Hotararea privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei (text integral)

Hotararea privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei (text integral)

Guvernul a adoptat, in sedinta extraordinara de luni, Hotararea privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, insotita de trei anexe. Prezentam in continuare textul integral al hotararii si al anexelor. HOTARARE privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 15 septembrie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID - 19 tinand cont de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu completarile ulterioare, precum si de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020, avand in vedere prevederile Legii nr. 135/2020 privind stabilirea datei alegerilor pentru autoritatile administratiei publice locale din anul 2020, precum si a unor masuri pentru buna organizare si desfasurare a acestora, precum si cele ale Hotararii Guvernului nr. 577/2020 privind stabilirea masurilor tehnice necesare bunei organizari si desfasurari a alegerilor locale din anul 2020, luand in considerare prevederile art. 16 alin. (1) si (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul National de Management al Situatiilor de Urgenta, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 15/2005, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale art. 11 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, avand in vedere faptul ca evaluarea realizata in baza factorilor de risc prevazuti la art. 3 alin. (4) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare, indica necesitatea mentinerii unui raspuns amplificat la situatia de urgenta determinata de raspandirea noului coronavirus, aspecte materializate in cuprinsul documentului intitulat "Analiza factorilor de risc privind managementul situatiei de urgenta generata de virusul SARS-COV-2 pe teritoriul Romaniei la data de 09.09.2020", intocmit la nivelul Centrului National de Conducere si Coordonare a Interventiei, tinand seama de propunerile cuprinse in Hotararea Comitetului National pentru Situatii de Urgenta nr. 45/2020 privind propunerea prelungirii starii de alerta si a masurilor necesar a fi aplicate pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, in temeiul art. 108 din Constitutia Romaniei, republicata, si al art. 3, 4, 6 si art. 71 alin. (1) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare, Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare. Art. 1 - Incepand cu data de 15 septembrie 2020 se prelungeste cu 30 de zile starea de alerta pe intreg teritoriul tarii, instituita prin Hotararea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea starii de alerta si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, prelungita prin Hotararea Guvernului nr. 476/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei si masurile care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, prin Hotararea Guvernului nr. 553/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 17 iulie 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin Hotararea Guvernului nr. 668/2020 privind prelungirea starii de alerta pe teritoriul Romaniei incepand cu data de 16 august 2020, precum si stabilirea masurilor care se aplica pe durata acesteia pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile si completarile ulterioare. Art. 2 - Pe durata prevazuta la art. 1 masurile de prevenire si control ale infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, conditiile concrete de aplicare si destinatarii acestor masuri, precum si institutiile si autoritatile publice care pun in aplicare sau urmaresc respectarea aplicarii masurilor pe durata starii de alerta sunt prevazute in: a) anexa nr. 1 - "Masuri pentru cresterea capacitatii de raspuns"; b) anexa nr. 2 - "Masuri pentru asigurarea rezilientei comunitatilor"; c) anexa nr. 3 - "Masuri pentru diminuarea impactului tipului de risc". Art. 3 - In aplicarea dispozitiilor art. 7 indice 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenta medicala, precum si unele masuri aferente instituirii carantinei, aprobata cu completari prin Legea nr. 20/2020, cu completarile ulterioare, si ale Hotararii Guvernului nr. 557/2016 privind managementul tipurilor de risc, secretarul de stat, sef al Departamentului pentru Situatii de Urgenta din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, dispune, in colaborare cu Ministerul Sanatatii, prin ordin al comandantului actiunii, masurile necesare prevenirii si combaterii infectiilor cu coronavirusul SARS-CoV-2, in cadrul actiunilor de raspuns la nivel national. Art. 4 - Regimul contraventional aplicabil pentru nerespectarea masurilor prevazute in anexele nr. 1-3 este cel stabilit la art. 64 - 70 din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare. Art. 5 - Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezenta hotarare. Art. 6 - Actele emise pentru punerea in executare a Hotararii Guvernului nr. 394/2020, aprobata cu modificari si completari prin Hotararea Parlamentului Romaniei nr. 5/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 476/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, a Hotararii Guvernului nr. 553/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Hotararii Guvernului nr. 668/2020, cu modificarile si completarile ulterioare, isi mentin aplicabilitatea in masura in care dispozitiile acestora nu contravin masurilor stabilite in anexele nr. 1-3 la prezenta hotarare. PRIM-MINISTRU LUDOVIC ORBAN Anexa nr. 1 Masuri pentru cresterea capacitatii de raspuns Art. 1 - In conditiile art. 5 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. coordonarea operationala a serviciilor publice de ambulanta si a serviciilor voluntare pentru situatii de urgenta, in conditiile art. 54 si 55 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020 privind reglementarea unor masuri, incepand cu data de 15 mai 2020, in contextul situatiei epidemiologice determinate de raspandirea coronavirusului SARS-CoV-2, pentru prelungirea unor termene, pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, a Legii educatiei nationale nr. 1/2011, precum si a altor acte normative, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020; 2. coordonarea operationala a politiei locale, in conditiile art. 50 - 52 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 70/2020, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 179/2020. Art. 2 - In conditiile art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. se instituie obligatia de a asigura masurile de continuitate a activitatii centrelor rezidentiale de ingrijire si asistenta a persoanelor varstnice, centrelor rezidentiale pentru copii si adulti, cu si fara dizabilitati, precum si pentru alte categorii vulnerabile si de a stabili programul de lucru al angajatilor, potrivit art. 19 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, cu avizul directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. 