Linia de cale ferata Galati – Barlad a fost distrusa de ape pe o distanta totala de 6,5 km si necesi...

CFR Infrastructura spune ca linia de cale ferata Galati – Barlad a fost afectata pe o distanta cumulata de 6,5 km din cauza inundatiilor din ultimele zile, iar pentru refacerea liniei este nevoie de o lucrare de reparatie capitala in doua etape. HotNews.ro a publicat luni fotografii cu linia distrusa.

Linia Galati - Targu Bujor - Barlad are 109 kilometri. In timpul saptamanii, ruta era folosita de multi navetisti, durata de parcurs fiind de 2 ore si 40 de minute. Trenurile opreau in 20 de statii pe traseu, dar mult timp de acum inainte NU vor mai circula.

Ce spune CFR SA

Sectia de circulatie Galati - Targu Bujor – Barlad face parte din infrastructura feroviara publica neinteroperabila si in prezent este inchiriata gestionarului privat SC Transferoviar Infrastructura Neinteroperabila SRL (SC TFIN SRL).

Aceasta sectie de circulatie a fost afectata de ploile abundente, din ultimele zile, care au provocat inundatii si aluviuni.

SC TFIN SRL a notificat Sucursala Regionala CF Galati in data de 16.09.2024, cu precizarea zonelor afectate, urmand ca determinarea exacta a acestora, sa se faca dupa retragerea totala a apelor.

De asemenea SC TFIN SRL, a notificat Prefectura Galati si ISUJ Galati, pentru convocarea unei comisii mixte de constatare si evaluare a pagubelor produse, urmand ca ulterior sa se stabileasca valoarea acestora.

In prezent, circulatia trenurilor pe sectia neinteroperabila Galati -Targu Bujor – Barlad este oprita.

Mentionam faptul ca, pe aceasta sectie circulau 23 de trenuri, operate de SC Transferoviar Calatori SA (operator privat de transport feroviar).

Din primele evaluari constatate pe teren, in zonele in care s-au retras apele, linia de cale ferata a fost afectata pe o distanta cumulata de 6,5 km, unde terasamentul a fost spalat, ansamblul sina-traversa si instalatiile de comunicatii TTR distruse in totalitate, iar toate cladirile de exploatare feroviara inregistreaza pagube majore.

Comisia mixta de constatare si evaluare a pagubelor va stabili o valoare estimativa a acestora.

Pentru refacerea liniei este nevoie de o lucrare de reparatie capitala, care va parcurge cele doua etape obligatorii, Expertiza Tehnica, respectiv DALI.

Comments