Cronica de film: Exorcism. Mantuirea, filmul cu Russel Crowe in rolul principal

Cum intelepciunea populara ne invata ca greselile marturisite ar fi pe jumatate iertate, o spun de la bun inceput ca nu am nici cea mai mica apetenta pentru genul horror. Rog, asadar, cititorul& sa parcurga randurile ce urmeaza prin prisma acestei marturisiri.

Asadar. Nu m-am dus chiar foarte incantat si nici cu prea multe asteptari la filmul& Exorcism. Mantuirea.& Am facut-o totusi fiindca nu puteam rata un film al carui protagonist e Russel Crowe. Cu care ma reintalnisem in urma cu cateva luni in urma cu ocazia filmului& Fantomele trecutului& (Sleeping Dogs)in care i se incredintase rolul unui fost politist macinat de Alzheimer, rechemat la datorie.

Si de data aceasta, adica si in& Exorcism, Russel Crowe joaca tot rolul unui fost. Un actor de succes odinioara a carui cariera s-a intrerupt pe neasteptate. Cum insusi Anthony Miller (asa se cheama actorul in cauza) marturiseste, in urma cu multi ani& & a intrat intr-o sticla& si a durat cam mult pana sa poata iesi din ea. Asa cum ne vom convinge de-a lungul celor cu ceva mai mult de 90 de minute cat dureaza filmul, iesirea nu fost una tocmai completa.

Numai ca nu alcoolismul inseamna cea mai mare problema a protagonistului. Anthony Miller este bantuit de neiertatoare fantome ale trecutului. De moartea sotiei bolnava de cancer pe care a neglijat-o, de esecul in educatia fiicei Lee (Ryan Simpkins). O non-conformista de profesie recent exmatriculata din scoala. De alte traume ale trecutului care tin de relatia complicata dintre copilul de odinioara care il insoteste ca o umbra si tata.

Cu toate acestea, Anthony este reconvocat pe platourile de filmare spre a juca rolul unui preot. Pare-se si el bantuit de demoni. Regizorul filmului da noian de semne ca a mizat chiar pe exacerbarea unor fapte din trecutul actorului, sperand ca astfel ca va duce la bun sfarsit filmarea. Mai sus numita fiica a lui Anthony primeste si ea un job mic in echipa de filmare asa ca poate urmari in detaliu lucrurile tot mai ciudate din comportamentul tatalui. Intru evidentierea carora, scenaristii M. A. Fortin si Joshua John Miller, regizorul Joshua John Miller, directorul de imagine Simon Druggan, semnatarul montajului Gardner& Gould si Nicole Murtha si Carly Whitaker, creatorii decorurilor, nu fac economie de mijloace. Cand trebuie, actorul interpretat de Russel Crowe e plin de sange si de cicatrice, fiindca Anthony se automutileaza la discretie, cand e nevoie cade in crize spasmodice dintre cele mai cumplite ori in altele de somnambulism de ale caror consecinte este salvat in ultimul minut de Lee, exista chiar o scena in care Miller isi pacaleste fiica si scuipa medicamentele zise de ultima generatie care i-ar putea aduce vindecarea, pastile pe care simulase ca le-ar fi inghitit.

Ca lucrurile sa fie si inca si mai complicate, Lee incepe o relatie de tip homosexual cu una dintre actrite pe nume Blake Holoowey (Chloe Bailey), ocazie pentru o noua scena horror in care tatal isi violeaza fiica. Apare si un preot pe bune, mai degraba psiholog de meserie (bine jucat de David Hyde Pierce) care va facilita prin sacrificiul propriu mantuirea si aducerea pe calea cea buna a lui Anthony.

Spatiul in care se petrece totul e o perfecta casa cu fantome, in care Anthony, prada crizelor de toate felurile, se tot ascunde punand la grea incercare si curajul, si rabdarea fiicei. – Citeste intreg articolul si comenteaza pe Contributors.ro