2. furnizorii de servicii sociale de tip rezidential isi organizeaza programul in functie de contextul epidemiologic existent la nivel local si cu respectarea normelor in vigoare privind legislatia in domeniul muncii. Activitatea la nivelul acestor servicii va fi organizata si desfasurata cu respectarea normelor de prevenire a raspandirii virusului SARS-CoV-2 instituite de autoritatile competente. Art. 3 - In conditiile art. 5 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabileste desfasurarea in regim permanent a activitatii tuturor centrelor operative pentru situatii de urgenta cu activitate temporara, precum si a activitatii Centrului National de Conducere si Coordonare a Interventiei si a centrelor judetene/al municipiului Bucuresti de coordonare si conducere a interventiei. Art. 4 - (1) Masura prevazuta la art. 1 pct. 1 se pune in aplicare de catre unitatile teritoriale pentru situatii de urgenta, respectiv de catre inspectoratele pentru situatii de urgenta. (2) Masura prevazuta la art. 1 pct. 2 se pune in aplicare de catre Politia Romana, prin inspectoratele de politie judetene/Directia Generala de Politie a Municipiului Bucuresti. (3) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale. (4) Masura prevazuta la art. 3 se pune in aplicare de catre institutiile la nivelul carora sunt organizate centrele operative pentru situatii de urgenta, respectiv centrele de coordonare si conducere a interventiei. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. Anexa nr. 2 Masuri pentru asigurarea rezilientei comunitatilor Art. 1 - In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare, in spatiile publice inchise, spatiile comerciale, mijloacele de transport in comun si la locul de munca se instituie obligativitatea purtarii mastii de protectie, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. Art. 2 -Se pot institui izolarea si carantina persoanelor in conditiile art. 7, 8 si 11 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic. Art. 3 - (1) In aplicarea prevederilor art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, este obligatorie pentru toate persoanele care au implinit varsta de 5 ani, prezente in spatiile publice deschise, cum ar fi pietele, targurile, zonele de asteptare (statii de autobuz, peroane si altele asemenea), falezele, zonele in care se desfasoara serbari publice sau pelerinaje, exteriorul obiectivelor turistice, in anumite intervale orare, stabilite prin hotarare a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Spatiile si intervalele orare se stabilesc, la propunerea directiilor de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, luand in considerare probabilitatea prezentei concomitente a unui numar mare de persoane in spatiile si in intervalele orare respective, unde se constata dificultati in asigurarea distantei fizice de protectie sanitara stabilite in conditiile legii. (2) Administratorii/Proprietarii spatiilor publice deschise stabilite potrivit alin. (1) afiseaza la loc vizibil informatii privind obligativitatea purtarii mastii de protectie in spatiile respective, la solicitarea comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Art. 4 - (1) In conditiile art. 5 alin. (2) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri si actiuni obligatorii: 1. purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre candidatii si echipele de campanie in timpul evenimentelor/ intrunirilor/actiunilor aferente campaniei electorale. 2. purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre participantii la procesul electoral (alegatori, membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare, operatorii de calculator, persoanele acreditate, candidatii, delegatii acreditati, personalul de paza, personalul tehnic al birourilor electorale ale sectiilor de votare, informaticieni, personalul centrelor operative de interventie pentru remedierea disfunctionalitatilor Sistemului informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal - SIMPV, membrii biroului electoral de circumscriptie ierarhic superior) pe toata perioada in care se afla in sediul sectiei de votare si in localul de vot. 3. asigurarea distantarii fizice de minimum 1 metru intre participantii la procesul electoral. 4. dezinfectia periodica si dupa fiecare contact direct cu alte persoane a mainilor participantilor la procesul electoral. 5. dezinfectia sediilor sectiilor de votare, in conformitate cu dispozitiile art. 7 alin. (4) din Hotararea Guvernului nr. 577/2020 privind stabilirea masurilor tehnice necesare bunei organizari si desfasurari a alegerilor locale din anul 2020. 6. afisarea prin grija primarilor in locuri vizibile a regulilor de protectie individuala, de distantare fizica, de igiena si de acces in sediul sectiei de votare si in localul de vot. 7. stabilirea, pe cat posibil, prin grija primarilor a unor circuite separate de intrare si de iesire in sediul sectiei de votare si in localul de vot, precum si marcarea corespunzatoare a acestora cu indicatoare. 8. marcarea prin grija primarilor a locurilor de stationare in sediul sectiei de votare si in afara acestuia, astfel incat sa se asigure mentinerea distantei fizice de minimum 1 metru intre participantii la procesul electoral. 