Se reiau cursele feroviare de calatori pe relatia directa Bucuresti – Giurgiu. Pretul biletelor

Se reiau cursele feroviare de calatori pe relatia directa Bucuresti – Giurgiu. Pretul biletelor

Se reiau cursele feroviare de calatori pe relatia directa Bucuresti – Giurgiu. Pretul biletelor


Dupa aproape 19 ani de intrerupere, primele trenuri de calatori pe relatia directa Bucuresti - Giurgiu vor circula pe 1 iunie. Pretul unui bilet de la gara Bucuresti Progresu la Giurgiu va fi de 12 lei, informeaza Club Feroviar.


,,Pe ruta Bucuresti Nord-Bucuresti Progresu - Giurgiu si retur, vor circula 7 perechi de trenuri, prin introducerea: Regio Metropolitan intre Bucuresti Nord - Bucuresti Progresu si Regio intre Bucuresti Progresu - Giurgiu", a scris Irinel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, pe pagina de Facebook.


Astfel, costurile biletelor vor fi de 12 lei, de la Bucuresti Progresu la Giurgiu si de 6 lei, de la Bucuresti Progresu la Comana.


Aceste tarife vor fi valabile pana la data de 15 iulie, atunci cand va intra in vigoare biletul metropolitan.


Dupa inaugurarea podului Gradistea si redeschiderea circulatiei feroviare Bucuresti-Giurgiu pe ruta directa, inchisa din 2005, pe aici nu vor circula decat automotoare.


Trenul ,,Romania", care va lega Bucurestiul de Varna si Istanbul, va circula tot pe ruta ocolitoare, pe la Videle. La fel se va intampla si cu trenurile de marfa. Asa pentru ca aceste trenuri sunt prea grele si nici linia nu este electrificata.


,,Vor fi restrictii de tonaj, pentru ca la Daia s-a constatat ca terenul este slabit, asa ca pe ruta directa se va circula doar cu automotoare, deoarece un tren clasic format din locomotiva si vagoane este mult mai greu", a explicat Ionut Savoiu, secretar de stat din Ministerul Transporturilor.


La 19 ani dupa ce circulatia feroviara a fost intrerupta pe sectia 102, a trecut un tren de test pe podul Gradistea si pe celelalte trei poduri.


Au fost construite de la zero patru poduri: podul Neajlov situat la km 28+395, cu o lungime totala de 79,5 metri, podul Gradistea, care are o lungime de 1.362,1 m si podurile Sabar II si Sabar I (km 18+411, respectiv km 18+272), ambele cu lungimea de 54,5 metri.


Vechiul pod de la Gradistea, construit pe vremea regelui Carol I, pe prima linie ferata din Romania de atunci, s-a prabusit pe 13 august 2005,


FOTO: Hepta


Comments