Cum se simt site-urile de matrimoniale in epoca Facebook

Cum se simt site-urile de matrimoniale in epoca Facebook

Autor: |

Milioane de români îşi caută dragostea online. Direct sau indirect, ei au dezvoltat o piaţă de ordinul milioanelor de euro.

Anul trecut, aproape jumătate dintre românii adulţi nu au avut un partener cu care să-şi petreacă sărbătorile de iarnă, arată datele Institutului Na­ţional de Statistică. Astfel, nu-i de mirare că site-urile de dating au fost foarte accesate în prima lună din 2017, după cum arată cel mai recent studiu publicat de Sentimente.ro, platforma care doar  într-o săptămână a avut peste 136.000 de vizitatori unici, după cum arată trafic.ro.

Dacă la începutul anilor 2000 platformele de dating online se înmulţeau „ca ciupercile”, iar pentru cei din spatele acestora ele reprezenau o sursă consistentă de profit, în ultimii doi-trei ani cifrele arată că platformele mai mici dedicate celor ce-şi caută sufletul pereche printre kilobiţi încep să fie uitate într-un „colţ al internetului“. Ca să te convingi de asta, este suficient să arunci o privire asupra datelor de trafic. Astfel, dacă liderii pieţei se pot lăuda cu cifre consistente, jucătorii mici sunt aproape invizibili. În România, primul loc este ocupat de sentimente.ro, un site de dating cu peste 1,3 milioane de membri, iar pe cea de-a doua poziţie se situează matrimoniale.ro – cu peste 20.000 de membri. Iar asta înseamnă că firmele care deţin asemenea site-uri chiar au şanse să facă bani. Dacă aruncăm o privire asupra firmei Marcheteam Soft, care deţine, printre altele, platforma Sentimente.ro, vedem cum, în 2015, a avut afaceri de circa 5,6 milioane de lei. Iar 2016 s-a dovedit chiar mai bun. „Anul trecut, sentimente.ro a avut o creştere a veniturilor de peste 15%”, spune Flori Dragomir, cofondator sentimente.ro.            

Cum fac astfel de firme bani? Răspunsul este simplu: vânzarea de publicitate pe site, dar şi tipurile de cont „PRO”, pentru care utilizatorul plăteşte, de obicei, un abonament lunar. „În 2011, Sentimente.ro a trecut de la modelul free la modelul premium. Introducerea abonamentelor nu a condus la o descreştere considerabilă de trafic, utilizatorii având încredere în serviciile oferite şi regăsind ceea ce contează pentru ei. Suntem în continuă dezvoltare, zonele de mobile şi inteligenţă artificială fiind prioritare. La ora actuală, 60% din oameni acceseaza  platforma de pe mobil”, prezintă Flori Dragomir modelul de business care se dovedeşte de succes pe piaţa românească.

Relaţia dintre reţelele sociale şi site-urile de matrimoniale

Odată ce au apărut şi în România reţelele de socializare, cei care se ocupă de matrimoniale au început să iasă de pe piaţă. Și nu pentru că ar fi în competiţie directă, ci, din cauza faptului că aplicaţiile de mobil, precum Tinder, sau reţeaua Facebook sunt dedicate casual dating-ului, în timp ce site-urile de matrimoniale sunt axate pe căsătorii. Cu toate acestea, Tinder a revoluţionat modul în care se caută partenerii prin intermediul tehnologiei, pentru că aplicaţia a fost concepută exclusiv pentru telefoane, astfel încât să fie folosită oricât şi oriunde. Totuşi, unde să fie „buba”?

„Foarte multe siteuri vor dis­părea din peisaj deoarece nu au ţinut pasul cu ultimele tehnologii sau nu s-au adresat unui public ţintă”, este de părere Liviu Matei, antreprenorul care are un proiect diferit, site-ul său fiind dedicat „celor care sunt în căutare doar de plăceri fizice”. Plăcere.ro, platforma sa de „cuplări”, numără astăzi 430 de mii de utilizatori. Dacă aruncăm o privire asupra contabilităţii firmei, lucrurile se pare că i-au mers bine, întrucât site-ul placere.ro a raportat afaceri de circa 800 de mii de euro în 2016 şi un profit de aproximativ 15% din cifra de afaceri. „Pentru 2017 ne aşteptăm la o creştere semnificativă, pentru că vom lansa o nouă variantă a siteului”, mărturiseşte Liviu Matei. El spune că pentru a rezista într-o astfel de piaţă, trebuie să ştii cum să te menţii.

Viitorul bizar al dating-ului

În prezent, există pe piaţa inter­naţională site-ul Smell.Dating. O platformă „altfel” pentru întâlniri. De pildă, în urma unei taxe de 25 de dolari, cei care au creat platforma trimit utilizatorului un tricou, pe care acesta îl va purta trei zile şi trei nopţi fără să se fi dat înainte cu deodorant şi pe care îl va returna într-un colet preplătit. Ulterior, utilizatorul va primi mostre din tricourile purtate de alţi inşi pe care i-au selecţionat. Acesta miroase mostrele şi decide care îi place. Aşadar, vorbim de o platformă pe care nu trebuie să încarci vreo imagine de profil, să spui că îţi place ori îţi displace cineva, virtual, prin clickuri, sau să îi vezi datele personale.

Comments