9. amplasarea prin grija primarilor, in sediul sectiei de votare si in localul de vot, a flacoanelor cu solutie dezinfectanta, pe baza de alcool, pentru maini, marcate corespunzator, precum si a recipientelor unde se vor arunca mastile si manusile folosite. 10. asigurarea prin grija primarilor a personalului tehnic care va masura temperatura participantilor la procesul electoral, la intrarea in sediul sectiei de votare si care va indruma alegatorii catre localul de vot, respectiv catre iesirea din sediul sectiei de votare, astfel incat acestia sa petreaca un timp cat mai scurt in interiorul acestuia. 11. asigurarea prin grija primarilor a termometrelor non-contact si de catre Ministerul Sanatatii a materialelor de protectie sanitara, precum si a materialelor dezinfectante pentru sectiile de votare, potrivit reglementarilor in vigoare. 12. presedintele biroului electoral al sectiei de votare sau loctiitorul acestuia, dupa caz, se va asigura ca numarul total al persoanelor care sunt prezente in acelasi timp in localul de vot, exceptand alegatorii, nu va fi mai mare de 15. 13. accesul in localul de vot se va face esalonat, astfel incat in sala unde se voteaza sa nu fie prezenti, in acelasi timp, mai mult de 5 alegatori si sa se respecte distantarea de minimum 1 metru intre persoane; alegatorii sunt obligati sa isi dezinfecteze mainile la intrarea in sediul sectiei de votare si localul de vot si la iesirea din acestea. 14. alegatorul va fi instruit sa pozitioneze actul de identitate sau documentul de identitate in suportul terminalului informatic astfel incat datele sale de identificare sa poata fi preluate in Sistemul informatic de monitorizare a prezentei la vot si de prevenire a votului ilegal - SIMPV; daca acest lucru nu este posibil, operatorul de calculator va realiza aceasta procedura dupa care isi va dezinfecta mainile prin aplicarea unei solutii dezinfectante pe baza de alcool sau va schimba manusile. 15. in vederea identificarii de catre operatorul de calculator si de catre membrii biroului electoral al sectiei de votare, alegatorul va fi instruit sa isi indeparteze pentru scurt timp masca spre a fi identificat, la o distanta de minimum 1,5 m fata de operatorul de calculator si membrii biroului electoral al sectiei de votare; dupa identificare, alegatorul isi va repozitiona masca acoperind nasul si gura. 16. alegatorul se va indrepta catre biroul sau banca la care se afla membrul biroului electoral al sectiei de votare care ii va prelua semnatura in lista electorala si va pozitiona actul de identitate sau documentul de identitate, dupa caz, pe biroul sau banca respectiva astfel incat atingerea acesteia de catre membrii biroului electoral al sectiei de votare sa nu fie necesara. 17. se va evita contactul fizic cu membrii biroului electoral al sectiei de votare in timp ce alegatorul semneaza in lista electorala, la preluarea buletinelor de vot si a stampilei cu mentiunea "VOTAT". Pe cat posibil, buletinele de vot, stampila cu mentiunea "VOTAT" si pixurile ce vor fi utilizate de catre alegatori pentru semnare vor fi dispuse astfel incat alegatorul sa le poata prelua singur, fara a avea contact direct cu membrii biroului electoral al sectiei de votare, sub supravegherea si la indicatia acestora. 18. dupa exercitarea dreptului de vot, alegatorul isi va aplica singur, la indicatia si sub supravegherea membrilor biroului electoral al sectiei de votare, timbrul autocolant ori stampila cu mentiunea "VOTAT", dupa caz, pe actul de identitate sau documentul de identitate. 19. in ziua votarii, echipa care transporta urna speciala se va deplasa mai intai la adresele solicitantilor din alte cauze decat COVID-19, la unitatile sanitare non-COVID, la unitatile medico-sociale, azile de batrani, penitenciare si centre de retinere si arestare preventiva. 20. echipa care transporta urna speciala se va deplasa la unitatile sanitare COVID-19 si la adresele persoanelor izolate si carantinate numai dupa ce a asigurat exercitarea dreptului de vot de catre categoriile de alegatori prevazute la pct. 19. 21. membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare si personalul de paza care insotesc urna speciala trebuie sa poarte masca si manusi ce trebuie schimbate sau dezinfectate cu o solutie dezinfectanta pe baza de alcool la parasirea fiecarei incinte. 22. membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare si personalul de paza care insotesc urna speciala nu vor intra in locuinta in care se afla alegatorul si vor realiza toate formalitatile la intrarea in aceasta, asigurand o distanta de minimum 1 metru fata de alegator. 23. alegatorul care voteaza prin intermediul urnei speciale si celelalte persoane prezente in incinta vor purta obligatoriu masca. Alegatorul isi va dezinfecta mainile inainte de preluarea buletinelor de vot si a stampilei cu mentiunea "VOTAT", isi va inlatura pentru scurt timp masca spre a fi identificat si isi va repozitiona masca acoperind nasul si gura. Alegatorul va semna in lista electorala utilizand ori de cate ori este posibil pixul personal. Stampila cu mentiunea "VOTAT" si, daca este cazul, pixul utilizat de alegator se dezinfecteaza dupa votare de catre unul dintre membrii echipei care transporta urna speciala prin pulverizare/stergere cu solutie dezinfectanta sau prin stergere cu servetele/lavete impregnate cu dezinfectant pe baza de alcool. 24. in cazul persoanelor internate in unitati sanitare votul cu urna speciala va fi asigurat cu implementarea masurilor specifice; echipamentul de protectie pentru membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare si personalul de paza care insotesc urna speciala va fi asigurat de catre unitatea sanitara, in conformitate cu nivelul de echipare corespunzator sectiei respective. Toate materialele de protectie utilizate vor fi introduse intr-un sac dedicat. 25. membrii birourilor electorale ale sectiilor de votare, operatorii de calculator si persoanele acreditate vor purta masca si manusi pe tot parcursul numararii voturilor si vor mentine o distanta de mimimum 1 metru fata de celelalte persoane. 