Declinul ceasurilor de lux elvetiene: Marii producatori au ajuns sa ceara ajutor de la stat pentru a...

Doi producatori de ceasuri au confirmat deja folosirea unui program de stat ce plateste pana la 80% din salariile angajatilor atunci cand intreprinderile reduc orele si turele de munca. Marile companii au din ce in ce mai putine vanzari in China, una din principalele piete de desfacere.

Informatia e relevanta pentru ca arata declinul pietei de lux - un indicator al starii economiei globale.

Girard-Perregaux si Ulysse Nardin au devenit primele marci care au confirmat utilizarea unui program de stat pentru a pastra locurile de munca si a evita reducerile permanente. Sowind Group, care detine cei doi producatori, a pus aproximativ 50, adica 15% din cei 320 de angajati, in asa-numita perioada de lucru redus sau concediu, potrivit presedintelui si directorului general Patrick Pruniaux.

,,Este o mica criza a ceasurilor pana acum, usor deconectata de la economie", a declarat Pruniaux. ,,Anul acesta este o provocare", a adaugat el.

Aceasta urmeaza unor masuri similare luate de furnizorii de ceasuri, care au ales sa profite de sprijinul guvernamental pentru a depasi incetinirea industriei, dupa ce producatorii au redus comenzile.

Ion Tiriac, declaratie surprinzatoare in plin scandal al deciziilor de recalculare: Nu stiu ce pensie am, nu am intrebat niciodata

Intreprinderile din cantonul Jura, un important centru de productie, au depus un numar semnificativ de cereri pentru sprijin guvernamental, pentru a compensa reducerea comenzilor si a orelor de munca. 40 de companii au depus astfel de cereri vara aceasta, fata de cinci la inceputul anului.

Marile companii din industrie, precum Richemont si Swatch Group, au resimtit de asemenea impactul scaderii vanzarilor in China. Cu toate acestea, marcile de top, precum Rolex si Patek Philippe, au rezistat mai bine la aceasta incetinire. In pofida redresarii partiale asteptate pentru 2025, sefii unor marci importante, precum Breitling, au recunoscut ca unii producatori iau deja masuri drastice pentru a face fata crizei.

,,Unii furnizori si-au luat sase, sapte sau opt saptamani de vacanta", a spus el. ,,Talentul consta in a echilibra si a gestiona cresterea atat in perioade de expansiune, cat si in perioade de scadere", a adaugat el. Breitling se asteapta sa creasca usor vanzarile in acest an, a spus el, vorbind despre o imbunatatire recenta in SUA.

Jean-Christophe Babin, CEO al bijutierului Bulgari, detinut de LVMH, a declarat ca se asteapta ca criza din China sa persiste cateva luni. Totusi, concentrarea Bulgari pe piata mai putin volatila a ceasurilor pentru femei si faptul ca brandul isi produce majoritatea componentelor ii permit sa ajusteze productia si sa depaseasca incetinirea, a adaugat el.

Parizerul romanului: Atentie, poate contine urme de carne! Experiment Realitatea Plus

Comments