Ce poti face ca sa eviti o avarie costisitoare a masinii atunci cand ramai in ,,pana prostului"

Ce poti face ca sa eviti o avarie costisitoare a masinii atunci cand ramai in ,,pana prostului"

Ce poti face ca sa eviti o avarie costisitoare a masinii atunci cand ramai in ,,pana prostului"

Cea mai mare grija a soferilor e sa nu ramana fara carburant, dar iata ce pateste masina cand ramai fara benzina sau motorina in mers si cum poti evita o avarie majora.

In popor, cand ramai fara combustibil, se mai zice ca ai facut ,,pana prostului". De zeci de ani, masinile sunt dotate cu indicator al nivelului de carburant din rezervor. Intre timp, au fost adaugate si sisteme sonore si vizuale de avertizare.

Inclusiv calculatorul de bord estimeaza, la masinile mai noi, cati kilometri mai poti parcurge pana se goleste rezervorul.

Cati kilometri poti merge ,,pe rosu"

In momentul in care e pe terminate, acul indicatorului de combustibil intra intr-o zona rosie. De asemenea, in bord se aprinde un bec rosu, in general de forma unei pompe de carburant.

Asta inseamna ca mai ai doar cativa litri de benzina sau motorina in rezervor si trebuie sa alimentezi cat mai urgent.

,,Poti merge cam 30-50 de kilometri din momentul in care ai intrat pe rosu. In anumite conditii, poti parcurge chiar 100 km, dar mai rar. Deci, din momentul in care se aprinde pompa rosie in bord, ar fi bine sa opresti la cea mai apropiata benzinarie, aflata la o distanta de cel mult 50 km de tine", este sfatul dat de mecanicul Robert Marin.

Ce pateste masina daca nu mai are combustibil

Dar, te poti afla intr-o zona izolata sau pe un drum care nu are nicio benzinarie. De exemplu, pe autostrada A3, Bucuresti-Ploiesti, care are peste 60 km, nu este nicio statie de alimentare.

,,Masina incepe sa dea rateuri, sa vibreze si apoi se opreste motorul. Asta se intampla cand ramai fara carburant in mers. Directia devine foarte rigida, pentru ca ramai fara servo si, in general, se intareste si pedala de frana. Intr-o astfel de situatie, tragi cat mai repede pe dreapta si nu mai incerci sa pornesti masina decat dupa ce ii pui din nou benzina sau motorina", a mai explicat mecanicul.

La masinile cu motor pe benzina, intr-o astfel de situatie se poate arde pompa de combustibil. La cele diesel, poate intra aer in sistemul de ardere si pe circuit.

,,La benzina, sunt rare situatiile cand se arde pompa. De aceea, in principiu, dupa ce realimentezi, poti porni la drum. La diesel e mai problematic, pentru ca daca intra aer pe circuit, sunt masini la care nu poti reporni motorul decat daca tragi acel aer afara din sistem. Asta inseamna, obligatoriu, sa intri cu masina in service sau cei de la depanari sa aiba dispozitivele potrivite ca sa faca aerisirea", spune Robert Marin.

Pentru a evita astfel de situatii, mai spune mecanicul, ar fi bine sa realimentam cand rezervorul s-a golit trei sferturi. Sau sa avem in portbagaj o rezerva de cativa litri de benzina sau motorina, intr-un recipient special.

SURSA

Comments