Intarzieri si zboruri anulate. Wizz Air da vina pe vreme si acuza Eurocontrol de incapacitatea de a...


Zeci de zboruri de pe Aeroportul International Henri Coanda din Otopeni au inregistrat intarzieri la decolare in ultimele zile, dar problemele afecteaza sute curse aeriene din toata Europa. Cauza pare a fi vremea nefavorabila care afecteaza simultan mai multe aeroporturi, iar intarzierile dintr-un aeroport se propaga si la destinatiile pe care acesta le deserveste.


In acest context, compania aeriana WizzAir cere masuri imediate pentru remedierea deficientelor in controlul traficului aerian din Europa, care ar fi afectat de fenomene meteorologice multiple si simultane, ridicand mari probleme in gestionarea volumul de trafic aerian.


Pe de alta parte, guvernul Romaniei ii sfatuieste pe pasagerii romani afectati de intarzierea sau anularea zborurilor sa ceara despagubirile prevazute de regulamentele europene in aceste situatii.


Ce spune Wizz Air despre numarul mare de zboruri intarziate sau anulate din ultimele zile


Reprezentantii Wizz Air transmit ca operatiunile companiei, ca si ale altor companii aeriene, au fost afectate de problemele de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de ,,fenomene meteorologice multiple si simultane care au avut loc in intreaga Europa" si care ,,au afectat capacitatea autoritatilor de control al traficului aerian si a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul intregii industrii, ceea ce a condus la intarzieri si anulari majore in intreaga industrie aeriana europeana", precizeaza Wizz Air, intr-un comunicat preluat de News.ro.


,,In ultimele cateva zile, spatiul aerian european a fost grav afectat ca urmare a problemelor de gestionare a sloturilor aeroportuare, cauzate de fenomene meteorologice multiple si simultane care au avut loc in intreaga Europa. Aceste fenomene au afectat capacitatea autoritatilor de control al traficului aerian si a Eurocontrol de a gestiona volumele de trafic la nivelul intregii industrii, ceea ce a condus la intarzieri si anulari majore in intreaga industrie aeriana europeana. Aceste evenimente au afectat operatiunile Wizz Air, precum si operatiunile altor companii aeriene, in intreaga Europa. Numai in data de 26 iunie, spatiul aerian european a inregistrat aproximativ 450.000 de minute de intarziere, dintre care 360.000 din cauza conditiilor meteorologice, cu intarzieri semnificative de peste 3 ore. Reteaua Wizz Air a suferit in ultimele patru saptamani peste 30.000 de minute suplimentare de intarziere in ceea ce priveste alocarea sloturilor aeroportuare fata de aceeasi perioada a anului trecut, ca urmare a acestei situatii extraordinare", transmit reprezentantii Wizz Air.


Compania aeriana sustine ca aceste probleme se afla in afara controlului companiei, despre care afirma ca ,,a fost pregatita sa asigure pasagerilor sai operatiuni de vara fara probleme; cu toate acestea, sistemul de control al traficului aerian pare sa se confrunte cu probleme semnificative in aceasta vara".


,,La nivel de industrie, suntem obligati sa inaintam aceste probleme autoritatilor relevante de gestionare a traficului aerian, inclusiv Eurocontrol, pentru a ne asigura ca sunt puse in aplicare masuri de atenuare adecvate, pentru a minimiza perturbarile. Ca intotdeauna, Wizz Air isi va informa pasagerii care au rezervat direct cu compania aeriana cu privire la orice modificari de program prin SMS si e-mail. Wizz Air recomanda pasagerilor sa faca rezervari direct pe site-ul sau in aplicatia sa pentru a se asigura de actualizari in timp util ale orarului de zbor si de asistenta directa pentru clienti. In cazul in care pasagerii au facut rezervari prin agentii online de turism (OTA) si alte parti terte, acestia trebuie sa verifice starea zborului lor si sa solicite modificarile necesare prin intermediul agentiei respective", precizeaza reprezentantii operatorului aerian low-cost.


Wizz Air subliniaza ca aceasta problema afecteaza mai multe companii aeriene si, prin urmare, capacitatile hoteliere din intreaga Europa pot fi limitate.


,,Wizz Air face tot posibilul pentru a gazdui cat mai multi pasageri, dar, in cazul in care partenerii nostri externi nu pot sprijini toate cererile din cauza lipsei de camere disponibile, pasagerilor li se poate cere sa isi rezerve singuri cazarea. Pasagerii pot fi siguri ca vor putea solicita rambursarea cheltuielilor suportate, intr-o suma rezonabila, prin intermediul site-ului oficial al Wizz Air", conchid reprezentantii companiei.


Guvernul le recomanda romanilor sa ceara despagubiri companiilor, pentru intarzieri sau zboruri anulate


In acest context, purtatorul de cuvant al Guvernului, Mihai Constantin, i-a indemnat, vineri, pe romanii afectati de zborurile anulate& sa deschida litigii pentru a solicita despagubiri companiilor, subliniind ca Executivul monitorizeaza zborurile anulate care au legatura cu aeroporturile romanesti, informeaza Agerpres.


Intrebat daca Guvernul poate interveni in vreun fel in cazul companiei Wizz Air care a anulat zboruri si are alte multe intarziate, Constantin a raspuns:


,,Guvernul monitorizeaza si este informat despre acele zboruri daca au legatura, daca apeleaza la aeroporturi romanesti, este si normal sa se intample asa, dar vorbim despre o companie privata. Poate ar trebui sa ne amintim de o campanie de constientizare a statutului nostru european: <> - era supratitlul acelei campanii. Romanii care sunt, din nefericire, afectati - este si perioada de vacanta si concedii, de intarzieri sau anulari de zboruri de la orice companie - au dreptul si pot deschide diverse litigii pentru a solicita despagubiri catre acele companii. Da, monitorizarea exista, dar ce masuri pot fi luate de catre statul roman, mai mult decat ce v-am spus, nu stiu".



Comments