Sefii Ford au fost ,,socati si impresionati" de un test drive cu o masina electrica, in China: ,,Jim...


CEO-ul si directorul financiar al Ford au condus o masina electrica fabricata in China, iar la final, dupa test drive, au ramas impresionati de producator, relateaza ziarul american The Wall Street Journal.


Jim Farley, CEO-ul Ford, si John Lawler, directorul financiar, au vizitat China la inceputul anului 2023, cand au hotarat sa testeze SUV-ul electric fabricat de Changan Automobile, constructor cu care producatorul american de automobile se afla intr-o stransa asociere.


Test drive-ul le-a oferit celor doi o idee despre cum este sa conduci un vehicul electric fabricat in China. Directorii Ford au ramas ,,socati si impresionati" de cat de lina si silentioansa a fost cursa lor.


,,Jim, nu mai este nimic ca inainte. Tipii astia sunt inaintea noastra", i-ar fi spus Lawler lui Farley.


Curiozitatea lui Jim Farley a fost starnita din nou in luna mai, cand acesta a facut o alta vizita in China.Producatorii de masini din China folosesc inteligenta artificiala si alte tehnologii in vehicule, care nu seamana cu nimic disponibil in SUA. Acestia folosesc o baza de aprovizionare cu costuri reduse pentru a submina concurenta in ceea ce priveste pretul, oferind caracteristici digitale inteligente si extinzandu-se agresiv pe pietele occidentale.


,,John, aceasta este o amenintare existentiala", i-a spus Jim Farley lui John Thornton, membru al consiliului Ford, dupa calatoria sa.


Elon Musk i-a numit recent pe chinezi cei ,,cei mai competitivi" producatori de masini din lume


Constructorii auto chinezi precum BYD domina piata masinilor electrice, iar de ceva timp incearca sa puna monopol in Brazilia si Mexic, dar si in tarile din Asia de Sud-Est, precum Thailanda.


Potrivit datelor Abi Research, in primul trimestru al acestui an, producatorii auto chinezi reprezentau 88% din piata vehiculelor electrice din Brazilia si 70% din cea din Thailanda.


Ascensiunea rapida a masinilor electrice fabricate in China a determinat guvernele occidentale sa introduca restrictii comerciale asupra acestora. In luna mai, guvernul SUA a impus tarife imense producatorilor chinezi de automobile, ceea ce a dus la excluderea de pe piata auto americana.


La randul ei, Uniunea Europeana a introdus tarife vamale o luna mai tarziu. Ford nu este singurul producator auto american care se chinuie sa concureze cu chinezii. Chiar si Tesla, liderul de lunga durata al pietei americane de vehicule electrice, a avut parte de presiuni din partea chinezilor.


La sfarsitul anului 2023, BYD a detronat pentru scurt timp Tesla, fiind cel mai mare producator mondial de vehicule electrice. Chiar si Elon Musk i-a numit recent pe chinezi cei ,,cei mai competitivi" producatori de masini din lume.


Comments