26. numarul total al persoanelor care sunt prezente in acelasi timp in localul de vot, pe durata numararii voturilor, nu poate fi mai mare de 20. (2) Pentru limitarea efectelor tipului de risc produs asupra sanatatii persoanelor si evitarea infectarii cu SARS-CoV2 a participantilor la procesul electoral, masurile si actiunile obligatorii prevazute la alin. (1) se desfasoara in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, cu avizul Autoritatii Electorale Permanente. Art. 5 -Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 - 4 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Anexa nr. 3 Masuri pentru diminuarea impactului tipului de risc Art. 1 - In conditiile art. 5 alin. (3) lit. a) din Legea nr. 55/2020 privind unele masuri pentru prevenirea si combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. pentru prevenirea raspandirii infectiilor cu SARS-CoV-2 sunt interzise organizarea si desfasurarea de procesiuni, concerte sau a altor tipuri de intruniri in spatii deschise, precum si a intrunirilor de natura activitatilor culturale, stiintifice, artistice, sportive sau de divertisment in spatii inchise, cu exceptia celor organizate si desfasurate potrivit pct. 2 - 18. 2. activitatile de pregatire fizica in cadrul structurilor si bazelor sportive, definite conform Legii educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, constand in cantonamente, antrenamente si competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei, pot fi desfasurate numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 3. competitiile sportive se pot desfasura pe teritoriul Romaniei fara spectatori, numai in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 43 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 4. in conditiile pct. 2, se permite desfasurarea de catre sportivii profesionisti, legitimati si/sau de performanta a activitatilor de pregatire fizica in bazine acoperite sau aflate in aer liber, iar activitatile de pregatire fizica in spatii inchise sunt permise numai cu respectarea regulilor de distantare intre participanti, astfel incat sa se asigure minimum 7 mp/persoana. 5. activitatile institutiilor muzeale, a bibliotecilor, librariilor, cinematografelor, studiourilor de productie de film si audiovizual, a institutiilor de spectacole si/sau concerte, scolilor populare, de arta si de meserii, precum si evenimentele culturale in aer liber se pot desfasura numai in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului culturii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 44 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 6. in conditiile pct. 5 organizarea si desfasurarea activitatii cinematografelor, institutiilor de spectacole si/sau concerte sunt permise, fara a depasi 50% din capacitatea maxima a spatiului, daca incidenta cumulata in ultimele 14 zile a cazurilor din judete/municipiul Bucuresti este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori. 7. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restrictionarea sau inchiderea intr-o localitate din zona de competenta a activitatilor culturale prevazute la pct. 6, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori. 8. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activitatilor culturale prevazute la pct. 6 dintr-o localitate situata in zona de competenta, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori. 9. in conditiile pct. 5, organizarea si desfasurarea spectacolelor de tipul drive-in sunt permise numai daca ocupantii unui autovehicul sunt membrii aceleiasi familii sau reprezinta grupuri de pana la 3 persoane, iar organizarea si desfasurarea in aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice si private sau a altor evenimente culturale sunt permise numai cu participarea a cel mult 500 de spectatori cu locuri pe scaune, aflate la distanta de minimum 2 metri unul fata de celalalt, precum si cu purtarea mastii de protectie. 10. activitatea cultelor religioase, inclusiv a slujbelor si rugaciunilor colective, se desfasoara in interiorul si/sau in afara lacasurilor de cult cu respectarea regulilor de protectie sanitara, stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 45 si al art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 11. se interzic activitatile recreative si sportive desfasurate in aer liber, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 10 persoane care nu locuiesc impreuna, stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, dupa caz, cu ministrul tineretului si sportului, ministrul mediului, apelor si padurilor sau ministrul agriculturii si dezvoltarii rurale. 12. se interzice participarea la evenimente private in spatii inchise, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 50 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica. 13. se interzice participarea la evenimente private in spatii deschise, cu exceptia celor care se desfasoara cu participarea a cel mult 100 de persoane si cu respectarea regulilor de distantare fizica. 14. se permite organizarea de cursuri de instruire si workshopuri pentru adulti, inclusiv cele organizate pentru implementarea proiectelor finantate din fonduri europene, cu un numar de participanti de maximum 50 de persoane in interior si de maximum 100 de persoane in exterior si cu respectarea normelor de sanatate publica stabilite in ordinul ministrului sanatatii. 15. se permit organizarea si desfasurarea de catre institutiile cu atributii in domeniul apararii nationale, ordinii si sigurantei publice, in aer liber, a activitatilor specifice, sub supravegherea unui medic epidemiolog. 16. se permit organizarea si desfasurarea activitatilor specifice din domeniul diplomatic, la sediile misiunilor diplomatice si oficiilor consulare acreditate in Romania, organizate in aer liber, astfel incat sa fie asigurata o suprafata de minimum 4 mp pentru fiecare persoana participanta si respectarea regulilor de protectie sanitara. 