Pretul incredibil cu care se vinde o Dacia 1300 din 1973 in Germania. ,,E clasificata vehicul istori...

De curand, pe unul dintre cele mai populare site-uri de vanzari automobile second-hand din Germania, mobile.de, a fost listata pentru vanzare o masina Dacia 1300 de culoare rosie, produsa in iulie 1973 la uzina din Mioveni.

Un pasionat colectionar de masini istorice din orasul Bielefeld, unul dintre cele mai vechi orase din Germania, fondat in 1214 si cu o populatie de aproape 350.000 de locuitori, detine aceasta masina veche de peste 50 de ani.

,,Masina fabricata in Romania este deja clasificata vehicul istoric si este intr-o stare excelenta. In plus, ofer numeroase piese de schimb pentru aceasta. Masina nu a avut vreodata un accident de cand o detin", precizeaza proprietarul masinii.

Neamtul pasionat de masini istorice descrie modelul expus pentru vanzare: Dacia 1300 din 1973, echipata cu un motor de 1,3 litri pe benzina, care dezvolta 54 cai-putere si are 85.300 de kilometri parcursi. Pretul solicitat pentru acest model este de 6.999 de euro.

Marsul LGBTQ+ s-a suprapus cu Marsul Normalitatii in Bucuresti. Gigi Becali, marele absent

Dacia 1300, modelul care a scris istorie

In 1969, la uzina de la Mioveni-Arges, a inceput productia celei mai populare masini fabricate in Romania, Dacia 1300, alaturi de Dacia 1100. Acest eveniment a reprezentat un moment important in industria auto din acea perioada, fiind lansate comercial primele modele R12 sub numele Dacia 1300. Cererile au fost imediate, iar multi romani au trebuit sa astepte peste sase luni pentru a obtine aceasta masina solicitata in mod frecvent.

Modelul Dacia 1300 s-a dovedit un extrem de mare succes comercial atat in tara noastra, cat si in alte tari din Europa de Est, unde a fost exportat incepand cu anul 1971.

Primele unitati produse in uzina din Mioveni pentru gama Dacia 1300 au fost catre tarile socialiste vecine. Ulterior, masina a castigat o reputatie de fiabilitate si accesibilitate, astfel incat s-a extins exportul catre tari din America de Sud si Africa. Daciile 1300 break si 1302 au avut succes comercial in Algeria, Cehoslovacia, Columbia, Egipt, Republica Democrata Germana si Polonia, vanzandu-se in mii de exemplare. In 1977, nu mai putin de 5.000 de autoturisme fabricate la Mioveni au fost exportate in Republica Democrata Germana. In perioada 1975-1985, 2.500 de autoutilitare Dacia 1302 au ajuns in Columbia.

Dacia 1300 si toate variantele sale, inclusiv clasicul Dacia 1310, au fost fabricate in peste 1,9 milioane de exemplare la uzina din Mioveni intr-un interval de aproape 35 de ani, intre 1969 si 2004. Productia modelului Dacia 1300 s-a incheiat definitiv in luna iulie a anului 2004.

Alegeri cruciale in Franta. Macron s-ar putea trezi cu primul guvern de extrema dreapta de la cel de-al Doilea Razboi Mondial incoace

Comments