,,cuminte, care statea si citea in pauze". Nu era considerat un copil-problema, din contra, unul silitor, cu rezultate scolare foarte bune. El se transferase la Colegiul ,,Ion Creanga" in clasa a X-a, deoarece era pasionat de limba japoneza.

Pentru a-si ajuta copilul sa-si indrepte comportamentul pe toata durata arestului la domiciliu parintii acestuia au solicitat judecatorilor permisiunea de a parasi arestul pentru a urma sedinte de terapie cu un psiholog in clinici de specialitate, conform unui program stabilit de psihologi. Parintii au solicitat judecatorilor si sa-i permita adolescentului sa mearga din nou la scoala, insa aceasta cerere a fost respinsa de instanta.

Comments