17. se permite, in conditiile Legii nr. 60/1991 privind organizarea si desfasurarea adunarilor publice, republicata, organizarea de mitinguri si demonstratii cu un numar de participanti de maximum 100 de persoane si cu respectarea urmatoarelor masuri: a) purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre toti participantii; b) dezinfectarea obligatorie a mainilor, pentru toate persoanele care sosesc in spatiul in care se desfasoara mitingul sau demonstratia; c) mentinerea distantei fizice de minimum 1 metru intre participanti si asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp/persoana acolo unde este posibil; d) dezinfectarea mainilor persoanelor care distribuie eventuale materialele pe perioada desfasurarii mitingului sau a demonstratiei; e) aplicarea regulilor de igiena colectiva si individuala pentru prevenirea contaminarii si limitarea raspandirii virusului SARS-CoV-2. 18. Pentru desfasurarea in siguranta a evenimentelor / intrunirilor in cadrul campaniei electorale se instituie obligatia organizatorilor acestora de a asigura, in conditiile stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, cu avizul Autoritatii Electorale Permanente, respectarea urmatoarelor masuri: a) purtarea mastii de protectie, astfel incat sa acopere nasul si gura, de catre toti participantii la evenimente/intruniri; b) efectuarea triajului observational si dezinfectarea obligatorie a mainilor, pentru toate persoanele care intra/sosesc in spatiul in care se desfasoara evenimentele/intrunirile; c) mentinerea distantei fizice de minimum 1 metru intre participantii la evenimente/intruniri, inclusiv cele desfasurate pe strada sau din usa in usa; d) afisarea regulilor de acces si de protectie individuala in locuri vizibile in spatiile in care se desfasoara evenimentele/ intrunirile; e) limitarea numarului participantilor la maximum 50, in cazul evenimentelor/intrunirilor desfasurate in spatiu inchis si a duratei acestora la maximum doua ore; f) limitarea numarului participantilor la maximum 100, delimitarea prin semne vizibile a perimetrului si asigurarea unei suprafete de minimum 4 mp/persoana, in cazul evenimentelor/ intrunirilor desfasurate in aer liber; g) limitarea numarului persoanelor care se deplaseaza in grup sau formeaza un grup la maximum 6, in cazul actiunilor desfasurate pe strada; h) limitarea numarului persoanelor care compun echipele la maximum 2, in cazul actiunilor din usa in usa; i) dezinfectarea mainilor persoanelor care distribuie materialele de propaganda electorala, inaintea inceperii actiunii; j) aplicarea regulilor de igiena colectiva si individuala pentru prevenirea contaminarii si limitarea raspandirii virusului SARS-CoV-2. Art. 2 - (1) In conditiile art. 5 alin. (3) lit. b) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. in interiorul localitatilor se interzic circulatia persoanelor in grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu apartin aceleiasi familii, precum si formarea unor asemenea grupuri. 2. se interzice intrarea pe teritoriul Romaniei, prin punctele de trecere a frontierei de stat, a cetatenilor straini si apatrizilor, definiti potrivit Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 194/2002 privind regimul strainilor in Romania, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, cu urmatoarele exceptii: a) membri de familie ai cetatenilor romani; b) membri de familie ai cetatenilor altor state membre ale Uniunii Europene sau ale Spatiului Economic European ori ai Confederatiei Elvetiene, cu rezidenta in Romania; c) persoane care poseda o viza de lunga sedere, un permis de sedere sau un document echivalent permisului de sedere eliberat de autoritati ori un document echivalent acestora emis de autoritatile altor state, potrivit legislatiei Uniunii Europene; d) persoane care se deplaseaza in interes profesional, dovedit prin viza, permis de sedere sau un alt document echivalent, respectiv cadre medicale, cercetatori in domeniul medical, cadre medicale pentru ingrijire geriatrica, precum si transportatorii si alte categorii de personal implicat in transportul de bunuri care asigura astfel de transporturi necesare; e) personalul misiunilor diplomatice, oficiilor consulare si al organizatiilor internationale, precum si membrii familiilor acestora care ii insotesc in misiuni permanente pe teritoriul Romaniei, personalul militar sau personalul care poate asigura ajutor umanitar; f) persoane in tranzit, inclusiv cei repatriati ca urmare a acordarii protectiei consulare; g) pasageri care calatoresc din motive imperative; h) persoane care au nevoie de protectie internationala sau din alte motive umanitare; i) strainii si apatrizii care calatoresc in scop de studii; j) strainii si apatrizii, lucratori inalt calificati, daca angajarea acestora este necesara din punct de vedere economic, iar activitatea nu poate fi amanata sau desfasurata in strainatate; k) strainii si apatrizii, lucratori transfrontalieri, lucratori sezonieri din agricultura, personal navigant maritim si fluvial; l) membrii delegatiilor sportive internationale care participa la competitii sportive organizate pe teritoriul Romaniei, in conditiile legii; m) membrii echipelor de filmare a productiilor cinematografice sau audiovizual, personalul tehnic si artistic care participa la evenimentele culturale care se deruleaza pe teritoriul Romaniei, in baza unor relatii contractuale dovedite sau a unor documente justificative. (2) In absenta unor reglementari contrare la nivel national, masura stabilita la alin. (1) pct. 2 nu se mai aplica cetatenilor straini si apatrizilor originari din sau rezidenti in state terte dinspre care, la nivel european, este stabilita ridicarea restrictiilor temporare asupra calatoriilor neesentiale catre Uniunea Europeana. Art. 3 - Se poate institui carantina zonala in conditiile art. 7 si 12 din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor masuri in domeniul sanatatii publice in situatii de risc epidemiologic si biologic. Art. 4 - In conditiile art. 5 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. suspendarea zborurilor efectuate de operatorii economici din aviatie spre si dinspre tari care nu fac obiectul exceptiei de la carantinare/izolare stabilite de Institutul National de Sanatate Publica si aprobate de Comitetul National pentru Situatii de Urgenta si din aceste tari catre Romania pentru toate aeroporturile