Politica APIA anti-mita

Politica APIA anti-mita

In 21 decembrie 2020, Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura APIA a emis documentul ,,Procedura de sistem pentru avertizarea in interes public", prin care salariatiii-avertizori sint incurajati sa semnaleze faptele ilegale pe care le observa in timpul serviciului (coruptie, mita si tentativa de mita, practici abuzive, proasta administrare).
Apare un model de reclamatie, numit ,,Formular de avertizare in interes public", in care este invocata Legea 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice si din alte unitati care semnaleaza incalcari ale legii. Salariatul corect trebuie sa se adreseze mai intii sefului sau ierarhic superior printr-o scrisoare, iar daca acesta nu raspunde sau raspunsul nu e satisfacator, atunci reclamatia va fi trimisa la directorul general APIA, in Bucuresti. Reclamantul trebuie sa-si dovedeasca afirmatiile, cu acte depuse in copie. Comisia interna din APIA, formata din trei persoane, va cerceta daca faptele sint reale sau nu.
Formularul se incheie: ,,Fata de cele de mai sus, va rog sa dispuneti masurile legale pentru apararea drepturilor ce imi sint recunoscute in baza Legii nr. 571/2004 privind protectia personalului din autoritatile publice, institutiile publice si din alte unitati care semnaleaza incalcari ale legii si Regulamentului UE 2016/679 privind protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.
Solicit ca demersurile efectuate in legatura cu solutionarea acestei sesizari sa nu fie facute publice. Semnatura – . Data -".
o Si statul democrat are servicii de securitate interna si un sistem de incurajare a piritorilor, care suspenda prezumtia de nevinovatie si le da friu liber reclamagiilor.

Post-ul Politica APIA anti-mita apare prima data in Graiul Maramuresului - Cotidian independent al judetului Maramures.

Comments