Decizie radicala la Bruxelles. Ce se intampla cu motoarele diesel in Uniunea Europeana

Decizie radicala la Bruxelles. Ce se intampla cu motoarele diesel in Uniunea Europeana

Decizie radicala la Bruxelles. Ce se intampla cu motoarele diesel in Uniunea Europeana

In cel mai rau caz, inclusiv masinile diesel cu norme de poluare Euro 5 sau Euro 6 ar putea fi in pericol, potrivit Motor1.

Cele 9 zgomote pe care nu ar trebui sa le auzi in masina

Conform celor mai noi informatii, circa 8,2 milioane de vehicule ar putea fi afectate in Germania. Comisia UE discuta despre valorile limita pentru vehiculele diesel mai vechi, iar in cel mai rau caz, aceasta ar putea viza inclusiv motorizarile diesel Euro 5 si Euro 6. Doar in Germania, 4,3 milioane de vehicule diesel Euro 5 vor fi inca inmatriculate in 2024.

Comisia si-a schimbat opinia juridica cu privire la respectarea limitelor de poluare, astfel incat limitele trebuie sa fie acum respectate pentru fiecare situatie de conducere, inclusiv in conditii de acceleratie maxima in conditii reale.

Guvernul german cere revizuirea acestor reguli

Anterior, acest lucru se aplica numai in conditii de testare standardizate, comparabile. Schimbarea ar insemna ca toate autorizatiile Euro 5 si eventual si Euro 6 ar fi puse sub semnul intrebarii. Acest lucru ar insemna ca 8,2 milioane de soferi din Germania ar putea ramane fara masini, a avertizat ministrul federal al transporturilor, Volker Wissing, intr-o scrisoare adresata presedintelui Comisiei Europene, Ursula von der Leyen.

Volker Wissing cere incetarea ,,politicilor anti masini" de la Bruxelles : ,,Oamenii au nevoie de masinile lor si nu vor sa le fie luate. Comisia UE trebuie sa actioneze rapid acum."

Cum iti dai seama ca sistemul de aer conditionat de la masina ramane fara freon. SIMPTOME

Aceasta problema intervine in contextul noilor proceduri de masurare a emisiilor, pe care UE doreste sa le schimbe. In viitor, valorile emisiilor nu vor mai fi masurate in centre de testare stationare, ci in conditii reale de conducere.

Wissing o indeamna pe von der Leyen sa modifice rapid reglementarile pe care el le considera ,,indoielnice", pentru a le clarifica inainte de decizia Curtii Europene de Justitie (CEJ).

Pana in 2017, masinile erau testate in ciclu NEDC, intr-un mediu controlat, de laborator. Insa, acestea au fost inlocuite, nefiind considerate realistice. Motoarele diesel Euro 5 sau Euro 6 mai vechi sunt inca inmatriculate conform standardelor NEDC.

,,In opinia avocatilor ADAC, modificarile aduse procedurii de masurare pentru omologarea de tip a unui vehicul la o data ulterioara nu pot fi aplicate retroactiv", a declarat un purtator de cuvant al asociatiei ADAC. Pe acest fond, o interdictie de functionare ar fi absurda.

Cum sa conduci pentru un consum redus de carburant, dar si ecologic. 5 sfaturi utile

Noile norme de poluare Euro 7 vor intra in vigoare incepand cu 1 iulie 2025, astfel ca Wissing cere Ursulei von der Leyen sa se ocupe de aceste proceduri cat mai repede, pentru a nu prejudicia soferii.

SURSA

Comments