Hidroelectrica a anulat licitatia pentru plata online prin aplicatie si pe site. Ce inseamna asta pe...


Compania de stat Hidroelectrica a anulat licitatia pentru servicii de plata cu cardul prin aplicatia iHidro si propriul site, conform unui anunt de pe Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), citat de Hotnews.ro.


Compania, care are peste 500.000 de clienti, a primit trei oferte: de la Netopia Financial Services, PayU si consortiul Europayment cu CEC Bank.


Conform sursei citate ,,toate ofertele, cererile de participare sau proiectele au fost retrase sau au fost considerate inadmisibile".


Nu se schimba nimic


Surse din companie au precizat pentru Libertatea ca clientii vor plati ca si pana acum. ,,Nu se schimba nimic pentru clienti la acest moment, tot ce a functionat pana acum este valabil si in continuare", au spus acestea.


In acest moment, clientii fac plata prin transfer bancar din propriile conturi catre un cont al Hidroelectrica.


,,Tranzactiile din acest cont vor putea migra partial catre platile cu cardul - fara ca Hidroelectrica sa garanteze un anumit volum pentru o astfel de migrare. In acest cont se incaseaza sumele de la clientii consumatori mari de energie si care nu sunt pretabile la plata cu cardul", arata Hidroelectrica.


Conform datelor, in primul trimestru al anului, prin intermediul sabloanelor s-au facut plati astfel: 46% prin Banca Transilvania, 25% prin BCR, 9% prin BRD si Raiffeisen, 8% prin Unicredit si 3% prin CEC.


Aplicatia, lansata si suspendata


Hidroelectrica a lansat anul trecut aplicatia iHidro pentru clientii sai.


Aceasta a fost suspendata dupa doar o zi, in data de 3 octombrie, dupa ce clientii au reclamat ca le apareau datele altor persoane.


Alti clienti au fost anuntati ca exista deja conturi pe numele lor, in vreme ce altii au acuzat ca nu pot mentiona un al doilea loc de consum.


In fine, altii au putut instala aplicatia, dar au constatat ca nu pot face plati.


Facturi emise cu multe luni de intarziere


Aplicatia nu a fost prima problema a clientilor Hidroelectrica. Compania s-a trezit cu un influx mare de consumatori casnici dupa liberalizarea pietei in anul 2021 si in 2022, dupa ce invadarea Ucrainei de catre Rusia a dus la noi maxime pentru pretul energiei in toata Europa, inclusiv Romania.


Ulterior, multi clienti au reclamat ca nu primesc facturi, iar atunci cand au primit, au venit pentru mai multe luni deodata.


Compania a fost amendata cu 400.000 de lei de catre Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE) in martie 2023 pentru neemiterea facturilor pentru 482.638 de clienti finali din portofoliu, dar si pentru netransmiterea sau transmiterea cu intarziere a raspunsurilor la solicitari.


Un alt motiv a fost neincheierea sau nerespectarea termenului de realizare a contractelor in termenul specificat de lege, dupa transmiterea documentelor utilizatorilor.


Comments