Greva CFR. Sorin Grindeanu, mesaj in batjocura fata de romanii care merg cu trenul si vor fi afectat...

Intrebat in legatura cu pozitia sa fata de greva de avertisment, Grindeanu a raspuns ca exista un dialog constant, dar ca asteapta rectificarea bugetara pentru a lua in calcul eventualele solicitari ale operatorilor de transport.

Sindicatele din domeniul feroviar au anuntat ca greva de avertisment programata pe data de 15 septembrie va fi organizata conform planului stabilit anterior. Astfel, intre orele 07.00 si 09.00, activitatile desfasurate de catre CFR Calatori si cei cinci operatori privati de pe piata feroviara vor fi intrerupte, insa nu se cunoaste inca numarul exact de trenuri care vor fi afectate de acest protest.

Sorin Grindeanu: Avem dialog cu ei, zilnic, colegul meu secretarul de stat (n.r Ionut Savoiu) are acest dialog cu cei de la CFR. Sa vedem si rectificarea...stiti ca am cerut sume importante, sa vedem cum se aseaza, toate aceste lucruri inseamna.

Reporter: Exista riscul sa avem trenuri blocate in gara?

Grindeanu: Nu stiu, haideti sa vedem ce se va intampla.

Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial Vagoane si Federatia Drum de Fier sunt cele doua organizatii sindicale care organizeaza greva de vineri, ca urmare a esecului negocierilor pentru noul Contract Colectiv de Munca de la CFR Infrastructura. Sindicalistii mai reclama faptul ca companiile feroviare, CFR Infrastructura si CFR Calatori, nu au inca bugete aprobate pentru anul 2023, iar legea care reglementeaza statutul personalului feroviar nu se aplica in totalitate. De asemenea, acestia atrag atentia asupra lipsei investitiilor in transportul feroviar, care afecteaza in mod direct calitatea serviciilor si conditiile de munca ale angajatilor din sectorul feroviar.

Circulatia trenurilor, oprita vineri dimineata, timp de doua ore! Greva de avertisment la CFR

In acest context, actiunile de protest organizate de sindicatele feroviare pot afecta semnificativ activitatea feroviara, iar cetatenii care depind de acest mijloc de transport sunt sfatuiti sa se informeze cu privire la starea trenurilor si sa aleaga solutii alternative de deplasare. De asemenea, autoritatile si reprezentantii companiilor feroviare ar trebui sa se implice activ pentru a ajunge la un acord cu sindicatele si pentru a evita deteriorarea relatiilor cu angajatii din sectorul feroviar.

CFR Calatori efectueaza zilnic peste 1.000 de curse, insa compania a anuntat ca unele trenuri ar putea fi afectate de greva de avertisment din aceasta saptamana. In cazul in care calatorii care au cumparat bilete pentru aceste trenuri si nu vor putea calatori din cauza protestului sindical, acestia pot solicita despagubiri conform prevederilor legale.

,,Greva feroviara anuntata in spatiul public pentru data de 15.09.2023 de catre sindicatele feroviare, dar nu si de catre companiile feroviare, este una de avertisment si ar putea afecta circulatia anumitor trenuri din intervalul orar 07:00-09:00, operate de CFR Calatori. In acest context, persoanele care si-au cumparat bilete la trenurile CFR Calatori ce ar putea fi afectate vineri de aceasta eventuala greva de avertisment vor primi, la cerere, contravaloarea biletelor si neutilizate (fie pentru intreaga ruta, fie pentru distanta neefectuata din ruta respectiva), conform Regulamentului de transport pe calea ferata in vigoare. Toate detaliile despre conditiile de restituire a tarifelor de transport sunt disponibile pe www.cfrcalatori.ro la sectiunea Trafic Intern/ Renuntarea la calatorie", a anuntat CFR Calatori printr-un comunicat.

Motivul declansarii conflictului de munca si revendicarile grevistilor

,,Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial Vagoane, cea mai mare si mai reprezentativa organizatie sindicala a ceferistilor din Romania, afiliata la Blocul National Sindical, anunta public ca in data de 15 septembrie 2023 va declansa o greva de avertisment care are scopul de a atrage atentia asupra impasului in care s-a ajuns in ceea ce priveste dialogul social dintre ceferisti si stat.

Ceferistii romani intra in greva de avertisment vineri, 15 septembrie. Traficul feroviar, paralizat timp de doua ore

Din pacate, asa cum s-a intamplat in fiecare guvernare care s-a angajat sa rezolve problematica caii ferate, aflata, asa cum bine se stie, de ani si ani de zile, in moarte clinica, noi, ceferistii, constatam ca agenda politicienilor care preiau managementul caii ferate nu corespunde cu lista de prioritati formulata cu claritate si public de catre lucratorul feroviar.

Motivele pentru care am decis sa organizam greva de avertisment din 15 septembrie sunt multiple:

- Lipsa bugetelor de venituri si cheltuieli aprobate pe anul in curs, ceea ce conduce inevitabil la un blocaj generalizat in sectorul feroviar.

- Lipsa finantarii strategice si coerente a caii ferate. Pentru readucerea structurii feroviare romanesti la parametrii europeni este nevoie de un proiect de tara corect coordonat cu structurile europene si finantat cu cateva zeci de miliarde de euro. Pana in acest moment, un astfel de proiect nu a fost finantat, iar deschiderea unor santiere pe coridoare de transport dedicate strict interesului european lasa in paragina restul tarii.

- Lipsa de investitii in material rulant de calitate, modern. Nu exista un plan de investitii solid in ceea ce priveste inlocuirea completa a parcului de locomotive si vagoane cu care lucreaza astazi CFR Calatori. Romanii, cu greu se vor intoarce in vagoane, in astfel de conditii. Politicienii aflati in fruntea Ministerului Transporturilor ar trebuie sa stie ca exceptiile intaresc intotdeauna regula, motiv pentru care o simpla fotografie langa un vagon de calatori reconditionat, nu rezolva problema.

- Lipsa salariilor corecte la calea ferata, salarii motivante care sa permita inlocuirea unor generatii de ceferisti. Se aminteste din ce in ce mai rar ca in astfel de conditii de salarizare, dar mai ales avand in vedere relatia gresita care se construieste intre management si lucratorii feroviari, companiile de stat de la calea ferata, unitati strategice pentru economia romaneasca, vor ramane fara angajati. Deja, deficitul de angajati depaseste 6.000 de oameni iar orele suplimentare inregistrate sunt de ordinul zecilor de mii.

- Probleme din ce in ce mai multe si nerezolvate care au legatura cu Statutul personalului feroviar, lege votata de Parlamentul Romaniei, care nici pana astazi nu genereaza tot setul de efecte pentru beneficiarul sau, lucratorul feroviar. Iata cateva dintre cele mai importante probleme care raman nerezolvate. Trebuie doar sa mai amintim despre conditiile de munca din gari, depouri, revizii de vagoane, linii sau instalatii, fie vara sau iarna, la temperaturi imposibile. Este important sa mai precizam ca multe, prea multe din exigentele sigurantei circulatiei feroviare cu care sunt operate transporturile pe calea ferata se rezolva doar datorita priceperii si improvizatiilor inginerilor si lucratorilor feroviari", scriu grevistii in comunicatul de presa transmis de Federatia Nationala Feroviara Miscare Comercial Vagoane.

Denuntul care rastoarna grupul-capusa din Portul Constanta. Dezvaluiri explozive la Culisele Statului Paralel

Comments