Constructorii europeni, nevoiti sa dea oameni afara sau sa ceara ajutorul statului. Intre timp, Chin...

Producatorii auto europeni doresc ca UE sa ia masuri in contextul scaderii cererii pentru masinile electrice. Doresc relaxarea limitelor de CO2 impuse in Europa.

Zero emisii, ceva mai incolo

Tendinta de scadere a cererii pentru masinile cu zero emisii a dat un semnal de alarma in industria auto si printre autoritatile de reglementare. Prin urmare, producatorii de automobile europeni ce fac parte ACEA solicita institutiilor UE sa ia de urgenta masuri de ajutorare inainte ca noile obiective de CO2 pentru masini si camionete sa intre in vigoare in 2025.

,,Prin urmare, producatorii de automobile europeni, uniti in ACEA, solicita institutiilor UE sa prezinte masuri urgente de ajutor inainte de intrarea in vigoare a noilor obiective de CO2 pentru masini si camionete in 2025. In plus, indemnam Comisia Europeana sa inainteze revizuirea regulamentului CO2 pentru vehicule usoare si grele, in prezent programat pentru 2026 si, respectiv, 2027, pana in 2025", se arata in comunicatul emis de ACEA.

Interesul pentru masinile electrice - in scadere

,,Industria auto europeana sprijina Acordul de la Paris si obiectivele UE de decarbonizare a transporturilor pentru 2050 si a investit miliarde in electrificare pentru a aduce vehicule pe piata. Astazi, tehnologia vehiculelor si disponibilitatea vehiculelor cu emisii zero nu sunt blocaje. Ne jucam rolul in aceasta tranzitie, dar, din pacate, celelalte elemente necesare pentru aceasta schimbare sistemica nu sunt la locul lor. Un factor agravant este erodarea rapida a competitivitatii UE, dupa cum se confirma in raportul Draghi".

Criza in industria auto. Cel mai mare constructor auto din lume ar putea primi ajutor financiar de la guvern

Cele mai recente date de inmatriculare a masinilor din UE publicate de ACEA confirma inca o data ca piata masinilor electrice se afla acum pe o traiectorie descendenta. Potrivit Motor1, vanzarile de masini din UE inca sunt cu aproximativ 18% sub nivelul celor dinainte de pandemie. De la inceputul anului, vanzarile de vehicule electrice in UE au scazut cu 8,4%.

Codul Rutier 2024. Ce echipamente obligatorii trebuie sa aiba orice sofer in masina? Amenzile sunt usturatoare

Cota de piata a vehiculelor electrice a scazut de la 13,9% anul trecut la 12,6% anul acesta. Declinul pietei afecteaza multe marci, inclusiv membrii ACEA si nu numai. Doar 16% dintre proprietarii europeni care nu detin o electrica se gandesc sa cumpere un vehicul electric in viitor, ceea ce reprezinta o scadere de 2%, comparativ cu 2021.

Comments