din Romania, potrivit art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se aproba prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta. 2. sunt exceptate de la prevederile pct. 1 urmatoarele categorii de zboruri: a) efectuate cu aeronave de stat; b) de transport marfa si/sau corespondenta; c) umanitare sau care asigura servicii medicale de urgenta; d) pentru cautare-salvare sau de interventie in situatii de urgenta, la solicitarea unei autoritati publice din Romania; e) avand drept scop transportul echipelor de interventie tehnica, la solicitarea operatorilor economici stabiliti in Romania; f) aterizari tehnice necomerciale; g) de pozitionare a aeronavelor, fara incarcatura comerciala tip ferry; h) tehnice, in scopul efectuarii unor lucrari la aeronave; i) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor sezonieri sau pentru repatrierea unor cetateni straini din Romania catre alte state, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane si al autoritatii competente din statul de destinatie; j) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), din alte state catre Romania, pentru repatrierea cetatenilor romani, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, in baza acordului Ministerului Afacerilor Interne si al Ministerului Afacerilor Externe; k) efectuate de transportatori aerieni detinatori de licenta de operare in conformitate cu reglementarile Uniunii Europene, prin curse neregulate (charter), pentru transportul lucratorilor din sectorul transporturilor prevazuti in anexa nr. 3 la Comunicarea privind implementarea Culoarelor Verzi ("Green Lanes") in temeiul Orientarilor privind masurile de gestionare a frontierelor in vederea protejarii sanatatii si a asigurarii disponibilitatii marfurilor si serviciilor esentiale - C (2020) 1.897, din 23 martie 2020, din Romania catre alte state si din alte state catre Romania, cu avizul Autoritatii Aeronautice Civile Romane, al Ministerului Afacerilor Externe si al autoritatii competente din statul de destinatie. Art. 5 - In conditiile art. 5 alin. (3) lit. e) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se mentine inchiderea temporara, totala sau partiala, a urmatoarelor puncte de trecere a frontierei de stat: 1. la frontiera romano-ungara: Carei, judetul Satu Mare; 2. la frontiera romano-bulgara: a) Lipnita, judetul Constanta; b) Dobromir, judetul Constanta; c) Bechet, judetul Dolj (cu exceptia traficului de marfa); 3. la frontiera romano-ucraineana: Isaccea, judetul Tulcea (cu exceptia traficului de marfa); 4. la frontiera Romaniei cu Republica Moldova: a) Radauti-Prut, judetul Botosani; b) Oancea, judetul Galati; 5. la frontiera romano-sarba: a) Moldova Noua, judetul Caras-Severin; b) Naidas, judetul Caras-Severin; c) Valcani, judetul Timis; d) Stamora-Moravita, judetul Timis - feroviar (cu exceptia traficului de marfa); e) Lunga, judetul Timis; f) Foeni, judetul Timis. Art. 6 - In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfasoara activitati de preparare, comercializare si consum al produselor alimentare si/sau bauturilor alcoolice si nealcoolice, de tipul restaurantelor si cafenelelor, in interiorul cladirilor, este permisa in judetele/municipiul Bucuresti unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala de 1,5/1.000 de locuitori. 2. activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare este permisa in judetele/municipiul Bucuresti unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala de 1,5/1.000 de locuitori. 3. activitatea restaurantelor si a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unitati de cazare este permisa doar pentru clientii cazati in hotel, in judetele/municipiul Bucuresti in care incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile depaseste pragul de 1,5/1.000 de locuitori. 4. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restrictionarea sau inchiderea intr-o localitate din zona de competenta a activitatii operatorilor economici prevazuti la pct. 1 si 2, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori. 5. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activitatii operatorilor economici prevazuti la pct. 1, dintr-o localitate situata in zona de competenta, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori. 6. in situatia in care activitatea operatorilor economici prevazuti la pct. 1 si 2 este restrictionata sau inchisa in conditiile stabilite la pct. 3 si 4, se permit prepararea hranei si comercializarea produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice care nu se consuma in spatiile respective. 7. operatorii economici prevazuti la pct. 1 si 2 vor respecta obligatiile stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 8. prepararea, comercializarea si consumul produselor alimentare si bauturilor alcoolice si nealcoolice sunt permise in spatiile special destinate dispuse in exteriorul cladirilor, in aer liber, cu asigurarea unei distante de minimum 2 m intre mese si participarea a maximum 6 persoane la o masa, daca sunt din familii diferite, si cu respectarea masurilor de protectie sanitara stabilite prin ordin comun al ministrului sanatatii, ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al presedintelui Autoritatii Nationale Sanitare Veterinare si pentru Siguranta Alimentelor, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 9. operatorii economici care desfasoara activitati potrivit pct. 1, 2 si 8 au obligatia sa respecte orarul de lucru cu publicul si restrictiile stabilite prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, la propunerea Grupului de suport tehnico- stiintific privind gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei sau a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Masura se stabileste pentru unitatile administrativ-teritoriale in care se constata o raspandire comunitara intensa a virusului si/sau un numar in crestere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2. 10. operatorii economici care desfasoara activitatea in spatiile prevazute la pct. 1, 2 si 8 au obligatia sa ia masuri pentru limitarea numarului de clienti la numarul locurilor pe scaune si a oricaror activitati care presupun interactiunea fizica intre clienti, in conditiile stabilite prin ordinul prevazut la pct. 7. 