CULISELE STATULUI PARALEL. Anca Alexandescu: ,,Sfidare maxima. Concluziile autoritatilor in accident...

,,Firmele rominesti de constructii au fost decimate, a mai ramas doar cea a lui Umbrarescu. Sunt unii care, atunci cand ajung sus, in sferele inalte, incep sa respire un alt aer decat noi. Au luat multe lucrari si isi impun oameni la CNAIR, o institutie care nu-si face treaba, asa se face ca ei cred ca pot face orice. Nu m-a pus nimeni sa-l atac pe Umbrarescu, dar faptul ca s-a expus politic, cred ca i s-a urcat la cap. Regret ce s-a intamplat la Calimanesti.

,,Umbrarescu nu mai sta de vorba cu cei mici, se duce direct la Ciolacu!"

Din pacate, victimele acelea sunt victimele icrengaturii dinre afaceri si politica. Umbrarescu a zis la un moment dat ca nu mai sta de vorba cu cei de la CNAIR si ca vrea sa stea de vorba doar cu Ciolacu. Iar Marcel s-a dus la Transporturi si s-au intalnit de fata cu toata presa. Iar Grindeanu l-a dus pe Marcel fix acolo unde s-a intamplat tragedia. S-au grabit sa faca ancheta si sa spuna ca e eroare umana. De la prefectul judetului Vrancea, Nicusor Halici, pana la Grindeanu. El a dat repede verdictul - eroare umana. Trebuie sa vedem ce spune si Transgaz. O fi fost si eroare umana, dar lucrezi in trei schimburi noaptea. Pe aia de la Crevedia ne-am urcat toti cu picioarele, iar pe Umbrarescu nu? Regulile si avizele trebuie respectate. Atunci cand intri pe terenuri fara avize, eu nu pot respecta astfel de oameni. Au sarit institutii de stat ca sa apere un privat. Stati un pic, sa analizam dosarul. De unde atata entuziasm? De ce s-a dus Ciolacu in 13 septembrie alaturi de Grindeanu fix la Calimanesti. Transgaz spune ca au avut avize, desi pentru relocarea conductei nu aveau. Practic, Transgaz le-a spus ca exista o conducta acolo si ca nu se poate muta. Deci, exista un aviz, dar nu era aprobat acest proiect si nu aveau voie sa lucreze acolo. De ce sare CNAIR sa-i apere, de ce Nicusor Halici spune ca e eroare umana. Ei vor sa acrediteze ideea unei greseli in afara de cea a constructorului. A sarit si domnul Pistol de la CNAIR sa spuna ca munca de constructor e grea. Nu trebuie sa fim mai draguti cu Umbrarescu pentru ca este roman. Legea e lege pentru toti, indiferent ca sunt romani sau austrieci", a declarat Anca Alexandrescu.

Nu s-au respectat cei 20 de metri distanta

Jurnalistul Catalin Antohe, de la cetateanul.net, considera ca nu s-a respectat nicio regula de siguranta in munca si avanseaza ipoteza conform careia constructorul nu avea voie sa excaveze in zona conductei de gaze naturale si nu a respectat deloc distanta de 20 de metri, ceruta de Transgaz.

,,Daca respectau distanta de 20 de metri, nu se intampla, iar muncitorul care a murit acolo, a primit un front de lucru de la dirigintele de santier. Conform avizului, nu aveai voie sa faci niciun fel de excavare acolo. Daca acea conducta era ingropata la 10 centimetri nici atunci nu era Transgaz vinovat", a declarat Antohe.

De ce s-au grabit toti sa spuna ca este eroare umana?

Prefectul judetului Vrancea, Nicusor Halici, a declarat joi, la locul la care explozia la o conducta de gaz de pe santierul Autostrazii Moldova s-a soldat cu moartea a ptru oameni si cu ranirea altor cinci, ca din primele concluzii, este o eroare umana, dar trebuie sa vada de unde vine. Nu pare o adancime tocmai in regula pentru o magistrala, a spus Halici.

Reprezentantii companiei Transgaz afirma ca incidentul a avut loc intrucat "constructorul lucrarilor nu a respectat prevederile avizului de amplasament" si ca acesta nu detine "avizul CTE din partea SNTGN Transgaz SA pentru proiectul tehnic de relocare/inlocuire a conductei de gaz intersectata de proiect".

Ministrul Energiei, Sebastian Burduja a declarat joi ca din ce a discutat cu Transgaz, nu exista niciun fel de culpa a Transgaz in aceasta speta a exploziei de pe santierul Autostrazii Moldova. "Ce m-a interesat pe mine, ca ministru, este ca furnizarea gazului sa nu aiba de suferit", a mai spus ministrul, el precizand ca prin masurile pe care Transgaz le-a luat azi-noapte, nu au fost afectati consumatorii. Inspectoratul de Politie Judetean Vrancea a deschis un dosar penal pentru ucidere din culpa, vatamare corporala din culpa, distrugere, neluarea/ nerespectarea masurilor de securitate si sanatate in munca.

Teoretic, nu exista santiere deschise noaptea

Teoretic, nu exista santiere de drumuri expres sau autostrazi pe care sa se lucreze pe timp de noapte sau in weekend, in mod curent, in Romania.

,,Nu exista santiere de drumuri expres sau autostrazi pe care sa se lucreze pe timp de noapte in mod curent", a spus CNAIR intr-un raspuns pentru Newsweek Romania.

Practic, insa, exista multe cazuri in care se lucreaza, iar CNAIR explica, in exclusivitate pentru Newsweek, care sunt exceptiile.

Firma care lucra pe Autostrada Moldovei care a explodat apartine omului de afaceri Dorinel Umbrarescu.

,,In conformitate cu legislatia in vigoare si potrivit conditiilor prevazute la nivel de contract, programul de lucru se desfasoara intr-un singur schimb si se intrerupe in zilele nelucratoare si in afara programului normal de lucru, cu urmatoarele exceptii:

Umbrarescu lucra noaptea pe Autostrada care a explodat ,,pe semnatura"

- Lucrarea nu poate fi evitata sau este necesara pentru protejarea vietii sau a proprietatii sau pentru siguranta defasurarii lucrarilor,

- Exista acordul Inginerului.

- In vederea respectarii prevederilor contractuale.

In contractele aflate in derulare, adoptarea unor planuri de masuri care sa includa mobilizarea suplimentara de resurse (majorarea numarului orelor de lucru si/sau a numarului de personal si/sau bunuri) se realizeaza pe riscul si pe cheltuiala antreprenorului.

Osanale de la Grindeanu pentru Dorinel Umbrarescu: ,,E cel mai mare din Europa!"

Cel mai important constructor roman si chiar din Europa. Asa il numeste ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu pe omul de afaceri Dorinel Umbrarescu.

Ciolacu il lauda pe Grindeanu: ,,Nu au existat in istoria Ministerului Transporturilor atatea investitii"

Marcel Ciolacu l-a ,,lustruit" pe Sorin Grindeanu si spune ca, niciodata in istorie Romania nu a avut asa de multe proiecte de infrastructura.

Comments