11. nu este permisa activitatea in baruri, cluburi si discoteci. Art. 7 - In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f), art. 8 si 9 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, in interiorul centrelor comerciale in care isi desfasoara activitatea mai multi operatori economici nu se permite exploatarea locurilor de joaca, a salilor de jocuri, precum si a activitatii barurilor, cluburilor si discotecilor. Art. 8 - In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si art. 33 - 36 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. transportul aerian se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune, echipamentelor, mijloacelor de transport si aeronavelor, procedurile si protocoalele din interiorul aeroporturilor si aeronavelor, regulile de conduita pentru personalul operatorilor aeroportuari, aerieni si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului aerian, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32,33 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 2. transportul feroviar se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia spatiilor comune din gari, halte, statii sau puncte de oprire, a echipamentelor si garniturilor de tren, procedurile si protocoalele din interiorul garilor, haltelor, statiilor sau punctelor de oprire, dar si in interiorul vagoanelor si garniturilor de tren, gradul si modul de ocupare a materialului rulant, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului feroviar, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32,34 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 3. transportul rutier se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia mijloacelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul mijloacelor de transport, gradul si modul de ocupare a mijloacelor de transport, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului rutier, stabilite prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32,35 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 4. transportul naval se desfasoara cu respectarea masurilor si restrictiilor referitoare la igiena si dezinfectia navelor de transport persoane, procedurile si protocoalele din interiorul navelor de transport persoane, gradul si modul de ocupare a navelor de transport persoane, regulile de conduita pentru personalul operatorilor si pentru pasageri, precum si privitor la informarea personalului si pasagerilor, in scopul prevenirii contaminarii pasagerilor si personalului ce activeaza in domeniul transportului naval, prin ordin comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 32,36 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 5. transportul intern si international de marfuri si persoane se desfasoara cu respectarea prevederilor din ordinul comun al ministrului transporturilor, infrastructurii si comunicatiilor, al ministrului afacerilor interne si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 37 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. Art. 9 - In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. se suspenda activitatea operatorilor economici desfasurata in spatii inchise in urmatoarele domenii: activitati in piscine, locuri de joaca si sali de jocuri. 2. activitatea cu publicul a operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc este permisa in judetele/ municipiul Bucuresti unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori. 3. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori pot decide restrictionarea sau inchiderea intr-o localitate din zona de competenta a activitatii operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, trece peste pragul de 1,5/1.000 de locuitori. 4. comitetele judetene pentru situatii de urgenta din judetele unde incidenta cumulata a cazurilor in ultimele 14 zile este mai mare de 1,5/1.000 de locuitori pot decide reluarea activitatii operatorilor economici licentiati in domeniul jocurilor de noroc, dintr-o localitate situata in zona de competenta, daca incidenta cumulata a cazurilor din aceasta localitate, in perioada mentionata, este mai mica sau egala cu 1,5/1.000 de locuitori. 5. se instituie obligatia institutiilor si autoritatilor publice, operatorilor economici si profesionistilor de a organiza activitatea astfel incat sa asigure, la intrarea in sediu, in mod obligatoriu, triajul epidemiologic si dezinfectarea obligatorie a mainilor, atat pentru personalul propriu, cat si pentru vizitatori, in conditiile stabilite prin ordinul comun al ministrului sanatatii si al ministrului afacerilor interne, emis in temeiul art. 13 si art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 6. se instituie obligatia desfasurarii activitatii la nivelul cabinetelor stomatologice si unitatilor sanitare non-COVID, in conditiile stabilite prin ordinul ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 7. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, ingrijire personala, primire turistica cu functiuni de cazare, precum si activitati de lucru in birouri cu spatii comune in sistem deschis de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, in baza caruia isi pot desfasura activitatea. 8. operatorii economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc au obligatia sa respecte orarul de lucru cu publicul si restrictiile stabilite prin hotarare a Comitetului National pentru Situatii de Urgenta, la propunerea Grupului de suport tehnico-stiintific privind gestionarea bolilor inalt contagioase pe teritoriul Romaniei sau a comitetului judetean/al municipiului Bucuresti pentru situatii de urgenta. Masurile se stabilesc pentru unitatile administrativ-teritoriale in care se constata o raspandire comunitara intensa a virusului si/sau un numar in crestere al persoanelor infectate cu virusul SARS-CoV-2. 9. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de administrare a strandurilor exterioare, a piscinelor exterioare sau salilor de sport/fitness de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul comun al ministrului tineretului si sportului si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 10. se instituie obligatia operatorilor economici care desfasoara activitati de tratament balnear de a respecta normele de prevenire stabilite prin ordinul ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 11. suprafata sectorului/subsectorului de plaja amenajata folosita pentru inchirierea sezlongurilor si umbrelelor in suport fix trebuie sa fie de maximum 70% din suprafata totala inchiriata, diferenta reprezentand-o zona destinata plajei pe nisip. La dimensionare nu se vor lua in calcul spatiile destinate amplasarii altor dotari de pe plaja. 12. accesul pe plaja neamenajata se face in mod liber, cu respectarea regulilor de distantare fizica. Utilizarea plajei se va face cu mentinerea unei distante de cel putin 2 m intre persoane in orice moment, cu exceptia membrilor aceleiasi familii. 13. accesul persoanelor pe suprafetele de plaje amenajate cu sezlonguri se realizeaza doar cu asigurarea obligatorie de sezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente, asigurarea unei distante de minimum 2 m intre sezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite si cu respectarea normelor de prevenire stabilite prin ordin comun al ministrului economiei, energiei si mediului de afaceri, al ministrului sanatatii si al ministrului mediului, apelor si padurilor, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. Aceleasi reguli de distantare fizica se aplica si pentru suprafata de 30% fara sezlonguri. Art. 10 - In conditiile art. 5 alin. (3) lit. f) si ale art. 38 din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare, se stabilesc urmatoarele masuri: 1. activitatea in crese, gradinite si afterschool-uri este permisa numai cu respectarea conditiilor stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii, al ministrului muncii si protectiei sociale si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. 2. in cadrul unitatilor/institutiilor de invatamant sunt permise activitatile didactice si alte activitati specifice, precum si organizarea si desfasurarea examenelor pentru elevi/studenti, cadre didactice, in conditiile respectarii masurilor de prevenire, stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii, emis in temeiul art. 71 alin. (2) din Legea nr. 55/2020, cu modificarile ulterioare. Art. 11 - (1) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 1 pct. 1 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (2) Masurile prevazute la art. 1 pct. 2 - 4 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Tineretului si Sportului. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (3) Masurile prevazute la art. 1 pct. 5 - 9 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Culturii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (4) Masura prevazuta la art. 1 pct. 10 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (5) Masura prevazuta la art. 1 pct. 11 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si, dupa caz, de Ministerul Tineretului si Sportului, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor sau Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (6) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 1 pct. 12 - 16 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (7) Masura prevazuta la art. 1 pct. 17 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (8) Masura prevazuta la art. 1 pct. 18 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestei masuri se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (9) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 2 se urmareste de catre Ministerul Afacerilor Interne. (10) Respectarea aplicarii masurii prevazute la art. 3 se urmareste de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. (11) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 4 se urmareste de catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor si Ministerul Afacerilor Interne. (12) Masura prevazuta la art. 5 se pune in aplicare de catre Ministerul Afacerilor Interne. (13) Masura prevazuta la art. 6 pct. 8 se pune in aplicare de catre Ministerul Sanatatii, Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri si Autoritatea Nationala Sanitara Veterinara si pentru Siguranta Alimentelor. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 6 si 7 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (14) Masurile prevazute la art. 8 se pun in aplicare de catre Ministerul Transporturilor, Infrastructurii si Comunicatiilor, Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (15) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 1 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (16) Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 2 - 4 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (17) Masurile prevazute la art. 9 pct. 5 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii si Ministerul Afacerilor Interne. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (18) Masurile prevazute la art. 9 pct. 6 si 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (19) Masurile prevazute la art. 9 pct. 7 se pun in aplicare de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii masurilor prevazute la art. 9 pct. 7 si 8 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (20) Masurile prevazute la art. 9 pct. 9 se pun in aplicare de catre Ministerul Tineretului si Sportului si Ministerul Sanatatii. Respectarea masurilor prevazute la art. 9 pct. 9 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (21) Masurile prevazute la art. 9 pct. 11 - 13 se pun in aplicare de catre Ministerul Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri, Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor si Ministerul Sanatatii. Respectarea masurilor prevazute la art. 9 pct. 11 - 13 se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne. (22) Masurile prevazute la art. 10 se pun in aplicare de catre Ministerul Educatiei si Cercetarii si Ministerul Sanatatii. Respectarea aplicarii acestor masuri se urmareste de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Afacerilor Interne.

Comments